Kvantitativa andra delen gick riktigt dåligt jämfört med den första, kommer nog sänka mig jämfört med förra året, tristBrukar också göra det men glömde pappret hemma och åkte till flickvännen så får hålla mig tills imorgon
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kvantitativa andra delen gick riktigt dåligt jämfört med den första, kommer nog sänka mig jämfört med förra året, tristBrukar också göra det men glömde pappret hemma och åkte till flickvännen så får hålla mig tills imorgon
Syftade på tentorna nu på universitetet, de brukar lägga ut lösningsförslag direkt efter tentan. Vill även minnas att de (i alla fall år 2014) släppte facit på provdagen. Kanske ändrats nu.Brukar också göra det glömde pappret hemma och åkte till flickvännen så får hålla mig tills imorgon
Edit: Hur rättade du? Dom släpper ju svaren på onsdag? Eller googlade du alla frågor som lades ut idag?
Jaha missförstod. Tydligen så att i år har hela Sverige olika frågor på sista delen för att förhindra fusk. Så de la inte ut svaren samma dag utan väntar tills onsdag för att ta fast alla fuskare.Syftade på tentorna nu på universitetet, de brukar lägga ut lösningsförslag direkt efter tentan. Vill även minnas att de (i alla fall år 2014) släppte facit på provdagen. Kanske ändrats nu.
Finns länk ovan, till sista delen kan man sen pussla ihop svaren själv då det är samma frågor på delen men endast i annan ordning!Jaha missförstod. Tydligen så att i år har hela Sverige olika frågor på sista delen för att förhindra fusk. Så de la inte ut svaren samma dag utan väntar tills onsdag för att ta fast alla fuskare.
@AdamST om jag inte minns fel?Jag läser just nu första året på juristprogrammet och funderar kring att köra ekonomi på distans vid sidan, då det är ett ämne som också intresserar mig.
Om det nu finns någon här som bemästrar dubbelstudier inom dessa områden, så skulle jag vara ytterst tacksam om denne kunde slänga iväg ett PM för lite rådgivning
Stämmer, PMade igår@AdamST om jag inte minns fel?
Grattis!Min premiärpost i denna tråd blir även min sista. Uppsatsen försvarad och godkänd
Att plugga vidare har varit det mest givande beslutet jag tagit, men det känns jävligt skönt att det är över.
Önskar er alla en grym vårtermin! Kämpa!
Grattis! Ser framemot känslan du har just nu. Snygg klocka också.Min premiärpost i denna tråd blir även min sista. Uppsatsen försvarad och godkänd
Att plugga vidare har varit det mest givande beslutet jag tagit, men det känns jävligt skönt att det är över.
Jag vill skriva min uppsats i ett liknande ämne, rekomenderas det?Min premiärpost i denna tråd blir även min sista. Uppsatsen försvarad och godkänd
Jag vill skriva min uppsats i ett liknande ämne, rekomenderas det?
Börjar bolagsrätten på måndag och tentar av aktiemarknadsrätten imorrn, så det är check på dem punkternaDefinitivt! För att göra det så enkelt för dig som möjligt så välj så många specialkurser som möjligt som kan beröra ditt ämne. Själv bockade jag av både aktiemarknadsrätten och bolagsrätten (SU-kurser om det är där du läser), vilket gjorde att grunderna satt inför skrivandet. Blir också lättare att finna litteratur på området då du fått en bra översikt under specialkurserna. Det är även mycket undervisning på byråerna under dessa kurser vilket bidrar med lite inspiration i slutet av studierna.
Börjar bolagsrätten på måndag och tentar av aktiemarknadsrätten imorrn, så det är check på dem punkterna
Aningen OT men ändå inte, använder ni någonsin smoking under gemensamma tillställningar eller liknande på universitetet?
Har nästan uteslutande sett frack på KTH.Aningen OT men ändå inte, använder ni någonsin smoking under gemensamma tillställningar eller liknande på universitetet?
Enstaka gånger på nation i Uppsala, men det brukar främst vara mörk kostym under sittningar och gasque för att sedan gå över till frack/högtidsdräkt på de mest formella evenemangen...Aningen OT men ändå inte, använder ni någonsin smoking under gemensamma tillställningar eller liknande på universitetet?
Likaså i Umeå! Skulle gissa på att det beror på studenternas generella avsaknad av smoking.Enstaka gånger på nation i Uppsala, men det brukar främst vara mörk kostym under sittningar och gasque för att sedan gå över till frack/högtidsdräkt på de mest formella evenemangen...
Använder man faktiskt frack i Umeå? Pluggade själv där i fjol och inte ens på den formella vårbalen krävdes mer än mörk kostym? Fast det kanske bara var jag som inte gick tillräckligt mycket på formella evenemang..Likaså i Umeå! Skulle gissa på att det beror på studenternas generella avsaknad av smoking.
Någon annan som har svårt att skriva tentor? Jag pluggar som tusan och klara alltid övningstentorna med goda resultat när jag pluggar hemma. När man sen får tillbak tentan så har jag allt som oftast missat godkänt med någon enstaka poäng. Sen kör jag omtenta och då löser det sig oftast men störande att ständigt missa med enstak poäng och behöva göra om. Någon som upplevet liknande? Jag studerar ekonomi och tycker det är intressant men något verkar inte funka i själv tentamomentet.
Någon annan som har svårt att skriva tentor? Jag pluggar som tusan och klara alltid övningstentorna med goda resultat när jag pluggar hemma. När man sen får tillbak tentan så har jag allt som oftast missat godkänt med någon enstaka poäng. Sen kör jag omtenta och då löser det sig oftast men störande att ständigt missa med enstak poäng och behöva göra om. Någon som upplevet liknande? Jag studerar ekonomi och tycker det är intressant men något verkar inte funka i själv tentamomentet.
Svante är en riktigt..Åh fan då tentar du tillsammans med min flickvän
Svante är tyvärr inte den snällaste av examinatorer Men med lite is i magen så ska det nog gå vägen Stort lycka till!
Så fler äger en frack och inte smoking? Undrar mest då det snart är dags för balen på gymnasiet och funderar på att köpa en smoking, trodde man skulle få mer användning av den på universitetet.Likaså i Umeå! Skulle gissa på att det beror på studenternas generella avsaknad av smoking.
Köp dig en välsittande mörk kostym istället. Det kommer du få mycket användning utav.Så fler äger en frack och inte smoking? Undrar mest då det snart är dags för balen på gymnasiet och funderar på att köpa en smoking, trodde man skulle få mer användning av den på universitetet.