• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Väldigt lik i öppningen med ananasen och citrusen, den har en ordentlig ”pop” av toppnoterna! Men efter 20 minuter blir det en helt annan doft, därför svår att jämföra dom vs varandra, men om jag får välja en av dom tar jag Hacivat:) Performance på denna (åtminstone på mig) är inte att leka med, sjukt bra!
Jahapp då är det väl bara att öppna lädret igen då... Någon som är sugen på att köpa en Roja Elysium som endast är testad hojta till :)

Baserat bara på att jag har luktat på Hacivat en gång, så tycker jag INTE den är bättre än Aventus. Öppningen är väldigt lik Aventus och sedan uppfattade jag den som bara "citrusdoftade", lite som Bergamote 22. Men som jag sa tidigare så har jag bara luktat på den en gång och är fortfarande nyfiken på den.

Och nu syftar jag inte på någon ovan, men känns som att Aventus får en hel del hat bara för att det är "coolt" att gå emot strömmen... :)

Baserat bara på att jag har luktat på Hacivat en gång, så tycker jag INTE den är bättre än Aventus. Öppningen är väldigt lik Aventus och sedan uppfattade jag den som bara "citrusdoftade", lite som Bergamote 22. Men som jag sa tidigare, är jag fortfarande nyfiken på den och luktar gärna på den igen.

Och nu syftar jag inte på någon ovan, men känns som att Aventus får en hel del hat bara för att det är "coolt" att gå emot strömmen... :)

Upplever också en del hat mot Aventus, som tur är var jag sen på bollen när det gäller Aventus så kan inte kommentera om att tidigare batchar var så otroligt mycket bättre osv. Älskar Aventus så är kul med något som är snarlikt men ändå inte samma.

Upplever också en del hat mot Aventus, som tur är var jag sen på bollen när det gäller Aventus så kan inte kommentera om att tidigare batchar var så otroligt mycket bättre osv. Älskar Aventus så är kul med något som är snarlikt men ändå inte samma.

Jag hade en tidigare batch, 120ml flaska, som jag sålde i våras för 3000 spänn! Sjukt. Jämförde med min nyare flaska från 2019, och visst fanns det liiiiiiiite skillnad som man enbart kände om man jämförde sida vid sida (t.o.m. då tänkte jag att jag kanske inbillade mig bara??! :confused:). Jag uppfattade den äldre flaskan som lite rökigare, kanske? Men i det stora hela, så ÄR det ju samma parfym. Ja, det kanske varierar lite... men så petig känner jag mig inte.

Håller med det andra. Just av den anledningen är jag också väldigt intresserad av Hacivat, känns som att den saknas i samlingen... :D

Hade varit intressant att testa Villhelm Parfumerie - Morning Chess också, tydligen lite samma tema där med.

Håller med. Inte testat något från dem. För någon vecka sedan intervjuades grundaren av Noseparis (de skickade ut ett mailutskick). Rätt intressant läsning... visste inte att huset var svenskt.

Håller med. Inte testat något från dem. För någon vecka sedan intervjuades grundaren av Noseparis (de skickade ut ett mailutskick). Rätt intressant läsning... visste inte att huset var svenskt.
Hade aldrig hört talats om huset förrän förra veckan då jag såg ett test och läste på lite. Verkar göra intressanta dofter.

Är väldigt intresserad av hacivat men har tyvärr inte dom pengarna just nu. Har precis funnit detta intresse.
finns den att köpa som liten flaska eller är det någon här i tråden som säljer dekanter av den?

har en del att läsa ikapp i denna tråd :)

Är väldigt intresserad av hacivat men har tyvärr inte dom pengarna just nu. Har precis funnit detta intresse.
finns den att köpa som liten flaska eller är det någon här i tråden som säljer dekanter av den?

har en del att läsa ikapp i denna tråd :)
I Facebook gruppen Parfym: splittar & samples finns det folk som säljer skvättar (köpte 5 ml)!

Tack @FredrikSthlm ! Nu skall det testas:)
41B9F14E-E672-406D-BD9F-719A6F027616.jpeg

Några rekommendationer om vad mer man bör testa från Xerjoff (speciellt nu inför höst och vinter)? Äger redan Uden och Mefisto sen tidigare, samt en dekant på Lira på ingång. Kommer ihåg att jag testat Renaissance någon gång, tyckte dock den doftade lite väl för mycket som ren citronjuice. Hört en del om Alexandria II, men som tidigare nämnt är jag inte så supermycket för oud.

Några rekommendationer om vad mer man bör testa från Xerjoff (speciellt nu inför höst och vinter)? Äger redan Uden och Mefisto sen tidigare, samt en dekant på Lira på ingång. Kommer ihåg att jag testat Renaissance någon gång, tyckte dock den doftade lite väl för mycket som ren citronjuice. Hört en del om Alexandria II, men som tidigare nämnt är jag inte så supermycket för oud.
Naxos!:)

Du kan få en tester av Golden Dallah av mig, gillade den inte.

Då har man kört en heldag med Trumper Eucris efter att jag fick ett sample av @bvb, tack så mycket!

Har svårt att placera parfymen. Från början o typ första 7-8h är det som att vara i ngn fransk upscale tvålbutik, luktar inte illa på ngt sätt alls, men inget som riktigt faller mig i smaken. Jag hade hoppats på mer av svartvinbärs noten. För frun var det dessutom associationer till gamla gubbar (och hon verkar få medhåll från vissa på fragrantica även om de säger "older gentlemen"), så det är ju inte helt positivt...

Det är först när vi är uppe på 10-12h som det kommer fram en sötma och lite svartvinbär, här gillar jag den starkt o önskar att den varit så från början. Ska ge den några försök till förstås...

Men skulle säga mycket bra performance och projection.

Säg några ord om den, är du snäll! :) Blev, som nämnt under gårdagen, lite småsugen på den.

Hittade en som recensera parfymen följande och jag kunde ärligt talat inte förklarat det bättre själv :cigar:Rökig magnetism av exotiska honungsblommor placerade i torra kryddor med en överdos av sötma i hjärtat som förför mina doftkänslor om och om igen”.
Har endast tagit ett sprut på handleden och Liwa verkar ha en performance utan dess like :). Får se om den går hem hos sambon vilket jag är tveksam till, annars skickar jag dig dekanten om du vill.

Tillbaka
Topp