• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Det blev en Nio igår också som vi har gemensam vårdnad om :rolleyes:

Fästmön testade lite på handleden och efter fyra timmar gick vi tillbaka för att köpa, ett givet köp. :D:cigar:

received_954996351649522.jpeg

Vilka dofter ser ni som daily wear att ha på jobbet till hösten då? :)

Bra fråga. Alla mina dofter är långt från ”workplace friendly” :D

Dessa är grymma på jobbet IMO:

MFK - Grand soir
PdM - layton
Nasomatto - Pardon

Tom Ford:
- For men extreme
- Noir
- Black Orchid

ATH - Santal Extreme
Casamorati - Regio
Creed - GIT

Sen handlar det ju en del om hur mkt man tar. Jag kan nog lätt köra Oud Wood, Patchouly absolu eller Santal 33 i mindre doser på jobb också. Däremot skippar jag nog Orto Parisi - Stercus eftersom den projicerar så djävulskt.

Bra fråga. Alla mina dofter är långt från ”workplace friendly” :D

Dessa är grymma på jobbet IMO:

MFK - Grand soir
PdM - layton
Nasomatto - Pardon

Tom Ford:
- For men extreme
- Noir
- Black Orchid

ATH - Santal Extreme
Casamorati - Regio
Creed - GIT

Sen handlar det ju en del om hur mkt man tar. Jag kan nog lätt köra Oud Wood, Patchouly absolu eller Santal 33 i mindre doser på jobb också. Däremot skippar jag nog Orto Parisi - Stercus eftersom den projicerar så djävulskt.
Har begränsad erfarenhet av dofter, men kör TF Oud Wood och tycker inte den projicerar särskilt starkt efter första ~45 minuterna, utan ganska snabbt lägger sig nära inpå huden, men stannar där länge. Borde väl lämpa sig ganska bra i ett kontorslandskap.

Har begränsad erfarenhet av dofter, men kör TF Oud Wood och tycker inte den projicerar särskilt starkt efter första ~45 minuterna, utan ganska snabbt lägger sig nära inpå huden, men stannar där länge. Borde väl lämpa sig ganska bra i ett kontorslandskap.

Tänkte mest att oud kan vara en ”udda” doft och inte helt mass pleasing. Sen hur mycket oud som är i den låter jag vara osagt. Enligt oud-experterna är mängden riktig oud i parfymer försumbart (oftast).

• Like
Reactions: PJW
Satt själv och funderade på om Dior homme intense hade funkat på jobbet i höst/vinter...

Tror nog flera av ”homme” varianterna från respektive hus kan fungera väl :)

Iom höst vill kanske ha något som är snäppet tyngre (något som värmer, lite kryddigt) än sommarparfymer, men fortfarande med en relativt fräsch/ren doft tänker jag spontant. Ännu tyngre dofter med hög projektion kan man ju spara till kväll och helg då kanske.
Fast det är klart, blir det fortsatt jobb på distans och hemifrån i höst så kan man ju köra hur ”olämpligt” man vill! ;) @Tjabo

Fick ett byteserbjudande gällande Ambre 114 Histoires de parfum, Någon som testat? :) Blind trade worthy?

Av vad du beskrev till mig att du gillar så låter den inte alls som du. Den låter mer orientalisk, kryddig, pepprig med en sötma i bakgrunden. Inte alls fräsch. Men HdP gör inte dåliga parfymer (iaf inte de jag testat).

Mitt förslag: Sälj den rakt av och hör av dig till Tarek eller PN och skriv: ”jag gillar xx och yy. Vill inte ha zz.” Kan du sätta ihop massa 5mls tester som påminner om detta? (Bägge har över 200 parfymer var och dekanterar gärna samt har bra priser!)

Säger inte det för att vara elak utan för att bespara dig enorma mängder energi och pengar. Jag blindköpte och blindbytte massor i början (innan jag visste vad jag verkligen gillade). Blåste lätt 10k på parfymer jag inte gillar. Sen köpte jag mängder av dekanter och testade samples och gör numer ytterst sällan ett dumt köp/byte. :)

Nu ska Gents ha eparfymprovning igen.
Vet att många uppskattade att jag informerade om det så nu gör jag det igen. Tänk bara på att deras kit ibland tar slut, så beställ i tid.

Mer info och beställning klicka här
Hur ser samplesen ut som man får? Är det sån där scratch and sniff typ, som ibland finns i tidningar?

Kan väl inte vara vanliga 2ml samples man får? 100 kr e ju typ gratis

Uppdatering: såg i ngn tidigare kommentar att det var 0.7 ml samples

Senast ändrad:
Fin! Svårt att sätta fingret på exakta doftnoter. Varm, söt, vanilj och lavendel, kryddig. Ganska linjär. Lite layton-vibbar men ändå inte. Känns som att den kommer ha ganska bra performance. Frugan gillade den.

Inte testat ultra male men hört att denna ska vara som en blandning mellan le male och ultra male.

Hade kunnat tänka mig en flaska av denna med risk för att man snabbt tröttnar på den :)

Senast ändrad:
Fick mitt livs första doftkomplimang idag. :)
Var på restaurang ikväll och plötsligt så kom kocken och knackade mig på axeln. Jag hade noterat att han rört sig fram & tillbaka bakom min rygg några gånger för att leverera ut mat till andra gäster. Trodde såklart att han undrade hur maten smakade men anledningen till att han stannade till var att han kände sig ”absolut tvungen” att få reda på vilken parfym jag använde då han väldigt gärna ville testa den själv. Jag blev minst sagt överraskad och hustrun än mer så :D. Vittnar om rätt bra prestanda också då jag hade applicerat den 4 spray efter morgonens träningspass (~08 tiden) plus en påfyllningsspray på halsen efter lunch.

Doften?
Geo. F. Trumper - Eucris EDP :)
https://www.fragrantica.com/perfume/Geo-F-Trumper/Eucris-Eau-de-Parfum-49868.html

Fick mitt livs första doftkomplimang idag. :)
Var på restaurang ikväll och plötsligt så kom kocken och knackade mig på axeln. Jag hade noterat att han rört sig fram & tillbaka bakom min rygg några gånger för att leverera ut mat till andra gäster. Trodde såklart att han undrade hur maten smakade men anledningen till att han stannade till var att han kände sig ”absolut tvungen” att få reda på vilken parfym jag använde då han väldigt gärna ville testa den själv. Jag blev minst sagt överraskad och hustrun än mer så :D. Vittnar om rätt bra prestanda också då jag hade applicerat den 4 spray efter morgonens träningspass (~08 tiden) plus en påfyllningsspray på halsen efter lunch.

Doften?
Geo. F. Trumper - Eucris EDP :)
https://www.fragrantica.com/perfume/Geo-F-Trumper/Eucris-Eau-de-Parfum-49868.html

Cool!
Den tar vi med oss och lägger på test:)

• Like
Reactions: S.L
Tillbaka
Topp