• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Både Explorer och Aventus lär blir överflödigt, luktar likadant. BDC är ingen direkt höst/vinterparfym kanske.

Föreslår att titta närmare på ex Spicebomb Extreme, PDM Layton eller Pegasus, JPGs nya Le Male Le Parfum (grym), Paco Rabanne Privé (har en ute för byte) eller Dior homme intense
Tack för bra och informativt svar! Roligt nog så har jag precis bestället en Spicebomb Extreme efter att kollat runt på Youtube och fragrantica. Det får stilla suget efter nytt tills vidare, så kan jag testa och lukta vidare i lugn och ro.

Tips, PDM fyllde på lagret av deras Discovery set, Skickade med tre extra dessutom, varav den senaste releasen också. Allt det för 300kr, inte illa.

2A6B075B-DAAC-4DE1-9905-C62BCE224DD4.jpeg

Precis packat upp denna :)
71499778-5D09-4CA1-BDE8-86FC2C801BD7.jpeg

Var även på min lokala Kicksbutik och letade efter den bra, spansktillverkade versionen av Valentino Uomo Intense. Dock hade dom bara den nya fransktillverkade. 2019 tog L'Oreal över produktionen från spanska Puig och då ska den ha blivit sämre.

image.MQ6.12.20200617125247.jpeg.jpg
Nu ska ni sättas på prov.
I min Mercedes har jag deras Air Balance paket som sprutar ut parfym från en flaska i handskfacket.

suvarna har som en standarddoft vid namn Forest Mood, den luktar så sjukt gott.
Jag skulle vilja ha den i parfymform på kroppen, är det någon som vet om den doften finns? Jag vet att mercedes har parfymer i sin webshop.

Senast ändrad:
image.MQ6.12.20200617125247.jpeg.jpg
Nu ska ni sättas på prov.
I min Mercedes har jag deras Air Balance paket som sprutar ut parfym från en flaska i handskfacket.

I suvarna har som en standarddoft vid namn Forest Mood, den luktar så sjukt gott.
Jag skulle vilja ha den i parfymform på kroppen, är det någon som vet om den doften finns? Jag vet att mercedes har parfymer i sin webshop.
Haha så jävla schtek

Jag kan glädja alla med att den dyre fan va ruskigt vass. Faktiskt en helt sinnessjuk doft. Det är Widian - London på alien-steroider.

Passar den alla situationer? Knappast. Är den rimlig som signatur-doft? Möjligen om du är arvtagare till ett miljardimperium och glassar hela dagarna.

Men är den skitkul att dra fram någon gång emellanåt inför en grym fest? Hell yeah!

Jag kan glädja alla med att den dyre fan va ruskigt vass. Faktiskt en helt sinnessjuk doft. Det är Widian - London på alien-steroider.

Passar den alla situationer? Knappast. Är den rimlig som signatur-doft? Möjligen om du är arvtagare till ett miljardimperium och glassar hela dagarna.

Men är den skitkul att dra fram någon gång emellanåt inför en grym fest? Hell yeah!
Bara att vänta på inbjudan till nobelfesten nu :)

Cheap Charlie is back:happyhappy: DD är Zara 9.0
Storgillar denna doft som passar perfekt till hösten och vintern. Den har även helt ok prestanda för att vara en Zara.
Zara skapar ju inte något eget och 9.0 sägs vara en blandning av Dior Homme Intense och Valentino Uomo.
Tror nästan att jag måste köpa en reservflaska:)
5ED9C314-8A8B-4339-B3B8-1D0E4FE61A64.jpeg

Senast ändrad:
Den första av veckans nytillskott,
7FDE0E9F-ABE1-4329-B6A7-7CAA24B94C27.jpeg

https://www.fragrantica.com/perfume/Penhaligon-s/The-Tragedy-of-Lord-George-40716.html
Ska försöka hinna förbi mitt postombud innan dagens slut och hämta upp ytterligare en nykomling. :)

F.ö en shoutout till Gents som är fantastiska att ha och göra med, snabba svar och ilsnabba leveranser (cred till Postnord också här såklart), har lagt beställningar två ggr denna vecka efter 14.30 och paketen har legat hos mitt ombud 09.30 nästa dag.

Köpte den och noir extreme
Great minds think alike! :D Vilket sammanträffande med detta erbjudande eftersom jag svängde förbi Sephora på lunchen och provade BdJ. Ännu en gång. Tycker den är förbaskat bra. Ännu en gång. En no brainer!
  • Tom Ford
    Noir Extreme EdP 50 ml
    230838
    905 kr
    1
    -270 kr
    635 kr

• Tom Ford
    Signature Beau De Jour EdP 50 ml
    243687
    905 kr
    1
    -270 kr
    635 kr

Senast ändrad:
Köpte den och noir extreme

Great minds think alike! :D
Jag ska nog slå till på BdJ. Trots att någon tyckte jag luktade curry och någon annan tyckte jag luktade gammal tant, när jag provade min sample för någon vecka sen :D

Noir Extreme har jag redan en 100ml av, det är en av mina absoluta favoriter.

Hon youtubern du länkar till verkar ha rätt lik smak som mig så när tillfälle ges ska jag lukta lite på Black Orchid och några andra hon gillade, som jag tidigare inte har brytt mig om öht :)

Jag ska nog slå till på BdJ. Trots att någon tyckte jag luktade curry och någon annan tyckte jag luktade gammal tant, när jag provade min sample för någon vecka sen :D

Noir Extreme har jag redan en 100ml av, det är en av mina absoluta favoriter.

Hon youtubern du länkar till verkar ha rätt lik smak som mig så när tillfälle ges ska jag lukta lite på Black Orchid och några andra hon gillade, som jag tidigare inte har brytt mig om öht :)
Jag tycker den är suverän och ett enkelt val för 635:-. Så 'billig' har jag aldrig sett den tidigare. Jag kan mycket väl förstå andras omdöme om den som en "old man smell", men för mig är den helt klart i toppen när det kommer till "aromatic fougeres". Det är en seriös doft, så när man vill ha lite extra självförtroende inför något är det denna jag skulle köra på. Men med det sagt, trivs man inte med en doft man bär spelar det ingen roll. Det är A och O.

Jag kan inte minnas att jag testat BdJ i Private Blend-versionen, om inte denna är omvandlad nu till TF signture line och är samma doft. Kanske viss skillnad. Så brukar det alltid vara.

Jag gillar Black Orchid, men den skulle jag enbart köra på kvällen/natten om man ska ut. Känns inte riktigt som en kontorsdoft som BdJ. Parfum-version har kommit för BO nu med, hört bra om den...

Senast ändrad:
  • Like
Reactions: S.L
Kan inte sluta sniffa på min dekant av Initio Rehab. Den är så jäkla bra. Verkar dock som att 90ml är den minsta storleken tillgänglig. Behöver verkligen inte en sådan stor flaska...

Tillbaka
Topp