Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Dagens doft: MFK Grand Soir
https://www.fragrantica.com/perfume/Maison-Francis-Kurkdjian/Grand-Soir-40816.html
Testade samma häromdagen men nu verkar fästmön ha lagt beslag på den och insisterar på att jag ska köpa en helflaska åt oss..
Väldigt varm, fyllig och mysig doft.
Insåg häromdagen att jag varit mer eller mindre OPG med Aventus sedan mars 2011 (kollade mailen för att se när jag beställde första flaskan). Som så många nämnt tidigare blir den bara sämre och sämre, till den grad att jag nu tröttnat på den, viket jag trodde aldrig skulle hända.
Jag har samlat på mig en del samples men inget som jag verkligen fastnat för ännu. Som ni ser är jag all over the place och har svårt att sätta ord på vad jag gillar, mer än att jag uppskattar friska öppningar följt av träigare och djupare nyanser.
några av de jag provat:
Frederick Malle - dries van noten
Floris 1962
TF tobacco vanille
GEO F Trumper Eucris
Xerjoff cruz del sur 2
Penhaligons 10st (https://www.gents.se/penhaligon-s-scent-library-10-x-2ml)
av alla dessa har jag nog uppskattat penhaligons lord George och dries van noten bäst.
Vad måste jag prova?!
Har en pdm Layton på väg, ska nämnas.
Insåg häromdagen att jag varit mer eller mindre OPG med Aventus sedan mars 2011 (kollade mailen för att se när jag beställde första flaskan). Som så många nämnt tidigare blir den bara sämre och sämre, till den grad att jag nu tröttnat på den, viket jag trodde aldrig skulle hända.
Jag har samlat på mig en del samples men inget som jag verkligen fastnat för ännu. Som ni ser är jag all over the place och har svårt att sätta ord på vad jag gillar, mer än att jag uppskattar friska öppningar följt av träigare och djupare nyanser.
några av de jag provat:
Frederick Malle - dries van noten
Floris 1962
TF tobacco vanille
GEO F Trumper Eucris
Xerjoff cruz del sur 2
Penhaligons 10st (https://www.gents.se/penhaligon-s-scent-library-10-x-2ml)
av alla dessa har jag nog uppskattat penhaligons lord George och dries van noten bäst.
Vad måste jag prova?!
Har en pdm Layton på väg, ska nämnas.
Nishane Hacivat är det ju många som talar gott om. Den ska ha torra tränoter i botten och har en öppning av bergamott, grape och ananas.
Har själv inte testat den men den står på önskelistan. Så om du hinner före kan du alltid säga vad du tyckte
Om amber och trä med viss sötma är vad du gillar:
MFK - grand soir
Widian - Liwa
ATH - santal extreme
Slänger in initio- oud for greatness och
Initio- rehab i mixen också.
Layton e grym!
Vad/vilka dofter får man ABSOLUT INTE missa hos NK Gbg?
Tack! Jag tror jag blindköper en Hacivat från sprayparfumes.com medan de har 20%. Har läst så mycket bra om den och reviews på fragrantica låter precis som spot on vad jag letar efter. Ska försöka hitta samples på Grand Soir också, verkar spännande!
När de säger ”oss” om en Parfym är det fara o färde. Min fru ”lånade” min BTV- Monarch en dag. Sen dess är den borta.
Fö är Grand soir en av mina absoluta favoriter just nu!
Dagens stora besvikelse: Xerjoff Alexandria II. Inte värd hajpen, luktade Cola Calippo/Igloo i början sen gick det snabbt utför.
Köpte en parfym online på Åhléns. Valde "upphämtning i varuhuset". Tog 5 arbetsdagar innan den var leveransklar.Beställde hem en Tobacco Vanille från Åhlens i helgen, är inte jätteimponerad över leveranstiden. Två arbetsdagar och den har inte lämnat lagret. Förra veckan beställde jag hem fästmöns födelsedagspresent från Gents och det tog 24 timmar från beställning till leverans. Lite skillnad..
Köpte en parfym online på Åhléns. Valde "upphämtning i varuhuset". Tog 5 arbetsdagar innan den var leveransklar.
WTAF!?Köpte en parfym online på Åhléns. Valde "upphämtning i varuhuset". Tog 5 arbetsdagar innan den var leveransklar.
Den renderade också i mitt livs andra doftkomplimang från en okänd person, uppenbarligen mvg projektion på denna.Kör en dekant av Thameen Carved Oud idag, kanon!
https://www.fragrantica.com/perfume/Thameen/Carved-Oud-20509.html
Torra, kryddiga tränoter är uppenbarligen en favoritkategori för undertecknad.
Hahaha wtf? Kan omöjligt vara deras säljpitch?Läste lite om Nasomatto Black Afgano...
"Parfymören bakom Nasomatto är Alessandro Gualtieri. Han har i Black Afgano skapat en fantastisk parfym som enligt honom själv ska dofta "Lyxprostitution och marknadens bästa Cannabis". Parfymen är menad att ge dig en känsla av mental frihet - aldrig mer ska du vara slav under dina egna tankar."
Intressant
Läste lite om Nasomatto Black Afgano...
"Parfymören bakom Nasomatto är Alessandro Gualtieri. Han har i Black Afgano skapat en fantastisk parfym som enligt honom själv ska dofta "Lyxprostitution och marknadens bästa Cannabis". Parfymen är menad att ge dig en känsla av mental frihet - aldrig mer ska du vara slav under dina egna tankar."
Intressant
Hahaha wtf? Kan omöjligt vara deras säljpitch?
Hahaha sjukt, noll koll på vad det är för filur..Alltså, Gualtieri snuffar på sin egen eh, spunk, i dokumentären om honom. Att han gör en sån där säljpitch är verkligen helt i linje med hans personlighet. Den har antagligen putsats till rejält från va han egentligen vill skriva.
Hahahhaha day fan va sjukt roligt!!Alltså, Gualtieri snuffar på sin egen eh, spunk, i dokumentären om honom. Att han gör en sån där säljpitch är verkligen helt i linje med hans personlighet. Den har antagligen putsats till rejält från va han egentligen vill skriva.
ATH kommer ut med en ny 25/9. Ambré Extreme. 2 ml gratis sample vid alla beställningar innan dess. Är onekligen nyfiken på den.
Hade en kollega förut som körde den på kontoret.Jobbar hemifrån idag, då blir det Dior Homme intense Borde nog inte vara nån konstigheter med att köra den på kontoret för den delen heller.