• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Måste säga att JPG Le Male Le Parfum är riktigt jäkla fin. Sälj nu på bl.a. Kicks med 20 % rabatt så blir nog ett köp :) En mer refined och mognare version av Ultra Male, söt men inte skrikig. Varm och sexig, känns högkvalitativ :) Performance är jag lite osäker på fortfarande, tänker att spraysen från samplet inte motsvarar en riktig sprayer...men tror nog den presterar helt ok!

Någon som vet om Kicks priser även gäller butik? Vore kul att köpa i butik istället för på nätet :)
20201001_193307.jpg

Jag har ATH oud. Förutsätter att det är riktig oud i den, och om det är det så är det som han säger, ganska lätt att känna om andra har oud. Oud wood till exempel är något helt annat.

Jag har inte testat ATHs Oud, men jag tror nog säkerligen den innehåller äkta vara.

Oud har blivit någon form av inneord. Har Ajmal - patchouli Wood idag. Och namnet till trots så är det en oud-doft av rang. Den doftar stall, patchouli och lite annat trä. men det här är svårburet. Oud är svårburet. Därför jag tror de stora tillverkarna undviker att ha parfymer som doftar såhär. Ja, och att det är svindyrt med råvarorna såklart.

Så är det definitvt. Tillverkarna är ju inte sen att upptäcka att oud säljer.

Favoriten har annars blivit Roja Aoud som jag har 5 ml av. Borde vara riktig oud i? Nästan beroendeframkallande. Naturligtvis måste den kosta skjortan...

Roja använder äkta oud. Jag tror dessutom den är av hög kvalité. Fattas bara med de priserna. :)

Jag har inte testat ATHs Oud, men jag tror nog säkerligen den innehåller äkta vara.

Så är det definitvt. Tillverkarna är ju

Om du vill ha 10ml (minus 3-4 sprut) av ATH Oud så skickar jag den gärna din väg. Jag bjuder på frakten - ända önskemålet är en liten donation till BCF eller annat lämpligt ändamål. Skicka PM om intressant :)

Testar Initio-Rehab idag. Första intrycket är förbaskad bra! Känns som en lättburen crowdpleaser. Tycker denna går under samma kategori som Layton. Jag får inte ut så mkt woody oriental, tycker mer de känns som en balsamic mjuk/rund doft.

Frågan är - hur är performance/projektion? :)

Skulle vilja testa PdM - Layton Exclusif men är inte sugen på att köpa en flaska direkt :). Tips på vart jag kan köpa sample eller 5-10ml?

Testar Xerjoff Ivory Route nu och är lite kär...
0899134E-D7BD-4579-9698-E418EBDC79F5.jpeg

Inte så konstigt då den mycket baseras på torrt trä och kryddor vilket verkar vara ett vinnande recept för min näsa, lite rökighet också. Drydown är mjuuuuk och lite söt (vanilj?). Underbar och det blir tveklöst en flaska av denna och tät rotation under det svalare halvåret!
https://www.fragrantica.com/perfume/Xerjoff/Ivory-Route-16442.html

Tillbaka
Topp