• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Först och främst tack till Stefan som snällt skicka mig detta sample. Jag kommer ihåg då jag för rätt länge sen började följa WUS och mitt klockintresse fick fart på riktigt då jag fattade att jag hade samma klocksmak som en viss S.L. från Stocholm. Bilderna var fina och det verkade som att S.L. drog fram klocka efter klocka som man inte ens visste existerade. Well.......vi har tydligen rätt samma smak även för dofter:D
Jag hade inte tidigare hört talas om Eucris av Geo.E.Trumper. Detta är ju inte så konstigt för det finns inte så mycket skrivet om den och verkar otroligt att ingen känd youtubare gjort något om denna doft. Nu snackar vi ändå om något som James Bond använder:woot:

Mina förväntningar var lite barbershopish och det får jag kanske de första 10 sekunderna och efter det kommer vibbarna av hur min far doftade för typ 30 år sedan dvs. lite Cartier eller vad han nu skaffat från Finlandsbåten. Efter att den suttit en stund så kommer dessa svartvinbärs noter fram med mossa och lite kummin (vars smak jag inte annars gillar). Tycker faktist att detta är en doft som jag vill förknippa mig med och det är väl vad man kallar för en signature scent i så fall. Tycker att den även kan vara en crowd pleaser men man måste säkert vara rätt noga med sprayen så att det inte blir för mycket. Ett bra exempel på att man inte behöver krångla till det för mycket.............Keep it simple and classy:) och solklart att det blir ett köp!
EUCRIS.jpg

Senast ändrad:
Först och främst tack till Stefan som snällt skicka mig detta sample. Jag kommer ihåg då jag för rätt länge sen började följa WUS och mitt klockintresse fick fart på riktigt då jag fattade att jag hade samma klocksmak som en viss S.L. från Stocholm. Bilderna var fina och det verkade som att S.L. drog fram klocka efter klocka som man inte ens visste existerade. Well.......vi har tydligen rätt samma smak även för dofter:D
Jag hade inte tidigare hört talas om Eucris av Geo.E.Trumper. Detta är ju inte så konstigt för det finns inte så mycket skrivet om den och verkar otroligt att ingen känd youtubare gjort något om denna doft. Nu snackar vi ändå om något som James Bond använder:woot:

Mina förväntningar var lite barbershopish och det får jag kanske de första 10 sekunderna och efter det kommer vibbarna av hur min far doftade för typ 30 år sedan dvs. lite Cartier eller vad han nu skaffat från Finlandsbåten. Efter att den suttit en stund så kommer dessa svartvinbärs noter fram med mossa och lite kummin (vars smak jag inte annars gillar). Tycker faktist att detta är en doft som jag vill förknippa mig med och det är väl vad man kallar för en signature scent i så fall. Tycker att den även kan vara en crowd pleaser men man måste säkert vara rätt noga med sprayen så att det inte blir för mycket. Ett bra exempel på att man inte behöver krångla till det för mycket.............Keep it simple and classy:) och solklart att det blir ett köp!
EUCRIS.jpg
Skönt att den hittade fram som den skulle och grymt skoj att du tyckte om den! :)

• Like
Reactions: JCE
Blev nyfiken på dina samples och var in och kollade på Le Labos sida och blev imponerad av hur fint man kan presentera noterna i doften med hjälp av en enda bild.
Kanon presentation:)
Capture.PNG

Jag gillar Le Labo starkt trots att det bara finns en flaska i samlingen för närvarande. Ingen tråkig presentationstext där inte.

Skriv några rader!!

Oud, lavender, kanel, vanilj, kardemumma, amber, ros, sandelträ, cederträ, äpple m.fl. Utan tvekan den absolut mest komplicerade parfymuppbyggnaden jag äger. Håller stört bra, projicerar starkt utan att bli för stark. Med ett enda ord skulle jag beskriva den som magi. En doft som måste upplevas och testat för att förstå hur fin den är.

Boom! Sjukt sugen på att sniffa på den där - höga förväntningar på den!

Jag tror att Xerjoff är det enda europeiska märket som använder äkta Oud. Dina höga förväntningar kommer infrias. :rolleyes:

Tillbaka
Topp