• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

S.L

Vacheron
2-Faktor
London är najs, gillar den betydligt mer än Liwa. Nu ska jag strax möta @Axiom som ska få utvärdera London

Yes! Magisk doft som tyvärr blir skin-scent på mig alldeles för fort för att jag ska kunna lägga pengarna på den. Däremot är jag ruskigt köpsugen (blindköpa) V!

Edit: men gillade den så mycket att jag hade den 3 dagar i rad. Det är ovanligt!
Gillade starten på London men efter ett tag så slog den där ambroxan noten igenom och då,är det kört för min del.
Har kvar att testa Liwa samt Black I & III.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Gillade starten på London men efter ett tag så slog den där ambroxan noten igenom och då,är det kört för min del.
Har kvar att testa Liwa samt Black I & III.

Liwa är magi. Har inte testat black I eller III men jag har för mig att den ena är en tuff doft (maskulin) och den andra snäll. Skriv gärna ett par rader om den!
 
  • Like
Reactions: S.L

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Gillade starten på London men efter ett tag så slog den där ambroxan noten igenom och då,är det kört för min del.
Har kvar att testa Liwa samt Black I & III.
Liwa är magi. Har inte testat black I eller III men jag har för mig att den ena är en tuff doft (maskulin) och den andra snäll. Skriv gärna ett par rader om den!

Black 1 har jag testat och den är numera också i @Axiom s ägo sedan ikväll. Den är som du skriver, maskulin och jag tyckte om den men jag fick inte det där draget efter att återkomma till den vilket gör den icke bottle worthy för min del.
 

livinl0ud

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
DD. PdM - Pegasus. Mycket tydliga inslag av mandel och vanilj. Definitivt en trevlig doft :).
0AC6A377-B7F9-4888-BD30-A9EFF9383C29.jpeg
 

Axiom

Panerai
2-Faktor
Hemmajobb och trevlig träff med @gruby igår gör att nörderiet är på topp.
Battle of the fougeres, testar idag 3 st parallellt.
New york intense (Nicolai) - stark doft, väldigt klassisk, men lite tråkig - doftar "äldre" än de andra.
Invasion barbare (MDCI) - wow vilken öppning! Lägger sig efter ett tag, kryddig med ingefära och bergamot. Känns mest fräsch av de tre.
Beau de Jour (Tom Ford) - väldigt mycket lavendel, känns mjukare / lenare än de andra två.

De två nedersta blir favoriterna, där BdJ känns mjukare och mer kontorsvänlig, samtidigt som Invasion Barbare är mer av en statement maker.
 

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Sitter här och funderar redan på nästa flaska. Inte för att jag behöver något mer, samt att jag redan har dekanter så det räcker ett tag. Vill dock så gärna ha riktiga flaskor än dekanter av de dofter jag gillar... :D

Funderar lite mellan Xerjoff Naxos, MFK Grand Soir och Nishane Hacivat. Vad säger ni? Har även Chanel Coromandel, MFK Baccarat Rouge 540 samt MFK Oud Satin Mood i åtanke, men tänker att jag kan vänta med dem tills det blir lite kallare (november/december).
 

Hitsville

Omega
2-Faktor
Sitter här och funderar redan på nästa flaska. Inte för att jag behöver något mer, samt att jag redan har dekanter så det räcker ett tag. Vill dock så gärna ha riktiga flaskor än dekanter av de dofter jag gillar... :D

Funderar lite mellan Xerjoff Naxos, MFK Grand Soir och Nishane Hacivat. Vad säger ni? Har även Chanel Coromandel, MFK Baccarat Rouge 540 samt MFK Oud Satin Mood i åtanke, men tänker att jag kan vänta med dem tills det blir lite kallare (november/december).

Jag har testat alla utom BR540 och gillar alla. Hacivat hade jag väntat till våren med. Coromandel eller Grand Soir är mina favoriter av dem du nämner.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Sitter här och funderar redan på nästa flaska. Inte för att jag behöver något mer, samt att jag redan har dekanter så det räcker ett tag. Vill dock så gärna ha riktiga flaskor än dekanter av de dofter jag gillar... :D

Funderar lite mellan Xerjoff Naxos, MFK Grand Soir och Nishane Hacivat. Vad säger ni? Har även Chanel Coromandel, MFK Baccarat Rouge 540 samt MFK Oud Satin Mood i åtanke, men tänker att jag kan vänta med dem tills det blir lite kallare (november/december).

Baccarat rouge/Oud satin mood: vårdofter (för mig). Hacivat: vår/sommar.

Grand soir: perfekt höst/vinter.
skulle addera:

Initio- rehab
Penhaligons- blazing mr sam
Widian - Liwa
Widian - London
Widian - V
Nasomatto- pardon
Nasomatto - baraonda
Nasomatto - duro
Boadicea the Victorious - Monarch
 

bleppo

Omega
2-Faktor
Om någon inte känner sig helt hundra på sin Nishane Hacivat, Karagoz eller Ani så sitter jag på en endast testsprayad Roja Elysium som gärna bytes.
Har redan en Hacivat men den kommer användas så pass flitigt så jag har gärna en till.
Kom på att jag varit på jakt efter Initio - Rehab eller OFG också... så de funkar de med :)
 
Topp