Skum och wraps blir bra för julepumpenTack Tomten!![]()
Kunde inte hålla mig till den 24:e![]()
Snyggt case också
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Skum och wraps blir bra för julepumpenTack Tomten!![]()
Kunde inte hålla mig till den 24:e![]()
En Oris behöver alla ha någon gång under klock-andetDå var det min tur!![]()
Öppnar ivrigt..![]()
Lyfter försiktigt upp lådan..![]()
![]()
Lite straps! Undra vad som kan ligga i lådan?![]()
Lite gin gjort för Oris, kanske är ett tecken på att jag borde skaffa en sådan klocka??
![]()
Tack tomten!
Nu ska jag själv gå och lämna paket![]()
Haha vi får väl se hur det blirEn Oris behöver alla ha någon gång under klock-andetFantastisk byggkvalité för priset, urverken de använder är riktiga arbetshästar men lite tråkiga.
Hmm, gin till en 18-åring? Någon tomte har inte gjort sin hemläxaDå var det min tur!![]()
Öppnar ivrigt..![]()
![]()
Lite gin gjort för Oris, kanske är ett tecken på att jag borde skaffa en sådan klocka??
![]()
Tack tomten!
Hmm, gin till en 18-åring? Någon tomte har inte gjort sin hemläxa![]()
Eller så kanske tomten gjorde detHmm, gin till en 18-åring? Någon tomte har inte gjort sin hemläxa![]()
Tänkte i de banorna också. För några år sedan hade jag varit väldigt glad för den presentenEller så kanske tomten gjorde det![]()
Kul! Jag väntar fortfarande, hoppas det kommer till jul iallafallFått avi, hämtar i morgon, ruggigt spännande![]()
Den som väntar på nåt gott, väntar alltid för länge. Det är sen gammaltKul! Jag väntar fortfarande, hoppas det kommer till jul iallafall![]()
Så är det, ska bli kul att se vad det blir, jag är glad oavsett vadDen som väntar på nåt gott, väntar alltid för länge. Det är sen gammalt![]()
Det kom ett litet paket...
![]()
Ursäkta ljuset, men allt är belyst enbart av Pokémon på tv. Undrar vad det kan vara i paketet? Jag har tagit bort adresslappen men avsändaren var minst sagt mystisk... I paketet låg en lapp:
![]()
Oj oj. Mycket riktigt. Micromärken är onekligen ett av undertecknads stora intressen. Och ett tips om ett nytt sådant är alltid skoj. Jag googlade på det här ”Rolex” och de verkade väldigt välbyggda och med fina, klassiska designdrag. Undrar vad som kan dölja sig mer i paketet...
![]()
Men oj - tack snälla tomten! En fantastiskt fin bok om det här märket och en jättefin penna. Jag älskar sånt här!
Dessutom en rejäl skål med godis som lillkillen och sambon med en gång spanade in! Man kan se lillkillens knä i bilden sekunden innan han resolut lade beslag på de röda Lindt-kulorna som roligt nog är hans favoritgodis. Det och mörk 70%-ig choklad. Dyr i drift...
Här är en bild till med gästspel av en annan spelare på klockscenen. Det märket kan nog också bli något i framtiden så snart hela grejen med rymden och månen blir populär...
![]()
Stort tack till tomten! Hela familjen var involverad i både hämtning och öppning av paketet. Jag är jätteglad! Om jag får äta ens en tredjedel av allt godis själv så måste jag skaffa gymkort direkt efter julhelgen
Jag blev i alla fall väldigt nyfiken på det här micromärket, Rolex, och begav mig till handlaren i grannbyn som minsann tydligen ska sälja de där klockorna. Det verkar dock som att Rolex, precis som många andra populära micromärken, verkar ha lite problem med tillgång och efterfrågan då några av de fina modellerna jag hade sett i boken inte fanns inne. Synd! Jag älskar dykarklockor så det hade varit roligt att se Rolex tolkning av den klassiska dykarklockan. Samma med den jättefina kronografen i boken - den fanns heller inte inne. Synd! Om Rolex bara får ordning på produktionen så kan det bli riktigt populärt.
Jag tipsade i alla fall den äldre mannen bakom disken om att Rolex borde prova Kickstarter då det är ett supersmidigt sätt att få koll på hur många kunder som vill ha produkten innan tillverkningen ens startar. På så sätt behöver man som tillverkare inte chansa på efterfrågan utan kan tillverka exakt så många som behövs. Dessutom får man pengar av slutkunden långt innan produkten ens har levererats från fabriken. Supersmart ju!
Haha cool gin! Avis!!Då var det min tur!![]()
Öppnar ivrigt..![]()
![]()
![]()
Tack tomten!
Haha tackHaha cool gin! Avis!!
Haha ja Rolex är ju inte Squale, CW eller nått i den stilen, men det duger till nått kanskeDet kom ett litet paket...
![]()
Ursäkta ljuset, men allt är belyst enbart av Pokémon på tv. Undrar vad det kan vara i paketet? Jag har tagit bort adresslappen men avsändaren var minst sagt mystisk... I paketet låg en lapp:
![]()
Oj oj. Mycket riktigt. Micromärken är onekligen ett av undertecknads stora intressen. Och ett tips om ett nytt sådant är alltid skoj. Jag googlade på det här ”Rolex” och de verkade väldigt välbyggda och med fina, klassiska designdrag. Undrar vad som kan dölja sig mer i paketet...
![]()
Men oj - tack snälla tomten! En fantastiskt fin bok om det här märket och en jättefin penna. Jag älskar sånt här!
Dessutom en rejäl skål med godis som lillkillen och sambon med en gång spanade in! Man kan se lillkillens knä i bilden sekunden innan han resolut lade beslag på de röda Lindt-kulorna som roligt nog är hans favoritgodis. Det och mörk 70%-ig choklad. Dyr i drift...
Här är en bild till med gästspel av en annan spelare på klockscenen. Det märket kan nog också bli något i framtiden så snart hela grejen med rymden och månen blir populär...
![]()
Stort tack till tomten! Hela familjen var involverad i både hämtning och öppning av paketet. Jag är jätteglad! Om jag får äta ens en tredjedel av allt godis själv så måste jag skaffa gymkort direkt efter julhelgen
Jag blev i alla fall väldigt nyfiken på det här micromärket, Rolex, och begav mig till handlaren i grannbyn som minsann tydligen ska sälja de där klockorna. Det verkar dock som att Rolex, precis som många andra populära micromärken, verkar ha lite problem med tillgång och efterfrågan då några av de fina modellerna jag hade sett i boken inte fanns inne. Synd! Jag älskar dykarklockor så det hade varit roligt att se Rolex tolkning av den klassiska dykarklockan. Samma med den jättefina kronografen i boken - den fanns heller inte inne. Synd! Om Rolex bara får ordning på produktionen så kan det bli riktigt populärt.
Jag tipsade i alla fall den äldre mannen bakom disken om att Rolex borde prova Kickstarter då det är ett supersmidigt sätt att få koll på hur många kunder som vill ha produkten innan tillverkningen ens startar. På så sätt behöver man som tillverkare inte chansa på efterfrågan utan kan tillverka exakt så många som behövs. Dessutom får man pengar av slutkunden långt innan produkten ens har levererats från fabriken. Supersmart ju!
Yes, nice catchHade möjlighet idag att hämta ut mitt paket. Stort tack tomtenGod Jul!
![]()
![]()
Grymt! Nästan som ett prepper paket, tålig rulle, nödkortet, köttig ryss och nått fint jag inte riktigt uppfattadeGrym kvalite på årets secret santa!
Stort tack tomten!
![]()
Gin är bra att börja med tidigt, säger britterna iafDå var det min tur!![]()
Öppnar ivrigt..![]()
![]()
![]()
Tack tomten!
PrecisSkum och wraps blir bra för julepumpen
Snyggt case också![]()
Haha ja precis! Det blir en fin dekoration i klockbibloteketGrymt! Nästan som ett prepper paket, tålig rulle, nödkortet, köttig ryss och nått fint jag inte riktigt uppfattade
Gin är bra att börja med tidigt, säger britterna iaf, men annars är det en grym hyllvärmare" för en dag framöver.
Coolt tomteri oavsett![]()
HAHAHAHASå var det min tur!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
En inramad bild på knugen och nån sorts julgodisklubba från 1900-nånting vad det ser ut som. Man tackar, man tackar!
Bra sammanfattning.HAHAHAHA
Inget paket idag heller, hinner man få något innan jul?![]()
Lika samma här med! Tänk OM.Samma här, börjar bli lite nervöst. Åker på semester på lördag![]()
Inget paket idag heller, hinner man få något innan jul?![]()