• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

S.L

Vacheron
2-Faktor
Även jag föredrar Gentiluomo - men jag har ingen aning om performance. Jag är ju rätt känslig för kass sån. Har du/ni nån koll?
Första gången jag testar Gentiluomo men känslan någon timme efter applicering är iaf att den är helt ok, särskilt för denna typ av doft som inte är så ”tung”. Projiceringen upplever jag definitivt som över medel initialt.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Även jag föredrar Gentiluomo - men jag har ingen aning om performance. Jag är ju rätt känslig för kass sån. Har du/ni nån koll?

Det är ju inte typen av doft som sitter i dygn. Men för att vara en ’somamrdoft’ så tycker jag att jag fick ut bra performance, lite bättre än av vanliga Mefisto tom. Skulle säga att den blev skin scent på mig efter kanske ~6-8 timmar.

Måste kanske ta ett spray nu när jag tänker efter... :)
 

bvb

Cartier
2-Faktor
Min leverans från Tallink är framflyttad till lördag nu, från att det först var leverans idag. Hur går det för er andra?
 

livinl0ud

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Lite nytt in att prova :).
Hermès - Terre d’Hermès
Fragrance du Bois - New York Intense
DD får bli Dior - Fahrenheit EdP
777A7A80-C5E3-414B-87FF-BC00230B6CA9.jpeg
 
Senast ändrad:

-SC-

Omega
Pledge Member
C83644A8-D0E1-48CE-BE2B-3FB67345F1A9.jpeg


Gårdagens samt dagens.

Tom Ford Noir Extreme är nog den jag gillar mest ur TF's utbud. Luktar fantastiskt, sjuk performance för mig (tog två sprut igår vid 13-tiden, ett bakom varje öra och kunde fortfarande känna den vid 23-tiden), ganska billig jämfört med andra TF dofter.

Idag blir det Tobacco Vanille :cool:
 

PJW

Audemars
2-Faktor
C83644A8-D0E1-48CE-BE2B-3FB67345F1A9.jpeg


Gårdagens samt dagens.

Tom Ford Noir Extreme är nog den jag gillar mest ur TF's utbud. Luktar fantastiskt, sjuk performance för mig (tog två sprut igår vid 13-tiden, ett bakom varje öra och kunde fortfarande känna den vid 23-tiden), ganska billig jämfört med andra TF dofter.

Idag blir det Tobacco Vanille :cool:
Kul! En annan kör Oud Wood idag. Måste ta mig tillfälle att prova Noir Extreme. Recensioner och doftnoter låter spännande. Vore ju relativt snällt för plånboken om man skulle falla för den också.
 

livinl0ud

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Återkom gärna om vad du tyckte om New york!
Har applicerat tre sprut, två på halsen och ett på handleden. Tycker att FdB - New York Intense öppnar upp väldigt blommigt till en början med tydliga inslag av bär/frukt. Kan inte sätta ord på vilket bär dock 🤔.
15-20 min senare känner jag honung och vanilj i bakgrunden, en balanserad sötma.
Nu ca en timme efter första tre appliceringarna upplever jag en mycket träig och mossig doft från parfymen.
Första intrycket är okej, men inte mer än så 😊. Inte riktigt min typ av parfym.
 

Richard1987

Panerai
Ännu inget om leverans från Tallink, bara faktura. Blev just en Noir Extreme 50 ml därifrån :) Bara doftat den på papper...hoppas man blir nöjd. Brukar inte gilla Tom Fords...
 

JCE

Cartier
Zatans Zara......man kan ju inte gå förbi utan att köpa något🤪 Night Pour Homme V deras tolkning av Baccarat Rouge 540.
23CFAC26-19AF-4322-BD15-AAAB1B8665C1.jpeg
 

S.L

Vacheron
2-Faktor
Kontaktade Tallink idag. 10 arbetsdagar fick jag info om att det tar för att få hem en vara
Fick leveransbekräftelsen idag på em och där står det:
”Tack för att du handlade online hos oss. Din beställning är nu packad och kommer att levereras till dig snart. Beställningar från webbutiken levereras inom 2-7 vardagar, beroende på kvantitet och arbetsbelastningen hos våra partners.”
 
  • Like
Reactions: bvb
Topp