• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS Förenade Studenter - En tråd för alla oss som pluggar

Bagarebergstrom

KS Explorers Club
2-Faktor
Började studera i Gävle idag. Behöver köpa en ny dator för studierna, någon som har något tips? Budget ca 10k. Har i dagsläget en MacBook PRO från 2012 men den börjar bli seg efter 4 hårda år. :D

Edit: Mac eller PC spelar egentligen ingen roll
Pluggar ingenjör på Hig, brukar spana lite handleder på skolan men inte många som sportar nå intressant förutom en lärare som bar en aqua terra.
 

Edin

Panerai
Under min tid som aktiv student på Stockholms universitet såg jag, sett till andelen studenter, mycket lite intressanta klockor. Som ekonomistudent var det dock lite bättre och en och annan SMP spottades likväl som ett antal Rolex av diverse modell. Det mest exotiska måste dock ha varit en kursares AP RO. Sportade under den tiden mest Monaco men även en del Pam 312 när den väl var hemma efter lång spa semester..
 

Ketan

Cartier
Tjena tjena. Kommer förmodligen flytta till Göteborg nästa höst och plugga till civilingenjör inom samhällsbyggnad. Men hur ser det ut med studentbostäder där uppe?
 

Gold

Panerai
2-Faktor
image.jpg
Rolig tråd! Dock snålt med bilder på skolböcker och klockor :D
Är student på Högskolan Väst i Trollhättan, har några i klassen som är klockbitna, finns det någon mer på forumet som läser på HV? :)

Fyller på med bild
IMG_9143.JPG
 

Bikinigubben

Panerai
2-Faktor
Tack och lov nej! Är glad att man är klar med HP! Fyfan för pressen varje gång och alltid blev det lite för lite förberedelser :p
Haha, jag vet att jag ändå inte kommer klara 1.95 vilket är det jag behöver för linjen jag senare vill gå, mer en rolig grej:D Just nu är det sista året på gymnasiet, snart klar:p
 

Rey

Rolex
Haha, jag vet att jag ändå inte kommer klara 1.95 vilket är det jag behöver för linjen jag senare vill gå, mer en rolig grej:D Just nu är det sista året på gymnasiet, snart klar:p

Är det Psykologprogrammet lr? Handels?
1.95 är galet, då får man flaxa lite på svenskan tror jag :) skönt att det "bara" behövdes 1.7 på min linje, hade fan varit körigt annars!
 

daveid

Cartier
2-Faktor
Någon som körde HP idag?
Tack guuud nej. Matte och logik är min starka sida, språkdelen är dock min svaga sida, gjorde provet en gång men insåg att jag kommer in på den civilingenjörslinje på kth som jag ville gå med betygen så orkade inte göra om det eller "plugga hp"... Hoppas på bästa möjliga resultat för er! :):)

Har inte rättat än men kändes okej. Är dock riktigt värdelös på matte haha:meh:
Jag är sån som rättar allt direkt, även nu på uni, på vissa tentor skriver jag ner svaren på ett separat papper och rättar efter lösningsförslagen på helgen. :D
 

Pojken från Götet

Rolex
2-Faktor
Jag är sån som rättar allt direkt, även nu på uni, på vissa tentor skriver jag ner svaren på ett separat papper och rättar efter lösningsförslagen på helgen. :D

Brukar också göra det men glömde pappret hemma och åkte till flickvännen så får hålla mig tills imorgon :arghh:

Edit: Hur rättade du? Dom släpper ju svaren på onsdag? Eller googlade du alla frågor som lades ut idag? :p
 
Senast ändrad:
Topp