• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Curry/gammal tant/ICA Basic doften idag:
C25B7646-42B7-46EB-BBAA-59B3D4E11BA1.jpeg

https://www.fragrantica.com/perfume/Tom-Ford/Beau-De-Jour-Eau-de-Parfum-59064.html
Jag trillade ju in i doftträsket i början av detta år och har mycket kvar att uppleva men denna är definitivt på min topp 10 lista just nu.

Jag körde original/’private blend’-formulan igår. Mycket bra. Kan förstå ’gammal gubbe/tant’-kommentaren förvisso men jäklar så bra ändå.

Testar dessa två just nu
IMG_20200923_094420.jpg

Jaipur har en trevlig floral doft utan att lukta tant medan Pour Homme luktar gubbe.

Detta är de första tankarna som slog mig så kanske det blir till att ändra sig allt eftersom dagen går.

Mycket nish här just nu så jag tänkte skryta på lite av ett ”hidden gem” nämligen Zaras Warm Black.
Den beskrivs i reviews att ha mycket TF Tobacco Vanille vibbar. Det får jag också men inte så mycket vanilj och så är den även mer kryddig i doften. Gillar den och tycker att den är en rätt lyckad höst/vinter doft med relativt bra prestanda för att vara en Z doft. Får 5-6 timmar ur den och det är rätt ok för en doft med en prislapp på 10,95 € / 100 ml.

Senast ändrad:
Harmoniq kör 25% på nästan hela sortimentet, klickade hem 50ml TF Noir Extreme för 750 pix :)

EDIT: Det gjorde jag tydligen inte alls, slut i lager :banghead:

Senast ändrad:
Wow, fick precis hem Nishane - Hacivat vilken sinnessjukt bra doft - roligt när blindköp blir så bra.
Förstår liknelserna med Aventus men tycker helt klart den är en egen doft snarare än en klon.
Det är primärt öppningen som påminner sen drar de iväg lite åt olika håll.

Utöver det måste jag säga att det var en helt sjukt bra leverans av sprayparfums.com, utöver att den levererades med helt OK tid (beställde sent torsdag kväll fick idag).
så fick jag också 4st samples, 2st creed, 1st Diptyque och 1st Omnia.

Wow, fick precis hem Nishane - Hacivat vilken sinnessjukt bra doft - roligt när blindköp blir så bra.
Förstår liknelserna med Aventus men tycker helt klart den är en egen doft snarare än en klon.
Det är primärt öppningen som påminner sen drar de iväg lite åt olika håll.

Utöver det måste jag säga att det var en helt sjukt bra leverans av sprayparfums.com, utöver att den levererades med helt OK tid (beställde sent torsdag kväll fick idag).
så fick jag också 4st samples, 2st creed, 1st Diptyque och 1st Omnia.

hear hear. Fick min idag också. Riktigt nöjd. Gick på 100ml direkt och fick en hel drös samples. Totalt 9st plus några klet och kladd.

Fick samtidigt hem en Layton sample från annat håll. Ack så olika men wow, de här två kan mycket väl utgöra min parfymgarderob ett tag framöver.

hear hear. Fick min idag också. Riktigt nöjd. Gick på 100ml direkt och fick en hel drös samples. Totalt 9st plus några klet och kladd.

Fick samtidigt hem en Layton sample från annat håll. Ack så olika men wow, de här två kan mycket väl utgöra min parfymgarderob ett tag framöver.
Borde gått på 100ml jag med inser jag.
Har Layton också, så ja det är en bra duo :)

Tillbaka
Topp