• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Senaste tillskottet OfG.
Känns spontant som en doft jag kommer nyttja en hel del.

1B0F6421-47BF-4FFD-8329-7A75C77ABA54.jpeg

Kör ni alla parfymer på jobbet eller väljer ni bara inoffensive parfymer?
Är ex Rehab och Layton för tunga för kontoret? Vad säger ni? :)
Tycker båda funkar fint på jobbet. Båda tycker jag är ganska enkla och gemytliga dofter som många gillar. Black Afgano och Interlude kanske man ska vara lite försiktig med :D

Hört att denna är väldigt likt Widian Liwa. Stämmer det? :)
Jag tycker dem är väldigt olika, finns väl kanske små likheter i att båda är kryddiga med mycket bra performance och projektion, men väldigt olika dofter enligt mig!

Brukar ni köra matchande deodorant? Det blir onödigt dyrt - eller är jag snål nu? 😟

Jag kör också parfymfri deo faktiskt. Om du vill ha mer långvarig doft så tror jag ett tips kan vara att köra lite lotion efter dusch och sen parfym på det :) Alt ta parfymen direkt efter dusch när huden fortfarande är fuktig liksom

Uppskattar Amouage Reflection på ett helt annat sätt nu. Jag köpte flaskan sommaren 2018, då jag precis påbörjade min parfymresa. Köpte den mest för att folk talade så gott om den. Tyckte alltid att den var för ”stark” och huvudvärksframkallande. Problemet verkar ha varit att jag har burit den under varmare dagar. Ser den ur en helt annan vinkel nu när jag bär den i lite kyligare väder.

Uppskattar Amouage Reflection på ett helt annat sätt nu. Jag köpte flaskan sommaren 2018, då jag precis påbörjade min parfymresa. Köpte den mest för att folk talade så gott om den. Tyckte alltid att den var för ”stark” och huvudvärksframkallande. Problemet verkar ha varit att jag har burit den under varmare dagar. Ser den ur en helt annan vinkel nu när jag bär den i lite kyligare väder.
Det gäller helt klart att hitta rätt förutsättningar för en parfym, har också märkt enorm skillnad i dofter man testat beroende på under vilka omständigheter jag testat dem.

Senast ändrad:
Har nu kört Nasomatto Baraonda i ett par veckor, och jag har kommit att verkligen tycka om den. Värme, djup och en mycket behaglig sötma som tillsammans skapar en trygg helhet. En välkomponerad doft med bra performance och snäll projektion. Förstår inte alls hur den döpts till ’kaos’. Ni som testat den, vad är era tankar? Har ni tips på fler dofter om man gillar denna?

Har nu kört Nasomatto Baraonda i ett par veckor, och jag har kommit att verkligen tycka om den. Värme, djup och en mycket behaglig sötma som tillsammans skapar en trygg helhet. En välkomponerad doft med bra performance och snäll projektion. Förstår inte alls hur den döpts till ’kaos’. Ni som testat den, vad är era tankar? Har ni tips på fler dofter om man gillar denna?
Tycker också mycket om den! Kommer inte på att jag har nån annan doft i riktigt den kategorin dock...

Brukar ni köra matchande deodorant? Det blir onödigt dyrt - eller är jag snål nu? 😟
Jag kör Biotherm 48 hour antiperspirant (eller vad den heter) och är helnöjd.

Tidigare har jag haft några Hugo Boss deos som har fungerat helt okej. Däremot har jag inte varit nöjd med "dyrare"(450kr) deos som t.ex Tom Ford och Acqua di Parma. Dessa irriterade min hud och verkade aldrig riktigt "torka in".

Tillbaka
Topp