• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Ny god doft in :). PdM - Herod
66067BD4-1E70-4A7D-B7AD-9A3251B14746.jpeg

Oerhört fin! Hade önskat liiiite mer projektion bara. :)
 

Nic

Rolex
2-Faktor
En av dom roligaste reviews hittills från ATH, någon som testat London oud?

Har ej testat London Oud men några andra av deras oud-dofter. Grymt överskattat och icke prisvärt hus i mitt tycke.
Förstår karlns frustration över alla dessa dofter med oud i titeln som inte innehåller någon oud.
Personligen vägrar jag att betala för dofter som Oud Wood, Oud for Greatness, Royal Oud, London Oud etc. som inte innehåller någon oud, men många gånger kostar som om så vore fallet.
Sen vet jag att det finns de i tråden som gillar dessa dofter, och det är helt ok för mig, bara man inte tror att man gillar oud och att det är det man doftar i dessa skapelser. :)
 
  • Like
Reactions: bvb

bvb

Cartier
2-Faktor
Har ej testat London Oud men några andra av deras oud-dofter. Grymt överskattat och icke prisvärt hus i mitt tycke.
Förstår karlns frustration över alla dessa dofter med oud i titeln som inte innehåller någon oud.
Personligen vägrar jag att betala för dofter som Oud Wood, Oud for Greatness, Royal Oud, London Oud etc. som inte innehåller någon oud, men många gånger kostar som om så vore fallet.
Sen vet jag att det finns de i tråden som gillar dessa dofter, och det är helt ok för mig, bara man inte tror att man gillar oud och att det är det man doftar i dessa skapelser. :)

Jag har ATH oud. Förutsätter att det är riktig oud i den, och om det är det så är det som han säger, ganska lätt att känna om andra har oud. Oud wood till exempel är något helt annat.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Har ej testat London Oud men några andra av deras oud-dofter. Grymt överskattat och icke prisvärt hus i mitt tycke.
Förstår karlns frustration över alla dessa dofter med oud i titeln som inte innehåller någon oud.
Personligen vägrar jag att betala för dofter som Oud Wood, Oud for Greatness, Royal Oud, London Oud etc. som inte innehåller någon oud, men många gånger kostar som om så vore fallet.
Sen vet jag att det finns de i tråden som gillar dessa dofter, och det är helt ok för mig, bara man inte tror att man gillar oud och att det är det man doftar i dessa skapelser. :)

Oud har blivit någon form av inneord. Har Ajmal - patchouli Wood idag. Och namnet till trots så är det en oud-doft av rang. Den doftar stall, patchouli och lite annat trä. men det här är svårburet. Oud är svårburet. Därför jag tror de stora tillverkarna undviker att ha parfymer som doftar såhär. Ja, och att det är svindyrt med råvarorna såklart.
 

livinl0ud

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Har följande 5ml dekanter från Tom Ford som jag vill byta mot någon doft nedan från PdM.
* Sedley
* Pegasus
* Percival
* Galloway
* Nisean
Pengar upp är inga problem om du har en 75/125ml flaska.
Mandarino di Amalfi och Noir Extreme är endast testade med ett sprut. Se bilder för uppfattning av mängd kvar på resterande :).
FBE6E460-C931-4E84-A0B0-83A2E1A8BE02.jpeg

Skicka ett PM vid intresse :).
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Hitta denna karta precis som kan va bra
8B493E24-6567-4EB1-997F-DE707B5CCAC0.jpeg

Fasen vad bra!

Idag kör jag ’I own a hedge fund and I fly to London to visit my barber’. :D

Den är stört bra så här långt faktiskt!

...för övrigt: tankar kring Xerjoff Uden? Körde den i går och är djupt imponerad.

Jag stör mig dock på att jag börjat kolla på parfymer som jag typ kollar på konst eller lyssnar på musik: jag kan uppskatta saker för att de är grymt välgjorda, inte nödvändigtvis för att jag vill bära dem. Uden är FANTASTISK - jag vet dock inte om jag vill använda den själv.
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Jag har ATH oud. Förutsätter att det är riktig oud i den, och om det är det så är det som han säger, ganska lätt att känna om andra har oud. Oud wood till exempel är något helt annat.

Det vore något av skandal om det visade sig att hans egna "Oud" inte innehåller oud:)

Har ATH Oud 10 ml och den bör rimligen vara äkta vara men just den får jag emellanåt inte alldeles angenäma terpentin-vibbar av och vet inte vad jag ska tycka om den. Kul att ha ändå.

Hans Tabac ska också ha oud och den känns fullständigt annorlunda och väsensskild, likså onyx m.fl av hans ouddofter. Så själva ouden är svår att identifiera för mig. Bäst vore att ha ren oud utan annan inblandning att jämföra med som referens vilket eventuellt ska börja säljas hos ATH.

Favoriten har annars blivit Roja Aoud som jag har 5 ml av. Borde vara riktig oud i? Nästan beroendeframkallande. Naturligtvis måste den kosta skjortan...
 
  • Like
Reactions: bvb

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Fasen vad bra!

Idag kör jag ’I own a hedge fund and I fly to London to visit my barber’. :D

Den är stört bra så här långt faktiskt!

...för övrigt: tankar kring Xerjoff Uden? Körde den i går och är djupt imponerad.

Jag stör mig dock på att jag börjat kolla på parfymer som jag typ kollar på konst eller lyssnar på musik: jag kan uppskatta saker för att de är grymt välgjorda, inte nödvändigtvis för att jag vill bära dem. Uden är FANTASTISK - jag vet dock inte om jag vill använda den själv.
Naxos, Uden är båda flaskvärdiga
Skulle passa på om du hittar en bra deal på de...
(tror boozt hade någon 20% rea häromdagen)

Citrus
Träigt, Rom, Ros
Kaffe, vanilj, musk

Lev lite!! ;)
 

bvb

Cartier
2-Faktor
Det vore något av skandal om det visade sig att hans egna "Oud" inte innehåller oud:)

Har ATH Oud 10 ml och den bör rimligen vara äkta vara men just den får jag emellanåt inte alldeles angenäma terpentin-vibbar av och vet inte vad jag ska tycka om den. Kul att ha ändå.

Hans Tabac ska också ha oud och den känns fullständigt annorlunda och väsensskild, likså onyx m.fl av hans ouddofter. Så själva ouden är svår att identifiera för mig. Bäst vore att ha ren oud utan annan inblandning att jämföra med som referens vilket eventuellt ska börja säljas hos ATH.

Favoriten har annars blivit Roja Aoud som jag har 5 ml av. Borde vara riktig oud i? Nästan beroendeframkallande. Naturligtvis måste den kosta skjortan...
Jag testar hans oud rejält nu. Den har verkligen känslan av lada eller stall för mig. Tyckte för egen del att jag kände av det i onyx, men också i xerjoff golden dallah som ska ha kambodjansk oud enligt gents. Precis samma oud-DNA i den.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Naxos, Uden är båda flaskvärdiga
Skulle passa på om du hittar en bra deal på de...
(tror boozt hade någon 20% rea häromdagen)

Citrus
Träigt, Rom, Ros
Kaffe, vanilj, musk

Lev lite!! ;)

Har redan Naxos - den är en no brainer enligt mig, jäkligt bra.

Ska testa vidare lite med Uden, grymt fin enligt mig - kanske inte lika användbar dock. Återstår att se.

Provade Alexandria II, på papper, på NK för någon vecka sedan. Blev inte alls så begeistrad som jag hade hoppats. Skulle vilja testa även den igen.

Däremot är jag hittills blown away av Mefisto Gentiluomo.

Börjar ju kännas som att det kommer att bli någon till helflaskor Xerjoff. Trots att det landade andra flaskor i veckan. Snark.
 

Hitsville

Omega
2-Faktor
Har redan Naxos - den är en no brainer enligt mig, jäkligt bra.

Ska testa vidare lite med Uden, grymt fin enligt mig - kanske inte lika användbar dock. Återstår att se.

Provade Alexandria II, på papper, på NK för någon vecka sedan. Blev inte alls så begeistrad som jag hade hoppats. Skulle vilja testa även den igen.

Däremot är jag hittills blown away av Mefisto Gentiluomo.

Börjar ju kännas som att det kommer att bli någon till helflaskor Xerjoff. Trots att det landade andra flaskor i veckan. Snark.

Testa Alexandria II på huden istället, stor skillnad.
 

Hitsville

Omega
2-Faktor
Jag gillar Xerjoff som attan men kolla era flaskor. TT(från stora splittgruppen) skrev ett långt inlägg på Instagram om sin upplevelse av felmärkta flaskor och lock med oacceptabla märken på. Köpta direkt av Xerjoff via hemsidan.
 
Topp