• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Andsan

Rolex
Ringde du eller mailade?
Jag mailade igår ang att avbryta en beställning men har inte fått svar än...
Ringde dem vid 14:00.
Beställde i måndags och Instabox har hela tiden flyttat fram tiden för leverans och det är inte så konstigt när jag nu vet att Tallink tar på sig 10 dagar för leverans . Fick den informationen när jag ringde dem I dag 14:10
 

16610

Patek
2-Faktor
Lite nytt att testa:)
40476372-785B-4F41-BFAA-B1081EE927CD.jpeg
 

Qvarna

Omega
Som så många redan kommenterat; farligt forum. Slösurfade in här för någon dag sedan, och det slutade med att jag klickat hem nedan samplers från en leverantör här i Staterna.

Widian London
Nasomatto Black Afgano
Creed Green Irish Tweed
Tom Ford Tobacco Vanille
PdM Herod
PdM Layton
Initio Rehab

Har dem senaste fem åren uteslutande kört på Maison Margiela's By the Fireplace och Jazz Club på hösten och vintern samt Music Festival på sommaren. Har även prövat deras Coffee Break, men tycker att den förlorar doften redan efter en timme eller två.

Ska bli spännande att se hur detta kommer sluta...
 

bleppo

Omega
2-Faktor
Nu har jag börjat testa.
Extreme noir i vänster armveck och Beau de jour i höger.

EN känns väldigt unisex och har en tydlig vanilj/sötkryddig ton... den ska innehålla en not som motsvarar en indisk efterrätt och det kan jag tänka mig även om jag aldrig sett eller doftat på den själv. För sötman och gourmand-känslan finns där. Är något mot mitten som inte faller mig 100 i smaken men det kanske lägger sig eller så vänjer jag mig.

BdJ otroligt old school på ett fantastiskt sett utan att den känns för gubbig. Fräsch av lavendel och örter. Känns som en lyxig tvål.

Av dessa två ligger nog BdJ närmast att nyttjas frekvent.
 

Hitsville

Omega
2-Faktor
Som så många redan kommenterat; farligt forum. Slösurfade in här för någon dag sedan, och det slutade med att jag klickat hem nedan samplers från en leverantör här i Staterna.

Widian London
Nasomatto Black Afgano
Creed Green Irish Tweed
Tom Ford Tobacco Vanille
PdM Herod
PdM Layton
Initio Rehab

Har dem senaste fem åren uteslutande kört på Maison Margiela's By the Fireplace och Jazz Club på hösten och vintern samt Music Festival på sommaren. Har även prövat deras Coffee Break, men tycker att den förlorar doften redan efter en timme eller två.

Ska bli spännande att se hur detta kommer sluta...

Välkommen till missbruket!

Ingen tråkig lista att prova sig igenom.
 

Xandyr91

Omega
2-Faktor
Har många tom ford men inte den du köpt. Hojta gärna till med dina åsikter om den :)
Precis testat ett sprut i armvecket, kan bara hålla med @bleppo, får tydliga vibbar av lyxig tvål. Jag är inte så himla duktig på parfymer och deras dofter så vågar inte uttala mig mer än detta. Dock började doften rätt starkt men nu har den lagt sig och blivit mer behaglig. Men känner att detta inte är någon doft som passar mig och frun var väl inte helt övertygad heller... Så är det någon som är sugen på Tom Ford Beau de Jour (EDP) så hör av er i PM.
Nu har jag börjat testa.
Extreme noir i vänster armveck och Beau de jour i höger.

EN känns väldigt unisex och har en tydlig vanilj/sötkryddig ton... den ska innehålla en not som motsvarar en indisk efterrätt och det kan jag tänka mig även om jag aldrig sett eller doftat på den själv. För sötman och gourmand-känslan finns där. Är något mot mitten som inte faller mig 100 i smaken men det kanske lägger sig eller så vänjer jag mig.

BdJ otroligt old school på ett fantastiskt sett utan att den känns för gubbig. Fräsch av lavendel och örter. Känns som en lyxig tvål.

Av dessa två ligger nog BdJ närmast att nyttjas frekvent.
 

S.L

Vacheron
2-Faktor
Denna var ganska rolig, känner igen en del på höga nivåer här 😆

🤣
Köpte en dekant av en trevlig säljare på FB För inte så länge sedan. Älskade doften och när jag nämnde det för säljaren så sa han nåt i stil med: ”ja, jag rockar ju mest komplexa och 100% organiska/naturliga dofter numer men de dagar som jag bara vill lukta gott så anväder jag också den!”. Tyckte det var rätt fascinerande och intressant inställning, han kanske var en level 1 kille?
 
Topp