• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Nästa debakel:

jag ser en annons på en flaska. Lyckas vara först med att skriva under att jag köper men frågar efter byten. Sen skickar jag ett pm för betalningsdetaljer.

Svar: en annan va före.

Jag: Men det kan inte stämma. Ingen annan har skrivit på din annnons och reglerna är ju tydliga på detta.

Han: Ingen som följer ändå.

Nästa debakel:

jag ser en annons på en flaska. Lyckas vara först med att skriva under att jag köper men frågar efter byten. Sen skickar jag ett pm för betalningsdetaljer.

Svar: en annan va före.

Jag: Men det kan inte stämma. Ingen annan har skrivit på din annnons och reglerna är ju tydliga på detta.

Han: Ingen som följer ändå.
Tacka gud för KS...aldrig några problem

Dagens doft- ADP futura

öppnar upp med citron och grapefrukt vilket ger en lite bitter citruskänsla. Bitterheten försvinner ganska snart och den går över i vetiver och citron.

Det klassiska ADP-DNAt saknas för mig.

Sammanfattningsvis- en safe vetiver/citrusdoft.

Minus- underväldigande, safe doft.
Plus- Trevlig vetiver. I vissa dofter gillar jag det inte alls, här är det ok.

824A540F-E425-432F-B0E6-1B1052B1A144.jpeg

Dagens doft- ADP futura

öppnar upp med citron och grapefrukt vilket ger en lite bitter citruskänsla. Bitterheten försvinner ganska snart och den går över i vetiver och citron.

Det klassiska ADP-DNAt saknas för mig.

Sammanfattningsvis- en safe vetiver/citrusdoft.

Minus- underväldigande, safe doft.
Plus- Trevlig vetiver. I vissa dofter gillar jag det inte alls, här är det ok.

824A540F-E425-432F-B0E6-1B1052B1A144.jpeg
Både jag och frugan tyckte att öppningen luktade precis som nypressad ingefära. Därefter vetiver...eller som frugan säger "en säck potatis" haha

Idag provar jag PdM Herod.
Öppnar upp med tydlig doft av kanel och en sötma dock upplever jag att den la sig snabbt och gick över till vanilj. Parfymen känns definitivt fräsch och balanserad.
En doft som passar mig så det kommer bli en 75ml flaska inom kort :).
E7BE29CD-514B-4D89-B513-CA82AD9EEC4B.jpeg

Lutar starkt åt att köpa Nishane Ani som min nästa flaska. Någon som har tips på något annat innan jag slår till? Vad säger ni om Parfums de Marly? Inte testat något från dem än, men verkar som att många kritiserar de i diverse doftforum.

Lutar starkt åt att köpa Nishane Ani som min nästa flaska. Någon som har tips på något annat innan jag slår till? Vad säger ni om Parfums de Marly? Inte testat något från dem än, men verkar som att många kritiserar de i diverse doftforum.

Jag har provat Layton, Percival och nu Herod. Har precis fått hem 1.2ml dekanter av Kalan, Pegasus, Galloway och Godolphin som blir att utforska men som @Richard1987 skrev är Layton utan tvekan också min favorit av PdM hittills som jag klicka med direkt och införskaffade mig en 125ml flaska. Mycket fin parfym med en grym performance.

När jag först fick hem PDM Godolphin tyckte jag den var ganska hemsk. Sprayade den bara på papper och kom inte längre. Nu drygt en vecka senare provade jag den skeptiskt och försiktigt och den känns inte alls dum så här en halvtimme in i testet. Märkligt hur det kan ändras utan vidare. Vad jag egentligen tycker efter ett tag återstår att se. Är en hel del saffran i dock som inte är min favoritdoft direkt. Kan falla på det.

PDMGodo3w.jpg

Layton har jag provat. Kanske skulle ge den en chans till också. Tyckte den påminde om Chanel Bleue och den i min näsa känns bara som ett föreställt fältsjukhus och desinfektionsvätska. Orättvist omdöme jag vet, men kan inte med den.

-----

ATH tänker presentera en ny doft, förhoppningsvis i nästa video. Det sades i den senaste att det ska bli något som kommer att överraska, nåt man inte väntar sig från honom. En närmast diametralt annorlunda parfym mot vad man vanligen förknippar med ATH.

Vad kan det vara? Nåt som inte varar så länge, något mer main stream eller motsatsen? ATH är i alla fall bra på marknadsföring, skicklig i att skapa intresse för sitt varumärke. Måste erkänna att jag är nyfiken på denna överraskande osannolika doft som ska presenteras snart. Den ska bli ett lyft för hans sortiment menade han.

Edit: Dirty Slut ska upphöra för att ge plats åt den nya.

Senast ändrad:
Jag tröstade mig från all skit med att unna mig Initio - Rehab och en som jag är galet sugen på - Widian - Liwa. Ska va en vassare version av oud for greatness :)

Kommer slänga upp en ny dekant-tråd nästa vecka också med de ovan samt Nasomatto, Orto Parisi, Tom Ford mfl.

Tack för era svar! Har ni annars testat något från Nishane själva? Testade Hacivat utöver Ani. Tyckte att Hacivat blev lite av en kemisk bomb efter den fått ligga lite. Absolut inte bättre än Aventus, som många hävdar att den är.

Det var vad jag kom fram till också då Pardon ser mörkare ut än Floris på bilder.
Korrekt, Pardon är den gröna.
Tack för era svar! Har ni annars testat något från Nishane själva? Testade Hacivat utöver Ani. Tyckte att Hacivat blev lite av en kemisk bomb efter den fått ligga lite. Absolut inte bättre än Aventus, som många hävdar att den är.
Testat:
B-612, Hacivat, Ani, Fan your Flames, Karagoz och kanske någon till som jag inte kommer på nu top of mind :)
Tycker FyF, Ani och Hacivat varit de bästa. Karagoz är väldigt speciell. Men generellt hög nivå. Håller inte med om Hacivat, tycker den håller högre nivå än nuvarande batcher av Aventus.

Spännande: killen som skickade mig en fake la upp en köpannons.
Jag messade honom och frågade om han inte borde betala mig först?

Han blev helt galen och skrev att jag inte skulle få några pengar alls nu och hålla mig från hans ”business”.

Har dragit det via admin nu.

Spännande: killen som skickade mig en fake la upp en köpannons.
Jag messade honom och frågade om han inte borde betala mig först?

Han blev helt galen och skrev att jag inte skulle få några pengar alls nu och hålla mig från hans ”business”.

Har dragit det via admin nu.
Låter som en riktig galning.
Är detta på Facebook? Håller mig därifrån.

Tillbaka
Topp