• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Kvällens doft, nyförvärvet :)
Fler som testat?
20201003_202648.jpg

Kvällens doft, nyförvärvet :)
Fler som testat?
20201003_202648.jpg
Testat och gillar den..........troligtvis den bästa Le Malen jag sniffat. Gillar även Ultran fast den är ju söt och varm. Ibland stör jag mig på de flesta Ultra Male reviews där man tycker att den är en klubbdoft för tjugoåringar. Närmar mig 50 och gillar den..........dock går jag och ut och klubbar alltid emellanåt:)

Senast ändrad:
Tycker många reviews är larviga generellt...

Tycker också att det här är den bästa av de flankers som jag testat, har även en 125 ml Ultra Male. Tycker Ultra Malen inte är lika versitile, den är ju jäkligt söt och performance är ju beast på den. Håller inte heller med om att ultra malen bara är en ungdomlig klubbdoft, tänker att den funkar bäst utomhus på vintern :)

Denna är nedtonad, inte lika attention grabbing. Varm, söt, mörk, kryddig, vanilj, kardemumma, kanel(?).
Typ en mix av Le Male/Dior homme intense/la nuit de lhomme. Kan tänka mig att den är en compliment getter och mass pleasing :)

FMD:
Maison Margiela - Jazz Club: https://www.fragrantica.com/perfume/Maison-Martin-Margiela/Jazz-Club-20541.html
Rikigt skön. Boozy och lite söt. Får inte så mkt tobak? Märkligt uppfriskande på nåt vis - nästan som en svalkande menthol vibe gömmer sig mitt i allt, mycket bra!

EMD:
Swedoft - X-Oud: https://www.fragrantica.com/perfume/Swedoft/X-Oud-61780.html
Påminner en hel del om Byredos Accord Oud. Är kanske inte mkt riktig oud i denna(?) men jag gillar den verkligen. Frukt & kryddor, lite sötma, kanon!

ROSENDOMATEU_5.png

Har varit sugen på den här ett bra tag och slog till med blindköp för ca 2-3 veckor sedan (jag gör i princip aldrig blindköp) och WOW. Söt men inte för söt, vaniljig, ambrig (men inte sådär lite tyngre som amber kan vara, utan luftig och len amber). Det finns något speciellt i den som jag inte riktigt känner igen, men det kanske är de vita blommorna liljekonvalj och nejlika. Den känns också lite lite kryddig.

Denna är jättebra. Tjejen gillar den. Har fått komplimanger av kompisarna. En keeper utan tvekan. Väldigt vacker flaska dessutom. Ett riktigt lyckat köp. :)

En av dom roligaste reviews hittills från ATH, någon som testat London oud?

Vet inte om det stämde riktigt det där om obefintlig oud för den har lagts ut två gånger och båda gångerna tagits bort. Var visst nån arg kommentar också som begärde en ursäkt under hans senaste video angående London oud och hotade med laga åtgärd. Den kommentaren togs också bort.

Han kan ha förhastat sig?..

Senast ändrad:
  • Like
Reactions: bvb
Vet inte om det stämde riktigt det där om obefintlig oud för den har lagts ut två gånger och båda gångerna tagits bort. Var visst nån arg kommentar också som begärde en ursäkt under hans senaste video angående London oud och hotade med laga åtgärd. Den kommentaren togs också bort.

Han kan ha förhastat sig?..

Just när det gäller Fragrance Du Bois kan jag tänka mig det, eftersom jag har läst att de har ett eget oud-plantage.
Är det så att man har en sån liten del oud i doften så den inte ens framträder är ju det i stort sett lika illa.

AC0AA7FB-09CC-403C-A913-1D448127A1D7.jpeg

Idag var det kul att kolla brevlådan! :)
Ska bli spännande att testa dessa ifrån @FredrikSthlm (om nån annan är intresserad så kolla hans säljtråd).

Sen vill jag även informera er om att boozt som redan har 20-30% på mycket doft nu har ytterligare 10% rabatt fram till midnatt på en massa, med koden NOW10. Då kan man t.ex få PdM Layton 75ml med 40%(!) rabatt.

Kommer ihåg att jag läste tidigare i tråden om att NK Göteborg kommer få in Roja Dove samt Nishane. Vet någon om detta gäller här i Stockholm också?

Det var bland annat jag som skrev om det (om Roja) eftersom jag kunde se att NK var listat i listan här: https://rojaparfums.com/locations/215

Men nu har de tyvärr försvunnit från den listan. Bara Gents som står kvar. :(
Attans. Hoppades på att de skulle ta in dem. Skulle vara kul att ha Roja i närheten...

Tredje dagen i rad som jag kör Egoiste. En riktig fullträff. Minns knappt när jag senast körde samma doft tre dagar i rad.
Har du provat Bois des Iles från Chanels Les Exclusifs-linje? Själv föredrar jag den över Egoiste. :)

AC0AA7FB-09CC-403C-A913-1D448127A1D7.jpeg

Idag var det kul att kolla brevlådan! :)
Ska bli spännande att testa dessa ifrån @FredrikSthlm (om nån annan är intresserad så kolla hans säljtråd).

Sen vill jag även informera er om att boozt som redan har 20-30% på mycket doft nu har ytterligare 10% rabatt fram till midnatt på en massa, med koden NOW10. Då kan man t.ex få PdM Layton 75ml med 40%(!) rabatt.
@FredrikSthlm Dags att införskaffa en Dymo! ;)

På min egen asteroid idag med en dekant av Nishane B-612 som DD: https://www.fragrantica.com/perfume/Nishane/B-612-49214.html
Kryddig/örtig, aromatisk Fougere (japp, lite barbershopkänsla även här). Känns som medel hållbarhet & projektion (kanske bättre, jag har nog en tendens att underskatta lite). En riktigt, riktigt bra doft tycker jag, den påminner mig av någon anledning ibland en del om Penhaligon’s Sartorial som jag nog rankar ännu lite högre.

Tillbaka
Topp