• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Ni som kör PDM Layton på kontoret, hur många sprays kör ni? :)

Känns som att ett spray är lite lite och 2 sprays är lite mkt haha
Oj... Jag kör nog 5-6, säkert. Jag är en notorisk "översprayare", men jobbar samtidigt på en arbetsplats där dom runt omkring mig inte har några problem med parfym, vilket underlättar en hel del. Jag körde 4 spray av Interlude en gång, det blev lite mycket, även för mig.

Oj... Jag kör nog 5-6, säkert. Jag är en notorisk "översprayare", men jobbar samtidigt på en arbetsplats där dom runt omkring mig inte har några problem med parfym, vilket underlättar en hel del. Jag körde 4 spray av Interlude en gång, det blev lite mycket, även för mig.
Oj! 5-6 sprays låter sjukt mkt haha men hört att juicen kan skilja sig i performance (om det nu stämmer). Kanske jag som är känslig haha tänker mest på kollegorna... som kände av Prada lhomme på flera meters avstånd (5 spray). Dem lovordade parfymen men ändå. Trodde pradan hade kass performance, hade på den igår igen och en kollega som sitter ca 5-7 m bort ropade "nu luktar det gott igen!" Så fort hon kom fram till sitt rum haha

Tänker att Layton är typ 10 ggr starkare än Pradan :D

Undrar om man missbedömer hur mkt parfymerna faktiskt doftar....samtidigt känns det som ganska sällan som man känner av andra personers parfymer :/

Undrar om man missbedömer hur mkt parfymerna faktiskt doftar....samtidigt känns det som ganska sällan som man känner av andra personers parfymer :/
Min teori är iaf att jag underskattar performance rent generellt. På min arbetsplats är det rätt ovanligt med parfym skulle jag tro och hustrun använder sällan någon doft så absolut sällan jag känner av annan doft. De gånger jag har fått doftkomplimanger så har det varit hyfsat länge efter applicering och inte efter någon närkontakt precis.

Blev typ ett spontanköp från Zara idag då de hade denna i hyllan. Klassas som en av de bästa Zara har att erbjuda. Gillar även flaskan med noterna tydligt listade.......keep it simple;)
https://www.fragrantica.com/perfume/Zara/9-0-Zara-34476.html
23E73064-8A27-4699-818F-78C12C0422E2.jpeg

1B866784-30BF-4158-AAB9-7B3BF126D5F6.jpeg

Idag insåg jag att jag har blivit för mycket av en parfymnörd för att med gott samvete kunna fortsätta ha alla parfymer i badrumsskåpet, så jag har inhandlat lite lådor för att kunna sortera parfymer efter årstid och flyttar dom nu till en mörk, sval garderob istället.

Den översta, minsta lådan kommer dock få vara i badrumsskåpet för att ha div. testers lätttillgängliga.

Provat PDM Carlisle på armen ikväll! Väldigt fin doft...gillade inte direkt de första 10 min men därefter mjuknade den till.

Fin men tvek om den e 3k fin haha får testa ordentligt en annan dag :D

Provar PDM Percival idag! :D
Riktigt jävla bra MEN tyckte initialt att den doftade precis som min Invictus aqua (2016) och att den därefter fick kraftiga drag av Dior Sauvage. Fräsch men ändå en tyngd i den. Kan tänka mig att den är en compliment getter och funkar under alla årstider.

Hade lätt kunnat köra den här regelbundet men behöver mer tid för att kunna utvärdera om den är köpvärd...eller om det går lika bra med min invictus och en sauvage.

Vad tycker ni andra om Percival? :D
20200919_081640.jpg

Senast ändrad:
Provar PDM Percival idag! :D
Riktigt jävla bra MEN men tyckte initialt att den doftade precis som min Invictus aqua (2016) och att den därefter fick kraftiga drag av Dior Sauvage. Fräsch men ändå en tyngd i den. Kan tänka mig att den är en compliment getter och funkar under alla årstider.

Hade lätt kunnat köra den här regelbundet men behöver mer tid för att kunna utvärdera om den är köpvärd...eller om det går lika bra med min invictus och en sauvage.

20200919_081640.jpg

För mig är den väldigt lik mina Abercrombie - Fierce från 2012. Är en OK doft men känns som att den typen av doft funkade bättre under en annan era, ser mer Ace of Base framför mig än Icona pop så att säga.

Senast ändrad:
20200919_081640.jpg
Vi funkade inte alls alls tillsammans, blindköp som flippades direkt.
Men jag har inte klickat helt med någon PdM hittills. Layton ok (t.o.m. bra) men kommer nog sälja eller byta bort den fulla 75ml flaska jag har (heads up om intresse finns), Sedley var en riktig besvikelse, Kalan riktigt underlig, Pegasus sådär, Herod ok. Har två dekanter på Carlisle och Oajan otestade som jag hoppas kan komma att bryta trenden.

• Like
Reactions: bvb
Vad tyckte du om Kalan? Provade den nyss och fick samma obehagskänsla som när jag provade The tragedy of Lord George av Penhaligons, tycker dem luktar gamla cigaretter. Inte alls min cup of tea..

Vad tyckte du om den @S.L? :D Du skrev att den var "speciell"

20200919_091322.jpg
Svår att beskriva tycker jag men av alla de dofter jag testat så är det kanske den som jag minst av allt skulle vilja bära.

Vi funkade inte alls alls tillsammans, blindköp som flippades direkt.
Men jag har inte klickat helt med någon PdM hittills. Layton ok men kommer nog sälja eller byta bort den fulla 75ml flaska jag har (heads up om intresse finns), Sedley var en riktig besvikelse, Kalan riktigt underlig, Pegasus sådär, Herod ok. Har två dekanter på Carlisle och Oajan otestade som jag hoppas kan komma att bryta trenden.
Har full 125 ml flarra Layton som jag älskar, Herod gillade jag inte, Pegasus ok men den metalliska doftnoten förstörde, Carlisle testade jag igår och gillade, Percival var fin, Kalan som jag testar nu luktar skitäckligt och har Sedley på sample som jag tänkte testa lite senare :D

• Like
Reactions: S.L
Har full 125 ml flarra Layton som jag älskar, Herod gillade jag inte, Pegasus ok men den metalliska doftnoten förstörde, Carlisle testade jag igår och gillade, Percival var fin, Kalan som jag testar nu luktar skitäckligt och har Sedley på sample som jag tänkte testa lite senare :D
Gillar man rejält med ambroxan så kan man nog uppskatta Sedley men jag tyckte att den var väl karaktärslös även för en freshie. På pappret så lät den helrätt för mig men nä, mest bara ambroxan och tveksam performance.

Vad tyckte du om Kalan? Provade den nyss och fick samma obehagskänsla som när jag provade The tragedy of Lord George av Penhaligons, tycker dem luktar gamla cigaretter. Inte alls min cup of tea..

Vad tyckte du om den @S.L? :D Du skrev att den var "speciell"

20200919_091322.jpg

Jag fastna inte för den. Svårt att beskriva. Men tyckte den var för ”besk” och ”mossig”.
Kanske bara ovan vid den typen av doft, men bara testat på handleden...

Tillbaka
Topp