• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

DD är Cravache från Robert Piguet.
D7E6D7B5-5220-443A-8CAF-6D8FEF1A32CB.jpeg

Som om Chanel Pour Monsieur och Casamorati Fiero fått ett kärleksbarn.
https://www.fragrantica.com/perfume/Robert-Piguet/Cravache-2007-2931.html

Bra prestanda på min hud, man bör nog inte överdosera. Basen har framförallt en fräschhet med lite vanilj som gör att den är en safe doft tycker jag. Det är inte någon svår nischedoft utan mer åt mainstream.
Topp, då vågar jag nog klicka hem utan att provsniffa först! :D
Fick hem en flaska Versace Pour Homme tidigare, som jag tycker är fräsch med lite krydda i, så kan nog vara ett fint komplement.
Sen är jag en sucker för läckra flaskor också, så där har vi ett plus också! :D
Den är ju en EdP, så antar att prestandan är bättre kontra EdT. Där tycker jag ändå att min VPH har riktigt bra prestanda också. Doftar fortfarande när jag kommer hem från jobbet.

• Like
Reactions: bvb
Denna låter trevlig, tack för tips. Behöver en ny, bra "klassisk doft".
Funderar nu på denna, Tom Ford - Beau de Jour eller Maison Margiela - At The Barbers.
Har alla tre och gillar dem.
Tvingas jag välja bara en så blir det TF BdJ då jag har mer ’redundans’ för de övriga två i min samling. Men nu har jag gladeligen alla tre!

• Like
Reactions: bvb
Topp, då vågar jag nog klicka hem utan att provsniffa först! :D
Fick hem en flaska Versace Pour Homme tidigare, som jag tycker är fräsch med lite krydda i, så kan nog vara ett fint komplement.
Sen är jag en sucker för läckra flaskor också, så där har vi ett plus också! :D
Den är ju en EdP, så antar att prestandan är bättre kontra EdT. Där tycker jag ändå att min VPH har riktigt bra prestanda också. Doftar fortfarande när jag kommer hem från jobbet.
Brukar annars finnas på Åhlens så man kan provdofta :) Har hört att Erosen ska vara bättre men vet inte hur lika/olika dem är :)

Brukar annars finnas på Åhlens så man kan provdofta :) Har hört att Erosen ska vara bättre men vet inte hur lika/olika dem är :)
Jo, sett det. Har dock ingen möjlighet att ta mig dit innan rean är över. Nu är den hemklickad iallafall! :D
Spanat på Eros också, men tyckte Eros Flame såg intressantare ut i doftnoterna, speciellt om jag vill ha nåt som skiljer sig mer från Pour Homme.

Dagens test

initio - mystic experience
Inte dum alls, drar lite åt Black Afgano.
Trä, kaffe och musk får jag ut ganska söt men väldigt behaglig. Tror inte jag köper en hel flaska av den däremot.

Måste ändå säga att jag tycker Initio generellt sett håller jäkligt bra nivå.
78B0DF40-D370-4C22-86A3-3B0E9A53F196.jpeg

Doftkomplimanger idag! Haha

Kom in på morgonmötet på jobbet idag. Efter en stund utbrister en kollega (jobbar bara med kvinnor idag) som säkert sitter 3 meter bort på motsatt sida om bordet: "Alltså heeeerregud, någon här inne luktar så sjuuuukt gott, måste vara någon som har en ny parfym eller något...kände doften i köket tidigare också". Alla runt bordet vänder sig om och pekar på mig hahah därefter börjar alla diskutera hur gott parfymen luktar och vill veta vad den heter (Prada lhomme) :D En kollega börjar skämta om att alla får ta det lugnt så att dem inte blir anmälda för sexuella trakasserier haha

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp