Richard1987
Silver
Mkt prat om Rehab, vad får man ge för en femma?
Är den mkt lik spicebomb?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hade en dekant ute med Rehab förut. Kan säkert fixa en femma om du vill?
Viss likhet finns med Spicebomb Extreme tycker jag (inte 1:1 ur alla aspekter såklart men definitivt liknande dofter). Har bara testat Rehab en enda gång så min erfarenhet är ju dock rätt begränsad. Rehab kändes mjukare/fylligare/rikare tyckte jag.Mkt prat om Rehab, vad får man ge för en femma?
Vet inte vad det är men upplevde också en metallisk doft/känsla med Pegasus.Pegasus är en av de bättre PdM enligt mig. Jättefin. Däremot kommer jag inte ihåg den metalliska doften! För det är något som jag brukar ha svårt för också. Någon som vet vad det är för någonting som luktar... "metalliskt"?
Vet inte vad det är men upplevde också en metallisk doft/känsla med Pegasus.
Mkt prat om Rehab, vad får man ge för en femma?
Hahahaha han är för roligOm du läser på Frag finns en kille som är helt besatt av att Rehab är sämre än spicebomb. Han har säkert skrivit 5-6 inlägg om det.
Jag håller med om likheterna men tycker spicebomb känns tunnare (eller Rehab fylligare). Som att rehab är ett bättre hantverk och en mer gedigen doft. Om man inte gillar den typen av kryddiga dofter men ändå vill ha en i sin doftgarderob funkar SB bra. Om man gillar den typen av doft och vill ha ut max är Rehab oslagbar.
Förresten, skulle ni säga att det är ok att köpa MFK Grand Soir när man redan har Nishane Ani samt Tom Ford Noir Extreme? Tänker bara så det inte råkar bli vanilj i överflöd...
Sorry, vad står förkortningen för?
Sorry, vad står förkortningen för?
Haha, trodde det var en parfym du syftade på!Kör, ba’ kör!
Håller med! L'Occitanes Eau des Baux är en kryddig, träig doft som är riktigt prisvärd i min mening. Säkert dyrare än din Zara, men omkring 500kr för 100ml är inte så dumt.Kör rich, warm, addictive av Zara ikväll
Allt behöver inte kosta skjortan
Hallåja! Skulle behöva lite counseling. Planerar att ha en så liten, men så bred doftgarderob som möjligt och kommit fram till att jag borde klara mig på max 4 dofter, gärna ännu mindre. Tänker kanske en höst/vinter dag/jobb, höst/vinter kväll/lyx, och likadant för vår/sommar. Höst/vinter lutar å truefitt and hill sandalwood och tf oud wood, men vad ska jag köra resten? Har provat adp colonia, de flesta av dem men inte galen i dem, även ginepro sardegna men inte där heller. Funderat på ysl l'homme eller polo blue som dag men inte superspännande. Gillar green irish tweed som lite lyxigare men upplever inte superhög useability på den för mig. Provat terre från hermes men inte galen indem. Gillar hyfsat lätta dofter tror jag, lite citrus å sådär men kan inte mkt. Som ni hör är det ganska snurrigt, tips mottages tacksamt!
Tack för tips! Oud wood är ganska spikat tror jag. Ang sauvage håller jag med om att den är trevlig men barbershop är inte riktigt min grej, blir för mig lätt kemiskt och lite tvåligt. Ath blood orange ska jag def kolla upp. Funderar över nån penhaligons, evt savoy steam. Dom känns lite kul och inte supervanliga, har du nån erfarenhet?Tycker du gör helt rätt med TF för höst/vinter lyx, jag skulle dock fundera på noir extreme som ett alternativ till Oud wood.
För vår/sommar dag skulle jag tänka någon barbershopdoft, min favorit där är dior eau savage. Men fräscha citrusdofter är ju det säkraste kortet vår/sommar. ATH blood orange är trevlig. Håller länge och sticker ändå ut lite från de typiska citrusdofterna som ofta går åt citronhållet.
Hallåja! Skulle behöva lite counseling. Planerar att ha en så liten, men så bred doftgarderob som möjligt och kommit fram till att jag borde klara mig på max 4 dofter, gärna ännu mindre. Tänker kanske en höst/vinter dag/jobb, höst/vinter kväll/lyx, och likadant för vår/sommar. Höst/vinter lutar å truefitt and hill sandalwood och tf oud wood, men vad ska jag köra resten? Har provat adp colonia, de flesta av dem men inte galen i dem, även ginepro sardegna men inte där heller. Funderat på ysl l'homme eller polo blue som dag men inte superspännande. Gillar green irish tweed som lite lyxigare men upplever inte superhög useability på den för mig. Provat terre från hermes men inte galen indem. Gillar hyfsat lätta dofter tror jag, lite citrus å sådär men kan inte mkt. Som ni hör är det ganska snurrigt, tips mottages tacksamt!
Har tyvärr ingen erfarenhet av penhaligons.Tack för tips! Oud wood är ganska spikat tror jag. Ang sauvage håller jag med om att den är trevlig men barbershop är inte riktigt min grej, blir för mig lätt kemiskt och lite tvåligt. Ath blood orange ska jag def kolla upp. Funderar över nån penhaligons, evt savoy steam. Dom känns lite kul och inte supervanliga, har du nån erfarenhet?
Kolla Penhaligons Juniper Sling, den är rätt trevlig. Ingen citrus, men är ganska lätt och fräscht kryddig/örtig.Tack för tips! Oud wood är ganska spikat tror jag. Ang sauvage håller jag med om att den är trevlig men barbershop är inte riktigt min grej, blir för mig lätt kemiskt och lite tvåligt. Ath blood orange ska jag def kolla upp. Funderar över nån penhaligons, evt savoy steam. Dom känns lite kul och inte supervanliga, har du nån erfarenhet?
Mja, lätta som sommardoft, men en med lite tyngd i har jag gärna.Du gillar lätta dofter men ska köra Oud wood?
Jag skulle inte ens klara mig på fyra dofter på en vecka så jag är fel person att svara på frågan.
Har funderat mkt på den, har en sample hemma, men efter första gindoften blir den ganska tråkig på migKolla Penhaligons Juniper Sling, den är rätt trevlig. Ingen citrus, men är ganska lätt och fräscht kryddig/örtig.
https://www.gents.se/penhaligons-juniper-sling-edt?vid=3004