Tycks om Rehab? Funderar på att köpa ett sample
Rehab är magi! Hosta till om du behöver
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Helst flaskor men även 5/10ml funkarFlaskor eller 5/10ml du är ute efter ?
Inte testat men den är identifierad som ”måste provas”.@S.L : testade en doft idag som påminde om din smak om jag inte har helt fel (Foughere): Memo- Russian Leather. Har du testat den?
Efter en timme på huden är den utmärkt för mig. Finns den att köpa i mindre flaskor?Kvällens doft, nyförvärvet
Fler som testat?
75 ml och 125 mlEfter en timme på huden är den utmärkt för mig. Finns den att köpa i mindre flaskor?
Inte testat men den är identifierad som ”måste provas”.
Av det jag läst och fått mig berättat så är den nästan en blindköpskandidat, kul att du bekräftar misstanken s.a.s, blir inte mindre sugen nu precis! Men nu är Penhaligon’s TTOLG på g och sedan står nog Xerjoff Ivory Route på tur, måste sälja av lite annat snart tror jag...
Tack för input! Har bara testat African Leather vilken jag gillar, inte så mycket läder men skön doft.Köpte en original 10a av den för några månader sedan. Inte riktigt varit säsong för den än dock så har inte utforskat den så mycket.
Jag var mycket mer pepp innan än efter jag hade testat den.
Fin, absolut, men ganska snäll enligt min näsa. De övriga i Leather-serien från Memo sticker ut mer enligt mig - men Russian är absolut en fin vardags-kandidat.
Inte testat men den är identifierad som ”måste provas”.
Av det jag läst och fått mig berättat så är den nästan en blindköpskandidat, kul att du bekräftar misstanken s.a.s, blir inte mindre sugen nu precis! Men nu är Penhaligon’s TTOLG på g och sedan står nog Xerjoff Ivory Route på tur, måste sälja av lite annat snart tror jag...
Jag är inte superkinkig avseende performance, vardags (kontors) dofter är ingen katastrof om de inte är så jättestarka/varaktiga (fast i det prisspannet får det inte försvinna för snabbt heller iofsig...).Haha!
Jag gillade den! Tycker ärligt talat att doften är underskattad. Men jag vet inget om performance ska tilläggas.
Grymt! Tack för uppdateringen@Richard1987 Här kommer ett första litet intryck av Initio - Rehab , drog på två sprut, ett på halsen och ett på handleden efter en dusch. Sätter mig i soffan och det första sambon säger, ”vad är det för en god parfym du har på dig?” Inte många gånger hon sagt det om de parfymer jag provat/köpt .
Tycker att parfymen öppnar upp med tydliga noter av lavendel, patchouli finns definitivt i bakgrunden.
15-20 minuter efter spruten känner jag mest vanilj och tobak eller så är mina luktsinnen helt off.
Imorgon blir det att utvärdera performance på den.
Efter fiaskot med Aventus är jag ändå lite sugen på hitta något nytt! Layton verkar hypead, någon som säljer sample?
På temat: ”att leva lite” så gjorde jag nästa korkade köp. Jag har fått lite recensioner om en parfym från Boadicea. Tyvärr kostar skiten strax norr om 6500 sek ink frakt. (Ja ni läser rätt).
En kille i ett av forumen ville sälja sin nästan fulla flaska och vi var tre som var dumma nog att hoppa på och dela.
Så imorgon är jag ägare till en helt sinnessjukt dyr jävla parfym jag aldrig luktat på.
https://www.harrods.com/en-gb/shopping/boadicea-the-victorious-blue-sapphire-perfume-100ml-14791300
Kul! Hur är performance/longevity?
Är ute efter någon ny parfym så här lagom till höst och vinter, så tänkte kolla med KS egna proffs om ni har några tips? Har i dagsläget Dior Sauvage, YSL la nuit de l'homme, Montblanc Explorer och Boss Bottled.
Efter lite snabb spaning på internet så blev jag intresserad av dessa:
Har dock riktigt dålig koll och inte testat/luktat på någon av dessa, så tar gärna emot lite tips. Någon av de jag kollat på är vettiga alternativ eller om ni har några bättre förslag?
- Aventus Creed
- Chanel Bleu
- Tom Ford Noir
- Narciso Rodriguez Bleu Noir
Jag förstår det, tackar för svaret. Får väl helt enkelt köpa på mig lite dekanter och prova mig fram.”Vad ska jag köpa” är som att säga: ”jag har en omega, en Rolex och två citizen. Vad ska jag ha för ny klocka?”
Det är helt omöjligt att säga vad du kommer tycka om.
Med det sagt:
Mont Blanc Explorer och Aventus sägs vara väldigt lika. Tom Ford Noir har jag på mig nu. Jättefin parfym men den passar knappast alla.
Mitt tips är som vanligt : gå med i Facebook-gruppen för parfymeplittar och dekanter. Köp massa 5ml och/eller samples av olika dofter och testa dig fram. Köp helflaskor av de du verkligen gillar!
Jag förstår det, tackar för svaret. Får väl helt enkelt köpa på mig lite dekanter och prova mig fram.
Återigen stort tack, nu har jag några olika dofter att kunna utgå från och börja medJa, det är dessutom sjukt kul att testa sig fram. Av det du skriver ovan är det relativt snälla dofter.
Bland niche-tillverkarna kan du testa:
Parfums de Marley - Layton
Initio - Rehab
Amouage - reflection man
Amouage - jubilation
Maison Francis kurkjdian - Amyris
Ex nihilo - Bois d Hiver (överkurs - thameen carved oud).
Bland designers:
Tom Ford - Tobacco vanille
Tom Ford - Noir extreme
Maison Christian Dior - Ambre nuit
Maison Christian dior - Gris Dior
När du hittar nån du gillar - kolla noterna på fragrantica eller basenotes och försök hitta fler med samma el liknande uppsättning. Fokusera på bas och mitt framförallt.
Både Explorer och Aventus lär blir överflödigt, luktar likadant. BDC är ingen direkt höst/vinterparfym kanske.Är ute efter någon ny parfym så här lagom till höst och vinter, så tänkte kolla med KS egna proffs om ni har några tips? Har i dagsläget Dior Sauvage, YSL la nuit de l'homme, Montblanc Explorer och Boss Bottled.
Efter lite snabb spaning på internet så blev jag intresserad av dessa:
Har dock riktigt dålig koll och inte testat/luktat på någon av dessa, så tar gärna emot lite tips. Någon av de jag kollat på är vettiga alternativ eller om ni har några bättre förslag?
- Aventus Creed
- Chanel Bleu
- Tom Ford Noir
- Narciso Rodriguez Bleu Noir
Jag känner mkt kanel på PrivéHär har vi paketets innehåll TF gillar jag skarpt, känner mycket vanilj. 1 Million associerar jag med julafton, måste vara någon krydda i den men kan inte riktigt sätta fingret på vad det är.