• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Testar PDM Sedley ordentligt nu. Vilken besvikelse. Fin doft men noooll performance, skin scent direkt.

Falsk marknadsföring:
20200920_151435.jpg

Senast ändrad:
https://www.fragrantica.com/perfume/Parfums-de-Marly/Carlisle-33514.html

Testar Carlisle ordentligt idag och tycker doftnoterna känns jäkligt off på fragantica? Eller kanske bara min näsa...

Jag får typ varm honung, orientalisk, vanilj, choklad, tobak. Förstasprayen får mig att tänka på en lightvariant av Mancera Red tobacco.

Väldigt fin doft, får nog åtminstone handla in 5 ml så man kan prova den ordentligt!

uppdatering: läste nyss lite på Fragantica och ser att skitmånga skriver att noterna är off och i andra inlägget skriver någon att den påminner om red tobacco haha

Senast ändrad:

Testar Carlisle ordentligt idag och tycker doftnoterna känns jäkligt off på fragantica? Eller kanske bara min näsa...

Jag får typ varm honung, orientalisk, vanilj, choklad, tobak. Förstasprayen får mig att tänka på en lightvariant av Mancera Red tobacco.

Väldigt fin doft, får nog åtminstone handla in 5 ml så man kan prova den ordentligt!

uppdatering: läste nyss lite på Fragantica och ser att skitmånga skriver att noterna är off och i andra inlägget skriver någon att den påminner om red tobacco haha

instämmer precis med liknelsen Red Tobacco. Jag frågade tom han jag köp Carlisle av om han av misstag skickat Red Tobacco :D. Efter ett tag tycker jag dock man märker skillnad. PdM gillar jag Layton, Percival, inte riktigt bestämt mig vad jag tycker om Carlisle, men rent spontant gillar jag den.

instämmer precis med liknelsen Red Tobacco. Jag frågade tom han jag köp Carlisle av om han av misstag skickat Red Tobacco :D. Efter ett tag tycker jag dock man märker skillnad. PdM gillar jag Layton, Percival, inte riktigt bestämt mig vad jag tycker om Carlisle, men rent spontant gillar jag den.
Tycker bara öppningen påminner om Red Tobacco, första minuterna. Fast Red tobacco bränner ju hål i näsan på en haha

Fragrantica är ett märkligt medie. Men jag har hittat hur jag kan använda det. Jag utgår från vissa välskrivna recensioner och skiter i princip i betyg, performance och noter. Finns enormt mycket skräckexempel på helt bedrövliga betyg. Interlude hade ändå typ 10 ”weak longevity” och jag vet inte hur många toppbetyg som delats ut till designerparfymer. Sen finns det alldeles för många användare som har personliga problem med olika hus. Bara kolla ATHs parfymer så ser man att de flesta inte ens testat dem. Eller på Initios rehab där nån snubbe går bananas över att spicebomb är bättre. Tror han skrivit 4-5 inlägg om det och fått ett gäng raderade.

Nån som brukar blanda parfymer? Dvs 'perfume layering'?

Det känns som att det kan bli rätt bra om det görs rätt. Vet att Tom Ford tidigare har haft ett litet häfte med info över vilka av deras parfymer som fungerar bra ihop.

Vill ge ert stort tack till vår egen eminente livinl0ud som skickade vidare sin sample av WIDIAN Liwa till mig. Du är bäst! ;)

Har sprayat en liten mängd (efter varning från livinl0ud, som själv råkade ta lite för mycket) på handleden. Det är en väldigt mörk och "mystisk" doft. Den känns lite "oudig", fast den saknar oud enligt Fragrantica. Syftar självklart på den "snälla" varianten av oud och ej den smutsiga typen. Känner en stor del sötma. Absolut unisex. Den är nog utmärkt för vintern. Tveksam om jag skulle säga att den är fb-worthy för min del. Lite osäker om det är en doft som passar mig, men det är absolut något som jag skulle vilja dofta på någon annan. :)

333F1B68-2EF8-4C1F-8724-EF01A04072DF.jpeg

Har idag testat min sample av Tom Ford Beau de Jour. Tycker den luktar väldigt gott och har bra performance. En av få dofter jag fortfarande känner av efter flera timmar.

Har även fått 3 väldigt olika kommentarer från 3 tjejer i 20-25års ålder...
1. "Du luktar tant" (från flickvännen)
2. "Oooj vilken god parfym!"
3. "Det luktar typ curry?" (wtf:()

333F1B68-2EF8-4C1F-8724-EF01A04072DF.jpeg

Har idag testat min sample av Tom Ford Beau de Jour. Tycker den luktar väldigt gott och har bra performance. En av få dofter jag fortfarande känner av efter flera timmar.

Har även fått 3 väldigt olika kommentarer från 3 tjejer i 20-25års ålder...
1. "Du luktar tant" (från flickvännen)
2. "Oooj vilken god parfym!"
3. "Det luktar typ curry?" (wtf:()

Aldrig testat den själv, men klart intressanta kommentarer:)

Till er oud wood - fantaster. Testa även Ex Nihilo - bois d’hiver och denna:

https://www.fragrantica.com/perfume/Thameen/Carved-Oud-20509.html

Fick förmånen att testa denna igår av @S.L . Det är nog den bästa trä/oud-tolkningen i den genren. Helvete va fin den va!
Hört fint om den. Hade varit kul att testa framöver! Hur upplever du den prestandamässigt mot TF? Älskar Oud Wood men dess performance - åtminstone på mig - är tyvärr inte imponerande.

Hört fint om den. Hade varit kul att testa framöver! Hur upplever du den prestandamässigt mot TF? Älskar Oud Wood men dess performance - åtminstone på mig - är tyvärr inte imponerande.

Båda de två andra är ju betydligt mer finstämda. Så inte det mörka, ruggiga som TF. Däremot samma träighet och ”oudighet”.

Med det sagt så tog jag på mig Carved oud igår vid 16:30 och den kändes lika tydligt 22:30 när jag skulle lägga mig. Mao betydligt bättre longevity än OW.

Tillbaka
Topp