• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Nyhet!
8307D093-BFD6-4DF1-BCFD-190E3A938219.png

Testade samma häromdagen men nu verkar fästmön ha lagt beslag på den och insisterar på att jag ska köpa en helflaska åt oss.. :rolleyes:

Väldigt varm, fyllig och mysig doft.

När de säger ”oss” om en Parfym är det fara o färde. Min fru ”lånade” min BTV- Monarch en dag. Sen dess är den borta.

Fö är Grand soir en av mina absoluta favoriter just nu!

Hur svårt kan det vara att få till en hyffsad bra performans med dagens alla resurser som finns tillgängliga? Vissa parfymtillverkare tycks ju ha samma problem i genomsnitt med allt de tillverkar. Är det så att majoriteten av användarna inte bryr sig eller tänker tillverkarna att de säljer mera då doften inte håller så länge?

• Like
Reactions: bvb
Insåg häromdagen att jag varit mer eller mindre OPG med Aventus sedan mars 2011 (kollade mailen för att se när jag beställde första flaskan). Som så många nämnt tidigare blir den bara sämre och sämre, till den grad att jag nu tröttnat på den, viket jag trodde aldrig skulle hända.

Jag har samlat på mig en del samples men inget som jag verkligen fastnat för ännu. Som ni ser är jag all over the place och har svårt att sätta ord på vad jag gillar, mer än att jag uppskattar friska öppningar följt av träigare och djupare nyanser.

några av de jag provat:
Frederick Malle - dries van noten
Floris 1962
TF tobacco vanille
GEO F Trumper Eucris
Xerjoff cruz del sur 2
Penhaligons 10st (https://www.gents.se/penhaligon-s-scent-library-10-x-2ml)

av alla dessa har jag nog uppskattat penhaligons lord George och dries van noten bäst.
Vad måste jag prova?!

Har en pdm Layton på väg, ska nämnas.

• Like
Reactions: JCE
Insåg häromdagen att jag varit mer eller mindre OPG med Aventus sedan mars 2011 (kollade mailen för att se när jag beställde första flaskan). Som så många nämnt tidigare blir den bara sämre och sämre, till den grad att jag nu tröttnat på den, viket jag trodde aldrig skulle hända.

Jag har samlat på mig en del samples men inget som jag verkligen fastnat för ännu. Som ni ser är jag all over the place och har svårt att sätta ord på vad jag gillar, mer än att jag uppskattar friska öppningar följt av träigare och djupare nyanser.

några av de jag provat:
Floris 1962
TF tobacco vanille
GEO F Trumper Eucris
Xerjoff cruz del sur 2

av alla dessa har jag nog uppskattat penhaligons lord George och dries van noten bäst.
Vad måste jag prova?!

Nishane Hacivat är det ju många som talar gott om. Den ska ha torra tränoter i botten och har en öppning av bergamott, grape och ananas.
Har själv inte testat den men den står på önskelistan. Så om du hinner före kan du alltid säga vad du tyckte :)

några av de jag provat:
Floris 1962
TF tobacco vanille
GEO F Trumper Eucris
Xerjoff cruz del sur 2

Vad måste jag prova?!

Om amber och trä med viss sötma är vad du gillar:

MFK - grand soir
Widian - Liwa
ATH - santal extreme

Slänger in initio- oud for greatness och
Initio- rehab i mixen också.

Layton e grym!

Nishane Hacivat är det ju många som talar gott om. Den ska ha torra tränoter i botten och har en öppning av bergamott, grape och ananas.
Har själv inte testat den men den står på önskelistan. Så om du hinner före kan du alltid säga vad du tyckte :)

Om amber och trä med viss sötma är vad du gillar:

MFK - grand soir
Widian - Liwa
ATH - santal extreme

Slänger in initio- oud for greatness och
Initio- rehab i mixen också.

Layton e grym!

Tack! Jag tror jag blindköper en Hacivat från sprayparfumes.com medan de har 20%. Har läst så mycket bra om den och reviews på fragrantica låter precis som spot on vad jag letar efter. Ska försöka hitta samples på Grand Soir också, verkar spännande!

Vad/vilka dofter får man ABSOLUT INTE missa hos NK Gbg?

Nere i doftsalongen får du inte missa Profumum Roma, Le Labo, Deputique, Xerjoff, Amouage bland många andra. På Manlig depå finns det Creed, Xerjoff(dem dyrare sorterna) och Perfums De Marly.

Nishane & Roja kanske finns, det är varumärken som ska komma in iallafall. Glöm inte att gå till Cow heller, stort utbud av Frederick Malle & By Killian. Chanel har en butik i närheten av NK på Fredsgatan.

Nasomato som det pratas mycket om finns också i doftsalongen på entreplan.

Tack! Jag tror jag blindköper en Hacivat från sprayparfumes.com medan de har 20%. Har läst så mycket bra om den och reviews på fragrantica låter precis som spot on vad jag letar efter. Ska försöka hitta samples på Grand Soir också, verkar spännande!

Hacivat är grym, så säkert ett blindköp kan bli. :D

När de säger ”oss” om en Parfym är det fara o färde. Min fru ”lånade” min BTV- Monarch en dag. Sen dess är den borta.

Fö är Grand soir en av mina absoluta favoriter just nu!

Haha, förstår vad du menar. Hon har lagt beslag och tömt en gammal designerdoft innan. Grand Soir är väldigt bra. Varm och härlig med måttlig projektion men lång hållbarhet. Dry downen är mycket fin.

Beställde hem en Tobacco Vanille från Åhlens i helgen, är inte jätteimponerad över leveranstiden. Två arbetsdagar och den har inte lämnat lagret. Förra veckan beställde jag hem fästmöns födelsedagspresent från Gents och det tog 24 timmar från beställning till leverans. Lite skillnad..

Tack för tipsen, jag var nere hos NK Göteborg förut idag och kikade lite

Nishane och Roja anländer till NK om 2 veckor enligt den trevliga tjejen hos NK Manlig depå

Kommer bli ett köp på Tom Ford Beau de jour

Testade ca 15 olika dofter.

Dagens stora besvikelse: Xerjoff Alexandria II. Inte värd hajpen, luktade Cola Calippo/Igloo i början sen gick det snabbt utför.

Tom Ford Black Orchid parfum luktar exakt som EDPn. Känner ingen skillnad alls.

Beställde hem en Tobacco Vanille från Åhlens i helgen, är inte jätteimponerad över leveranstiden. Två arbetsdagar och den har inte lämnat lagret. Förra veckan beställde jag hem fästmöns födelsedagspresent från Gents och det tog 24 timmar från beställning till leverans. Lite skillnad..
Köpte en parfym online på Åhléns. Valde "upphämtning i varuhuset". Tog 5 arbetsdagar innan den var leveransklar.

Läste lite om Nasomatto Black Afgano...

"Parfymören bakom Nasomatto är Alessandro Gualtieri. Han har i Black Afgano skapat en fantastisk parfym som enligt honom själv ska dofta "Lyxprostitution och marknadens bästa Cannabis". Parfymen är menad att ge dig en känsla av mental frihet - aldrig mer ska du vara slav under dina egna tankar."

Intressant:D

"Parfymören bakom Nasomatto är Alessandro Gualtieri. Han har i Black Afgano skapat en fantastisk parfym som enligt honom själv ska dofta "Lyxprostitution och marknadens bästa Cannabis". Parfymen är menad att ge dig en känsla av mental frihet - aldrig mer ska du vara slav under dina egna tankar."

Hahaha wtf? Kan omöjligt vara deras säljpitch?

Äntligen kan man bära sina helgnöjen på vardagar :cigar:

• Like
Reactions: bvb
Tillbaka
Topp