Kul! Då blir vi tvåBlir HHS till hösten, skoj!![]()
Känner mig lagom dum efter 2 år av paus från studier, så rätt nervös, men det går nog vägen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kul! Då blir vi tvåBlir HHS till hösten, skoj!![]()
TackOh, stort! Grattis
Du menar från studenterna för att få en plats på deras trainee-program?Tack
Angående Acando, klasspolare var på en av deras case-dagar. Han sa att han aldrig har sett så många "ass-kissing" på ett och samma ställe
Stämmer bra det.Du menar från studenterna för att få en plats på deras trainee-program?
Känner mig något nervös pga mindre erfarenhet överlag men ska nog lösa sigKul! Då blir vi två
Känner mig lagom dum efter 2 år av paus från studier, så rätt nervös, men det går nog vägen.
Klart det ärKänner mig något nervös pga mindre erfarenhet överlag men ska nog lösa sigRunt 9 pers från ProCivitas Helsingborg som ska upp!
Jag vet, min pappa jobbar på just Acando och säger samma sak! Att slicka röv är jättedumt och väldigt genomskinligtStämmer bra det.
Hör o häpna, man kmr längre genom att vara sig själv...
Lycka till! Kom ihåg att bra studieresultat är viktigt / viktigast, men nätverkande får inte försummas.Kul! Då blir vi två
Blir HHS till hösten, skoj!![]()
Kul! Då blir vi två
Business and Economics för min delFår man fråga vilket program? Kanske sitter vi i samma sal om några veckor![]()
Business and Economics för min del![]()
Business&Economics!Får man fråga vilket program? Kanske sitter vi i samma sal om några veckor![]()
Tänk bara på att det är otroligt få 98or och läskigt många 99or. Betygsgränserna nästa år kan öka avsevärt.Nyligen tagit studenten och blivit antagen till indek i Linköping (reservplats 17 Chalmers). Kommer dock tacka nej och jobba ett år för att spara ihop en buffert samt bestämma huruvida jag skall läsa indek eller maskinteknik samt vilken av de fyra "stora" skolorna jag skall läsa på (bestäms troligen av var man lyckas få boende). Hur många köpoäng bör man räkna med för en studentlägenhet i säg Göteborg, Linköping & Lund? Att stå i bostadskö i Stockholm känns inte aktuellt med tanke på väntetiden.
Tänk bara på att det är otroligt få 98or och läskigt många 99or. Betygsgränserna nästa år kan öka avsevärt.
Lycka till med vad du än väljer!
Nämen! Varenda studievägledare har inpräntat i hjärnan på oss att våra chanser försämras nästa år. Tack för rättningen!Är dock så att vi 99or är den minsta ålderskullen i Sverige
Nyligen tagit studenten och blivit antagen till indek i Linköping (reservplats 17 Chalmers). Kommer dock tacka nej och jobba ett år för att spara ihop en buffert samt bestämma huruvida jag skall läsa indek eller maskinteknik samt vilken av de fyra "stora" skolorna jag skall läsa på (bestäms troligen av var man lyckas få boende). Hur många köpoäng bör man räkna med för en studentlägenhet i säg Göteborg, Linköping & Lund? Att stå i bostadskö i Stockholm känns inte aktuellt med tanke på väntetiden.
Skiljer sig beroende på bolag/stad huruvida man får stå i studentbostadskö eller icke som ej studerande. I Lund står jag i LKF (ca 250p) men de riktar sig vad jag förstår till "alla". Men skönt att höra att det brukar lösa sig!För att få köpoäng till en studentlya måste man väl vara student? I Lund där jag pluggar ställer man sig i kö när man väl blir antagen, har man tur på lotteriet får man en bostad direkt. Annars tar det väl ca 6 månader innan du får en bostad via köpoängen, men finns alltid boende till alla på något sätt, andrahand osv. Första veckorna kanske man får bo på vandrarhem eller hos en polare.
Haha inte menat att låta som en besserwisser för mina lärare sa samma sak tills vi i klassen kollade upp självaNämen! Varenda studievägledare har inpräntat i hjärnan på oss att våra chanser försämras nästa år. Tack för rättningen!
Grattis!Från och med i höst - Arkitektur på Chalmers. Det ska härjas!
Är doktorand, räknas det? Karolinska.
I princip ingen har riktiga armbandsur bland studenter/doktorander/underläkare, vare sig på labb eller klinik. Sitter i div. Universitetsorgan som doktorandrepresentant, generellt så är det en massa plastklockor och apple watch t.om hos professorer som i vissa fall är väldigt förmögna pga arv och/eller forskningsupptäckter som kommersialiserats. Har dock haft en del patienter som legat och virrat runt med vintage rolex och patek på armen.
Men justja, när jag fortfarande gick på läkarprogrammet var det en IT-miljardär som gick och (antar jag) skulle självförverkliga sig några terminer under mig. Han hade ofta Richard Mille eller Lange på handleden.
Grattis! Jag firade sista tentan , medici, med en Ch Lafitte. Den kostade 50.50 på den tide. Det priset motsvarade full tank i bilen då!Firar klarade tentor på termin 7!
![]()
Nyligen tagit studenten och blivit antagen till indek i Linköping (reservplats 17 Chalmers). Kommer dock tacka nej och jobba ett år för att spara ihop en buffert samt bestämma huruvida jag skall läsa indek eller maskinteknik samt vilken av de fyra "stora" skolorna jag skall läsa på (bestäms troligen av var man lyckas få boende). Hur många köpoäng bör man räkna med för en studentlägenhet i säg Göteborg, Linköping & Lund? Att stå i bostadskö i Stockholm känns inte aktuellt med tanke på väntetiden.
Skumt med ojämnt antal tvillingar -00 och -01...Är dock så att vi 99or är den minsta ålderskullen i Sverige
Tre!Kul! Då blir vi två
Wey! Är bortrest under minglet, men kommer köra Lyckeborgs sommarmatte. Ni? @Bikinigubben
Jobbar tyvärr båda under minglet och sommarmatten, så kommer direkt till terminsstart/nollning!Wey! Är bortrest under minglet, men kommer köra Lyckeborgs sommarmatte. Ni? @Bikinigubben
Skippar matten, har fått tillgång till vår gamla mattestuga så kör där istället! Missar även minglet tyvärr, är i GBG, men har någon polare som ska dit.Wey! Är bortrest under minglet, men kommer köra Lyckeborgs sommarmatte. Ni? @Bikinigubben