Samma här
Den är kanon tycker jag . Sambon min är tyvärr inte ett stort fan av parfymen i början innan den sätter sig, alldeles för stark tycker hon .
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Samma här
En del dofter känns gula, blå eller gröna. Dagens doft är helt klart svartvit.
Ingen crowd pleaser eller clubbing/date doft precis men en underbar doft som inte liknar nåt annat jag testat (förutom EDT splash varianten som jag också har), föredrar denna EDP dock, lite bättre prestanda. Ekmossa är huvudkaraktären här och allt annat förutom en svartvinbärsnot är underordnat. En av de bästa sakerna med höstens antågande är att denna doft kan plockas fram och avnjutas igen (jag älskar den men tycker inte att den funkar så bra på sommaren). Tillsammans med Zaharoff Signature Pour Homme är detta en doft som jag skulle kunna tänka mig att kortlista som ”signature scent”.
https://www.fragrantica.com/perfume/Geo-F-Trumper/Eucris-Eau-de-Parfum-49868.html
Nädå, de har EDP också!Ligger rätt bra till prismässigt också va?
Kollade på Gents men de har bara EDT splash.
Gillar man doften så är Eucris duschgel också mumma!Nädå, de har EDP också!
https://www.gents.se/geo-f-trumper-eucris-edp-50-ml
Trevligt då Stefan drar fram dofter man aldrig hört talas om innan. Problemet är att det ofta leder till ett "vill ha" syndrom .En del dofter känns gula, blå eller gröna. Dagens doft är helt klart svartvit.
Ingen crowd pleaser eller clubbing/date doft precis men en underbar doft som inte liknar nåt annat jag testat (förutom EDT splash varianten som jag också har), föredrar denna EDP dock, lite bättre prestanda. Ekmossa är huvudkaraktären här och allt annat förutom en svartvinbärsnot är underordnat. En av de bästa sakerna med höstens antågande är att denna doft kan plockas fram och avnjutas igen (jag älskar den men tycker inte att den funkar så bra på sommaren). Tillsammans med Zaharoff Signature Pour Homme är detta en doft som jag skulle kunna tänka mig att kortlista som ”signature scent”.
https://www.fragrantica.com/perfume/Geo-F-Trumper/Eucris-Eau-de-Parfum-49868.html
Känner igen problemet själv! Är ju själv rätt färsk i detta intresse men har verkligen trillat dit (klockor däremot känns altmer mindre intressant). Har dock hunnit lära mig att blindköp är en riskabel metod och avråder verkligen generellt från detta (att jag själv inte slutar blindköpa är en helt annan sak... ). Just denna doft har jag 1 eller 2 samples liggande av och kan skicka ett till dig om du blev nyfiken att testa?Trevligt då Stefan drar fram dofter man aldrig hört talas om innan. Problemet är att det ofta leder till ett "vill ha" syndrom .
Tack gärna....skickar ett PM.Känner igen problemet själv! Är ju själv rätt färsk i detta intresse men har verkligen trillat dit (klockor däremot känns altmer mindre intressant). Har dock hunnit lära mig att blindköp är en riskabel metod och avråder verkligen generellt från detta (att jag själv inte slutar blindköpa är en helt annan sak... ). Just denna doft har jag 1 eller 2 samples liggande av och kan skicka ett till dig om du blev nyfiken att testa?
Har efter väldigt mycket testande kommit fram till mina favoriter för sommaren. Funkar förmodligen året om men tycker de passar bättre i varmare väder då de har lite lättare, fruktigare, sötare tendenser en många tunga dofter.
Nishane - Hacivat
Creed - Green Irish Tweed
Creed - Aventus
Goldfield & Banks - Pacific Rock Moss
ATH - Neon
PdM - Percival
Utöver ovan gillar jag verkligen
ATH - Tabac (F.d tobacco, vanilla, oud)
ATH - boss bastard
Nishane - Ani
Swedoft - Royal Satisfaction
Xerjoff - Naxos
Xerjoff - Dolce Amalfi
Xerjoff - 1888
Tom Ford - Tobacco Vanille
Initio - Oud for Greatness
PdM - Layton
Le Labo - Santal 33
Nu till frågan: Vilka är era absoluta favoriter samt vad har jag missat?
Har efter väldigt mycket testande kommit fram till mina favoriter för sommaren. Funkar förmodligen året om men tycker de passar bättre i varmare väder då de har lite lättare, fruktigare, sötare tendenser en många tunga dofter.
Nishane - Hacivat
Creed - Aventus
ATH - Neon
PdM - Percival
ATH - boss bastard
Nishane - Ani
Xerjoff - Naxos
Xerjoff - Dolce Amalfi
Xerjoff - 1888
PdM - Layton
Le Labo - Santal 33
Nishane - Hacivat
Creed - Aventus
ATH - Neon
PdM - Percival
ATH - boss bastard
Nishane - Ani
Xerjoff - Naxos
Xerjoff - Dolce Amalfi
Xerjoff - 1888
PdM - Layton
Le Labo - Santal 33
Som alternativ till Profumo kan du testa Bois Doré från Van Cleef & Arpels om du vill ha ngt som påminner lite men inte är samma.Är verkligen ingen nörd, varje gång jag ska testa parfymer tiltar skallen och jag klarar inte bestämma mig för vad som passar mig. Kan typ avgöra om det luktar gott eller inte, men inte om jag vill lukta så. Sportat Code Profumo i flera år med gott resultat, men kände det var dags att bredda sig lite. Om inte annat för att pojkvännen ofta kör just Profumo. Läste lite här, blev nyfiken på Terre d’Hermes. Testade och fastnade verkligen för EdT:n.
Så stort tack till er som är mer intresserade och delar med er, dubblat min parfymrange nu Har någon några spontana tips utifrån dom två favoriterna så tar jag tacksamt emot inspel
Som alternativ till Profumo kan du testa Bois Doré från Van Cleef & Arpels om du vill ha ngt som påminner lite men inte är samma.
Googlat lite, den låter mitt i prick! Nu ska jag bara klura ut var man kan lukta på den också
Den är kanon!Detta har blivit en ny favorit. AdP-Oud EdP
( annars har Adp- COLONIA PURA suttit på rätt ofta i sommar )
( Lånad bild )
ATH Neon måste jag testa, har missat den. Ozone var jag inte så begeistrad över men Neon låter intressant.Jag har för många favoriter nu så jag kör ett gäng på måfå:
Dagtid:
The fragrance kitchen - cosmos
Orto Parisi - megamare
Två havsdofter med otroligt olika men ändå lika doftbilder. Bägge är medelhav. Bägge är salt. Men där Cosmos är den vackra bilden av havet och ren fräschör är megamare havet med alla bidofter. Tänk att du står i en hamn. Det luktar hav, tång, lite unket varvat med fräscht. Bägge har grym performance. Megamare lite för bra. Jag får 30h plus av den.
Apertitivo:
PdM - percival.
Solen börjar gå ner, du är lätt solbränd och sitter med en drink och tilltugg. Nu får du lite mer substans. PdMs DNA känns igen från Layton men denna är betydligt fräschare.
Alternativt om vi ska ut:
ATH : neon.
Grapefrukt och ambroxan i massor. Projicerar som fan - du kommer inte gå någon obemärkt förbi. Det träiga i den gör att den funkar även när solen går ner. (Och även om du vill ha av dig den så sitter den som berget). OBS - följ INTE Aarons doseringsförslag. Risken är att du släcker alla vid borden runtomkring dig. I mindre doser är den grymt bra!
Middag:
MFK - Grand Soir:
Den här funkar alldeles oavsett årstid men är magiskt fin. Söt, amber:ig. Otroligt bra prestanda. En av mina nya favoriter. Säger bara BOOM!
Boadicea the Victorious: Monarch
När jag letade ersättare till Santal 33 snubblade jag över denna. Tyvärr har min santal-älskande fru snott min dekant.
En magiskt bra läderdoft med oud och patchouli ackompanjerat av en myriad av fräscha binoter (blommor och citrus av alla dess slag).
Är de någon som testat Le Labos city exclusives? Bra?
ATH Neon måste jag testa, har missat den. Ozone var jag inte så begeistrad över men Neon låter intressant.