Richard1987
Silver
Kul att man kan uppskatta olika ändå Parfym är ju till för att man ska lukta gott så finns säkert dem som älskar Kalan, men verkar finnas rätt många som hatar den också hahaMärkligt detta. Tycker Kalan är riktigt fin!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kul att man kan uppskatta olika ändå Parfym är ju till för att man ska lukta gott så finns säkert dem som älskar Kalan, men verkar finnas rätt många som hatar den också hahaMärkligt detta. Tycker Kalan är riktigt fin!
Provar PDM Percival idag!
Riktigt jävla bra MEN tyckte initialt att den doftade precis som min Invictus aqua (2016) och att den därefter fick kraftiga drag av Dior Sauvage. Fräsch men ändå en tyngd i den. Kan tänka mig att den är en compliment getter och funkar under alla årstider.
Hade lätt kunnat köra den här regelbundet men behöver mer tid för att kunna utvärdera om den är köpvärd...eller om det går lika bra med min invictus och en sauvage.
Vad tycker ni andra om Percival?
Testar Sedley nu, bara för att få ett förstaintryck. Får ta en dusch sen, har 3 st PDM på mig just nu hahaGillar man rejält med ambroxan så kan man nog uppskatta Sedley men jag tyckte att den var väl karaktärslös även för en freshie. På pappret så lät den helrätt för mig men nä, mest bara ambroxan och tveksam performance.
Jag har en dekant av Godolphin. Den är till stor del en klon av TF tuscan leather, så gillar man inte den så kan man skippa Godolphin enligt mig.Vi funkade inte alls alls tillsammans, blindköp som flippades direkt.
Men jag har inte klickat helt med någon PdM hittills. Layton ok (t.o.m. bra) men kommer nog sälja eller byta bort den fulla 75ml flaska jag har (heads up om intresse finns), Sedley var en riktig besvikelse, Kalan riktigt underlig, Pegasus sådär, Herod ok. Har två dekanter på Carlisle och Oajan otestade som jag hoppas kan komma att bryta trenden.
Likadant med Creed. Hade gärna sett flera i 75 ml.Någon som vet varför PdM enbart saluför vissa av sina dofter i en storlek? Som Carlisle, 125 ml, det behöver man inte, men hade den funnits i 75 ml, så hade det varit ett enklare val (och pris).
Ja. Creed gjorde ju om storlekarna, så nu har vi 50- och 100 ml-flaskor, men höjde samtidigt priset per ml, så det jämnade ut sig.Likadant med Creed. Hade gärna sett flera i 75 ml.
Finns alla i 50?Ja. Creed gjorde ju om storlekarna, så nu har vi 50- och 100 ml-flaskor, men höjde samtidigt priset per ml, så det jämnade ut sig.
Nej. Menade att 75- och 125ml försvann, vad jag vet.Finns alla i 50?
La en beställning hos Gents igår 09.20 och den fanns att hämta hos mitt ombud 11.15 idag, imponerande!PS. Mitt paket från Sprayparfums anlände idag hos postombudet - på en lördag! Blir att hämta den under dagen.
Vad beställde du?La en beställning hos Gents igår 09.20 och den fanns att hämta hos mitt ombud 11.15 idag, imponerande!
Har du testat Nishane - Ani?
Jag älskar vaniljdoft men tycker det ofta blir feminint i parfymer (med undantag av typ TF Tobacco Vanille och några få andra), så ska bli spännande att testa denna som jag fick idag
Missat hela PdM diskussionen.
För mig är Layton och Percival bäst. Men hört mycket bra om Layton Exclusif också - den ska jag testa.
Ikväll är jag gräsänkling. Ska klicka hem lite nytt. Tror det blir Fantomas och/eller Duro. Vart köper ni era Nasomatto?
Exclusif är definitivt några strån vassare enligt mig. Dock inte lika ’crowd pleasing’.
Angående Nasomatto så verkar ju prisnivån vara liknande överallt, Gents är ju helt okej, Notino är ju värt att kika deras prissättning är ju supersportiga på just Nasomatto. Vissa sorter riktigt billiga ibland, och andra mycket dyrare än på andra ställen.
Hoppas någon i STHLM fått in Fantomas, hoppas på en sniff imorgon ev.
Får testa denHar du testat Nishane - Ani?
Hört den beskriven som vailjernas vanilj.
Jag tror att jag kan ha sett Fantomas på NK idag, antingen på gatuplan (butiken bredvid Kiehls) eller på herravdelningen plan 2. Är som sagt inte säker dock.Hoppas någon i STHLM fått in Fantomas, hoppas på en sniff imorgon ev.
Nasomatto Duro och Memo Paris African Leather (3x10ml).Vad beställde du?
Jag tror att jag kan ha sett Fantomas på NK idag, antingen på gatuplan (butiken bredvid Kiehls) eller på herravdelningen plan 2. Är som sagt inte säker dock.
Intressant, då mindes jag nog felVar på doftsalongen (entréplan) idag och frågade om Fantomas. De hade inte fått in den och verkade inte ens känna till att den kommit ut...
Kollade dock inte Herrdepå på våning 2.
Hur har det gått med detta r*övhål?
Hittar inte längre hans senaste inlägg på FB (det som postades här ovan), kanske är han permanannad?Fick den där skickad till mig också. Blev lite full i skratt. Jag har inte fått någon kompensation. Han är svinotrevlig och har hotat med att inte betala en spänn för att jag ”la mig i hans business” när jag tyckte det var rimligare att han kompenserade mig än köpte nya parfymer.
Hittar inte längre hans senaste inlägg på FB (det som postades här ovan), kanske är han permanannad?