• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

CD3F9486-70AD-4777-A9B1-2B927AC47E3C.jpeg

Nyinkommet :woot:

Tömde en sample av denna rätt omgående, så helflaska kändes helrätt :)

Otroligt trevlig doft men får typ inte använda den för min sambo då hon tycker den projicerar alldeles för mycket :D:cigar:.
Bara testat den i butik tidigare, minns inte att den luktade så här bra. Performance verkar grym, ett sprut i armvecket som test nu...nog fullt tillräckligt.med 1-2 sprut.

Eros har ju precis släppts som edp, samtidigt verkar det eventuellt som om edt versionen precis omformulerats och har nu kass performance om man ska tro fragantica (vore ju taktiskt om dem vill pusha ut edpn istället).

Denna är från 2019 iaf :)

Bara testat den i butik tidigare, minns inte att den luktade så här bra. Performance verkar grym, ett sprut i armvecket som test nu...nog fullt tillräckligt.med 1-2 sprut.

Eros har ju precis släppts som edp, samtidigt verkar det eventuellt som om edt versionen precis omformulerats och har nu kass performance om man ska tro fragantica (vore ju taktiskt om dem vill pusha ut edpn istället).

Denna är från 2019 iaf :)

Håller definitivt med om att det är riktigt bra performance trots att den är EdT :). Haha ja jag får ta max ett sprut för sambon.

Vore absolut intressant att testa EdP av Eros, tack för tipset den måste jag kolla upp.

Måste kolla efter jobbet vad jag har för batch på min Eros men vet att den har något år på nacken :).

Måste kolla efter jobbet vad jag har för batch på min Eros men vet att den har något år på nacken :).
Jag har batch MG1329, googlade runt lite och det verkar som att den är från 2013 vilket mycket väl kan stämma. Fick den i present av min syster för ett gäng år sedan. Grym performance, verkligen!

27E5B6C3-4277-4660-84F8-60A6DB984330.jpeg

Synd om det stämmer att Eros EdT nu har omformulerats (=försämrats) likt en hel del andra från början bra dofter som sedan har förstörts av div omformuleringar... :(

Jag har batch MG1329, googlade runt lite och det verkar som att den är från 2013 vilket mycket väl kan stämma. Fick den i present av min syster för ett gäng år sedan. Grym performance, verkligen!

27E5B6C3-4277-4660-84F8-60A6DB984330.jpeg

Synd om det stämmer att Eros EdT nu har omformulerats (=försämrats) likt en hel del andra från början bra dofter som sedan har förstörts av div omformuleringar... :(

Oj den har definitivt några år på nacken :). Performance är verkligen outstanding på den.

Absolut tråkigt när redan bra och stabila parfymer blir till det sämre efter en massa omformuleringar och inte till det bättre istället.

Lite nytt in för att prova :). Stort tack till @Tjabo som förmedlade kontakten.
PdM - Layton Exclusif
Initio - Rehab
DD fick bli PdM Layton Exclusif, den är definitivt bra MEN inte Layton bra ;):cigar:.
B22C09E7-F38B-4617-AF34-732F293C283D.jpeg
Har själv ingen erfarenhet av Layton själv, men visst är det tänkt att exclusif ska vara en förhöjd version av den "vanliga"? Iaf jag tänker mig att en exclusif skulle bli intressantare, men så är inte fallet?

Har själv ingen erfarenhet av Layton själv, men visst är det tänkt att exclusif ska vara en förhöjd version av den "vanliga"? Iaf jag tänker mig att en exclusif skulle bli intressantare, men så är inte fallet?
Ska väl vara en smutsigare, mörkare och mer animalisk version om jag förstått det rätt.. Har en 125 ml Layton men inte heller testat exclusifen...

Idag testas Tiziana Terenzi Ursa:
https://www.fragrantica.com/perfume/Tiziana-Terenzi/Ursa-30625.html
Vilken udda upplevelse. Första 20min luktar blöta svin-stallar (på riktigt!!) och jag skulle skämmas för att gå ut, folk skulle tro att man gjort på sig a lo grande, och sen sovit i skogen under en blöt buske. Men när det lättar, och så länge man inte dofter direkt mot huden där man sprayade, så får man en riktigt nice boozy, läder, tobacco doft som påminner lite om Oud for Greatness men mindre söt och lite mer "äkta" på ngt sätt. Spännande doft kan man minst säga...

Vilken udda upplevelse. Första 20min luktar blöta svin-stallar (på riktigt!!) och jag skulle skämmas för att gå ut, folk skulle tro att man gjort på sig a lo grande, och sen sovit i skogen under en blöt buske. Men när det lättar, och så länge man inte dofter direkt mot huden där man sprayade, så får man en riktigt nice boozy, läder, tobacco doft som påminner lite om Oud for Greatness men mindre söt och lite mer "äkta" på ngt sätt. Spännande doft kan man minst säga...
Hahahahha wtf :D

Tjäna! Någon som provat dunhill icon? Kanske nån som har en sample? Letar efter en någorlunda prisvärd basparfym som en kan ha lite på jobbet. Kör GIT, TF oud wood och AdP bergamotto di calabria som lite roligare grejer att ha på helgen å sådär. Verkar inte uppskatta tunga, söta dofter så mycket. Kanske finns andra tips?
Hjälp mottages tacksamt!

Senast ändrad:
Ska väl vara en smutsigare, mörkare och mer animalisk version om jag förstått det rätt.. Har en 125 ml Layton men inte heller testat exclusifen...

Tycker @Richard1987 beskriver Layton Exclusif klockrent med att den är betydligt mörkare, tyngre och smutsigare än vad vanliga Layton är. Det är absolut inga fel på Exclusif men jag tycker personligen att vanliga Layton lirar i en helt annan liga :).

Exakt samma erfarenhet. Gjorde misstaget att spraya och direkt springa ut på lunch, fick nästan skämmas..

Tjäna! Någon som provat dunhill icon? Kanske nån som har en sample? Letar efter en någorlunda prisvärd basparfym som en kan ha lite på jobbet. Kör GIT, TF oud wood och AdP bergamotto di calabria som lite roligare grejer att ha på helgen å sådär. Verkar inte uppskatta tunga, söta dofter så mycket. Kanske finns andra tips?
Hjälp mottages tacksamt!

Testat Bentley for men absolute? Nichekvalitet för inga pengar alls. (Och inte söt). Påminner mycket om Gucci pour homme (men med bättre performance).

https://www.fragrantica.com/perfume/Bentley/Bentley-For-Men-Absolute-25694.html

Hjälp mottages tacksamt!
Skulle rekommendera Prada Lhomme för jobbet :) Uppskattas av flera av mina kollegor iaf, blev bombad av lovord första gången jag körde den. Lättsam, lyxig, inte så söt, elegant, helt ok performance, bra pris :)

Testat Bentley for men absolute? Nichekvalitet för inga pengar alls. (Och inte söt). Påminner mycket om Gucci pour homme (men med bättre performance).

https://www.fragrantica.com/perfume/Bentley/Bentley-For-Men-Absolute-25694.html

Skulle rekommendera Prada Lhomme för jobbet :) Uppskattas av flera av mina kollegor iaf, blev bombad av lovord första gången jag körde den. Lättsam, lyxig, inte så söt, elegant, helt ok performance, bra pris :)
Tack för tipsen, ska kika på detta! Brukar mer gilla märken som typ floris, penhaligons och creed men ska absolut prova! Inser också att dunhill är ganska långt från dem men känns ändå lite mer nischat på nått märkligt sätt.

Själv tycker jag att Exclusif är betydligt bättre.

Mer av det mesta men inte lika mycket crowd pleaser.

Funderat starkt på att köpa en flaska Exclusif. Kommer högst troligt aldrig köpa vanliga.

• Like
Reactions: bvb
Någon som har följande parfymer dom vill bli av med?
Pdm layton
Widian liwa
Nishane hacivat

Skicka ett pm så tar vi det där i från

• Like
Reactions: S.L
@S.L : testade en doft idag som påminde om din smak om jag inte har helt fel (Foughere): Memo- Russian Leather. Har du testat den?

Tillbaka
Topp