• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

06F2ADDA-9153-4339-A8B3-90D167FDCBFA.jpeg

Fick hem detta sample idag. Tack @S.L !

Jag har testat några av detta märke tidigare, genomgående är att de andas äldre gentlemannadofter.

Första intrycket- ännu en barbershop, hade ju egentligen tänkt att inte öka på av dessa. Denna är dock bra! Toppen går åt lite olika håll, den har både en tyngd av kryddor och tydliga drag av svarta vinbär, men samtidigt är den tvålig eller blommig. Påminner mig om hur min morfars badrum luktade på 90-talet.

Gillar man barbershop-parfymer med blommighet så är denna värd att testa. För min näsa en väldigt trevlig parfym som det nog kan bli köp av en hel flaska av.

06F2ADDA-9153-4339-A8B3-90D167FDCBFA.jpeg

Fick hem detta sample idag. Tack @S.L !

Jag har testat några av detta märke tidigare, genomgående är att de andas äldre gentlemannadofter.

Första intrycket- ännu en barbershop, hade ju egentligen tänkt att inte öka på av dessa. Denna är dock bra! Toppen går åt lite olika håll, den har både en tyngd av kryddor och tydliga drag av svarta vinbär, men samtidigt är den tvålig eller blommig. Påminner mig om hur min morfars badrum luktade på 90-talet.

Gillar man barbershop-parfymer med blommighet så är denna värd att testa. För min näsa en väldigt trevlig parfym som det nog kan bli köp av en hel flaska av.
Kul att den hittade fram snabbt och skoj att den gav mersmak. :)
För mig känns den inte direkt Barbershop utan mer, ja, jag vet inte riktigt vad men jag tycker den saknar den ’fräschör’ som jag förknippar Barbershop med. Jag får ekmossa i kvadrat med sötsura svarta vinbär och jag bara älskar det!

Kul att den hittade fram snabbt och skoj att den gav mersmak. :)
För mig känns den inte direkt Barbershop utan mer, ja, jag vet inte riktigt vad men jag tycker den saknar den ’fräschör’ som jag förknippar Barbershop med. Jag får ekmossa i kvadrat med sötsura svarta vinbär och jag bara älskar det!
I toppen kände jag lite barbershop-ish. Tyckte den påminde om Dior eau Sauvage, men det försvann ganska fort. Riktigt kul doft :)

Lovande! Har beställt ett sample :)

Är det bara jag som blir glad när en flaska av något man vill ha "bara" kostar humana <1500 kr? Till skillnad från Creed, Xerjoff m.fl. :D:banghead:
Det är inte bara du :D, samtidigt har jag drivit upp intresset så pass att det för mig skulle vara ok att betala över det och mer för något som är riktigt bra. Jakten på något sådant fortsätter..

Det är inte bara du :D, samtidigt har jag drivit upp intresset så pass att det för mig skulle vara ok att betala över det och mer för något som är riktigt bra. Jakten på något sådant fortsätter..

Samma här, vill köpa massa dofter som kostar dubbelt upp. Fick mig en tankeställare igår när jag diskuterade parfym med en kollega som var jätteglad över sin nya citrus-designerdoft. :D

• Like
Reactions: bvb
Samma här, vill köpa massa dofter som kostar dubbelt upp. Fick mig en tankeställare igår när jag diskuterade parfym med en kollega som var jätteglad över sin nya citrus-designerdoft. :D
När jag började med klockor var det nog inte många som förstod att man köpte klockor för en massa pengar. Nu är det samma sak igen med dofterna:woot:

Senast ändrad:

Är det bara jag som blir glad när en flaska av något man vill ha "bara" kostar humana <1500 kr? Till skillnad från Creed, Xerjoff m.fl. :D:banghead:

Jo, ville ha en Boadicea the Victorious- blue saphire. Den kostade facila 650€. Men de hade ju nån jävel för 980 så det var väl rena rean antar jag ...

Tacka vet jag Gualitieri som håller sig runt 12-1500 för 30-50 ml. Mer än så förbrukar jag sällan ändå på nåt år!

Tycker det känns som att många designerhus höjt priserna på sina dofter också vilket gör det enklare att snegla mot dyrare/bättre alternativ.

Nytt att testa idag. Parfumes De Marly Godolphin.

Från Gents. De höjer sina priser på prenumerationen på samples, samma tjänst fast "med flera parfymhus", från 100 nånting till nåt på 300o_O Det kan de titta i stjärnorna efter. Från mig åtminstone.

PDMGodo.jpg

Gott då ligger den parfymen i min låda med:) Var den bra?

Men de där med priserna kändes inte bra:(

Någon här som har testat något från Roja Dove? Blivit sugen på att testa något från dem på grund av deras "rykte". Är de verkligen så bra? Har samtidigt läst många recensioner som säger att hela huset är överprisat. Elysium ska väl vara deras "crowd pleaser"? Synd att det inte finns någon affär här i Stockholm som saluför dem, skulle vara roligt att testa.

Någon här som har testat något från Roja Dove? Blivit sugen på att testa något från dem på grund av deras "rykte". Är de verkligen så bra? Har samtidigt läst många recensioner som säger att hela huset är överprisat. Elysium ska väl vara deras "crowd pleaser"? Synd att det inte finns någon affär här i Stockholm som saluför dem, skulle vara roligt att testa.

Jag har en 5 ml sample Aoud Roja Dove.

Efter lång betänketid och noggrant övervägande har jag kommit fram till att jag gillar den, mycket. Tror jag nämnnde nån gång den känns som sommar. Inte så att den skulle passa bäst eller bara på sommaren men jag får doften av solvarm ved med en del murkna inslag, mycket behagligt. Lite ros men inte så det sticker i näsan utan mer ett diskret lyft i bakgrunden.
Muskot brukar jag gilla och så även här samt geranium (för min enkla näsa typ pelargon) kanel kan jag urskilja men svagt. Övriga noter är jag inte kompetent och erfaren nog att urskilja för sig men de ger en fin helhet i mitt tycke. Rabarb kanske som ökar på friskheten i en i övrigt fyllig doft sammantaget. Åt det lantliga jordnära hållet men sofistikerad på samma gång och skäms nog inte för sig i finrummen. Så sportig är den inte men förbaskat bra.

Men, den färgar. Ljusa kläder får man akta om man inte vill ha bruna fläckar. Nu har jag för de mesta svart i alla fall (påstår och klagar min omgivning över men det är en orättvis överdrift)

Priset? Nej. Inte vill jag betala 7k för en helflaska.

Senast ändrad:

En bekant till mig har enigma (och dekanterar). Den är grym!

En bekant till mig har enigma (och dekanterar). Den är grym!

Läste att somliga uppfattar Enigma som ”gubbig”. Har du upplevt detta? Verkar som att flesta dofterna från dem uppfattas som lite ”svåra”, förutom Elysium.

Har en dekant jag inte testat än - har höga förväntningar!

Läste något om att den är discontinued men det stämmer alltså inte?

Den är dessvärre discontinued, men finns fortfarande att köpa i flertalet butiker. :)

Den är grym!
Tycker nog att det är en av de bättre dofterna från TF. Sedan är det en av få ”pudriga” dofter som jag verkligen inte mår illa av efter ett par timmar.
Verkligen, håller med. Jag upplever många dofter från TF som så pass tunga och kvalmiga att det blir jobbigt att bära dem, även om jag älskar själva dofterna.

Har en dekant jag inte testat än - har höga förväntningar!

Läste något om att den är discontinued men det stämmer alltså inte?
Trevlig! Jo, det stämmer men det ska nog inte vara några problem att få tag i ändå. :)

Tillbaka
Topp