Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sambon unna mig en PdM Layton, hon verkligen älskar doften .
Bra sambo! Layton är väldigt fin
Det blev en Nio igår också som vi har gemensam vårdnad om
Fästmön testade lite på handleden och efter fyra timmar gick vi tillbaka för att köpa, ett givet köp.
vart köpte du?
NK Göteborg. De har precis fått in Xerjoff i sitt sortiment
Vettig prisnivå? Samma som annars?
Vilka dofter ser ni som daily wear att ha på jobbet till hösten då?
Har begränsad erfarenhet av dofter, men kör TF Oud Wood och tycker inte den projicerar särskilt starkt efter första ~45 minuterna, utan ganska snabbt lägger sig nära inpå huden, men stannar där länge. Borde väl lämpa sig ganska bra i ett kontorslandskap.Bra fråga. Alla mina dofter är långt från ”workplace friendly”
Dessa är grymma på jobbet IMO:
MFK - Grand soir
PdM - layton
Nasomatto - Pardon
Tom Ford:
- For men extreme
- Noir
- Black Orchid
ATH - Santal Extreme
Casamorati - Regio
Creed - GIT
Sen handlar det ju en del om hur mkt man tar. Jag kan nog lätt köra Oud Wood, Patchouly absolu eller Santal 33 i mindre doser på jobb också. Däremot skippar jag nog Orto Parisi - Stercus eftersom den projicerar så djävulskt.
Har begränsad erfarenhet av dofter, men kör TF Oud Wood och tycker inte den projicerar särskilt starkt efter första ~45 minuterna, utan ganska snabbt lägger sig nära inpå huden, men stannar där länge. Borde väl lämpa sig ganska bra i ett kontorslandskap.
Satt själv och funderade på om Dior homme intense hade funkat på jobbet i höst/vinter...Vilka dofter ser ni som daily wear att ha på jobbet till hösten då?
Satt själv och funderade på om Dior homme intense hade funkat på jobbet i höst/vinter...
Fick ett byteserbjudande gällande Ambre 114 Histoires de parfum, Någon som testat? Blind trade worthy?
Hur ser samplesen ut som man får? Är det sån där scratch and sniff typ, som ibland finns i tidningar?Nu ska Gents ha eparfymprovning igen.
Vet att många uppskattade att jag informerade om det så nu gör jag det igen. Tänk bara på att deras kit ibland tar slut, så beställ i tid.
Mer info och beställning klicka här
Beställde exakt sammaBeställde ett E-Kit Tänk på att man då även kan välja ytterligare ett gratis parfymsample För mig blev det ADP Oud...aldrig provat ouddoft och denna verkade vara rätt light.
Skoj koncept med provningen!
Aa eller hur, tänkte prova PDM Percival men eftersom den var tillfälligt slut fick det bli ouden Spännande!Beställde exakt samma
Tråkigt dock att det var så många samples som var slutsålda.
Var inne på lokala parfymbutiken o tänkte checka om dem hade jpg ultra male att testa. Fanns inte i butiken, däremot hade dem den nya le parfum versionen. Blev ett test på handen och fick med mig ett gratis sample
Fin! Svårt att sätta fingret på exakta doftnoter. Varm, söt, vanilj och lavendel, kryddig. Ganska linjär. Lite layton-vibbar men ändå inte. Känns som att den kommer ha ganska bra performance. Frugan gillade den.Utlåtande?
Fick mitt livs första doftkomplimang idag.
Var på restaurang ikväll och plötsligt så kom kocken och knackade mig på axeln. Jag hade noterat att han rört sig fram & tillbaka bakom min rygg några gånger för att leverera ut mat till andra gäster. Trodde såklart att han undrade hur maten smakade men anledningen till att han stannade till var att han kände sig ”absolut tvungen” att få reda på vilken parfym jag använde då han väldigt gärna ville testa den själv. Jag blev minst sagt överraskad och hustrun än mer så . Vittnar om rätt bra prestanda också då jag hade applicerat den 4 spray efter morgonens träningspass (~08 tiden) plus en påfyllningsspray på halsen efter lunch.
Doften?
Geo. F. Trumper - Eucris EDP
https://www.fragrantica.com/perfume/Geo-F-Trumper/Eucris-Eau-de-Parfum-49868.html