• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Thesonofagun

Omega
2-Faktor
Tjäna! En fråga, köpa oud wood 30ml ny för runt 850 i affär eller leta beggad å få lite mer för dom pengarna? Kanske även gäller parfymer i allmänhet, ny och veta vad en får eller beggad och få mer men större osäkerhet med vad en får?
 

bleppo

Omega
2-Faktor
Tjäna! En fråga, köpa oud wood 30ml ny för runt 850 i affär eller leta beggad å få lite mer för dom pengarna? Kanske även gäller parfymer i allmänhet, ny och veta vad en får eller beggad och få mer men större osäkerhet med vad en får?
Skulle hålla ögonen öppna för kampanjer på diverse hemsidor är inte ovanligt att hitta 20% rea här och där på t.ex. Tom Ford.
Men går ju såklart att hitta bra beggade också... Men då skulle jag hålla mig till de beggade som säljs här, mycket skit på olika FB-forum med förfalskningar eller bara allmänt dåligt bemötande.
 

bvb

Cartier
2-Faktor
Tjäna! En fråga, köpa oud wood 30ml ny för runt 850 i affär eller leta beggad å få lite mer för dom pengarna? Kanske även gäller parfymer i allmänhet, ny och veta vad en får eller beggad och få mer men större osäkerhet med vad en får?

KS är tveklöst den bästa begagnatmarknaden du kan hitta, med det sagt så har ju var och varannan onlineåterförsäljare 25% rabatt väldigt ofta i dessa tider.
 

PJW

Audemars
2-Faktor
Fick hem dessa spännande dekanter från Nasomatto igår (tack @Tjabo !). Testar Baraonda idag och första tanken när jag sprayade på och lät den dry down var att det tog mig tillbaka till när jag besökte Vasamuséet som barn :D Tunga, rökiga eknoter direkt från början men med en behaglig sötma. Baraonda betyder kaos på italienska, men jag upplever den tvärtom som en lugn och trygg doft. En kul bekantskap.

upload_2020-9-24_8-55-49.png
 

Thesonofagun

Omega
2-Faktor
Skulle hålla ögonen öppna för kampanjer på diverse hemsidor är inte ovanligt att hitta 20% rea här och där på t.ex. Tom Ford.
Men går ju såklart att hitta bra beggade också... Men då skulle jag hålla mig till de beggade som säljs här, mycket skit på olika FB-forum med förfalskningar eller bara allmänt dåligt bemötande.
Tack för svar! 850 ny för 30 är 25% rabatt, ligger runt 1150 annars!
 

Thesonofagun

Omega
2-Faktor
KS är tveklöst den bästa begagnatmarknaden du kan hitta, med det sagt så har ju var och varannan onlineåterförsäljare 25% rabatt väldigt ofta i dessa tider.
Ja, glömde säga att 850 är med rabatt. Men har lagt upp en köpes på klocksnack med! Kan få runt 50 ml beggad av en kille via fbs parfymforum 800+frakt men då utan låda, vilket deal är bäst då tycker du?
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Testar dessa idag
IMG_20200924_102702.jpg

1888 - tyngre, varmare med en aning blomma under.
Mefisto - lättare, fräschare, fruktigare (cirtrus).

Så här 30 min in och jag känner att 1888 är mer jag än Mefisto dock kan ju det ändras om en timme och sedan ändrad igen om 3 timmar :D
 

bvb

Cartier
2-Faktor
Hur resonerar ni med storlekar på flaskor? 50 ml för cirka 750 eller 100 ml för 1000. Jag vet ju att jag aldrig kommer använda upp 100 ml, men det är samtidigt mer prisvärt.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Testar dessa idag
IMG_20200924_102702.jpg

1888 - tyngre, varmare med en aning blomma under.
Mefisto - lättare, fräschare, fruktigare (cirtrus).

Så här 30 min in och jag känner att 1888 är mer jag än Mefisto dock kan ju det ändras om en timme och sedan ändrad igen om 3 timmar :D

Jag är ju ett stort fan av 1888 - har varit superpepp på Mefisto som jag aldrig luktat på.

Landade en flaska Fiero dock för några veckor sedan som är ännu mer citrus om jag förstått rätt, den är fantastiskt i öppningen men jag gillade inte alls dry down vid ett första test.

Återkom gärna med tankar när du luktat klart!
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Jag är ju ett stort fan av 1888 - har varit superpepp på Mefisto som jag aldrig luktat på.

Landade en flaska Fiero dock för några veckor sedan som är ännu mer citrus om jag förstått rätt, den är fantastiskt i öppningen men jag gillade inte alls dry down vid ett första test.

Återkom gärna med tankar när du luktat klart!
1888 känner fortfarande den klart å tydligt. Kände efter ca 60min en liten surhet som dock försvann i andra timman.
Mefisto har nästan dött helt, vet du inte vilka noter som finns känner du knappt doften alls längre.
 
Topp