• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

livinl0ud

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
DD TF - Noir Extreme
Otroligt god doft men synd att performance är kass på mig.
50D70A12-8A16-4D83-9532-8CCF4CAB8827.jpeg
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Dagens doft är Tom Ford Tobacco Vanille. Och jag har för första gången inte snålat... :cool:

Min vanliga applicering av parfym är ganska snål, ett sprut bakom varje öra. Vid enstaka tillfällen kör jag även ett extra sprut på typ bröst/halsen.

Idag körde jag hela sex(!!!) sprut, två bakom varje öra och sedan två på bröst/hals. Och jävlar vad det märks (spec eftersom det är TF Tobacco Vanille), men hittils bara positiva kommentarer :)

edit: Tyvärr har jag bara 5ml av den, önskar jag hade sett den på Tallink innan den sålde slut där, vad var det 50ml kostade hos dom, typ 1200kr? Väldigt billigt iaf.

Ligger 30 ml på fejjan för 800 nu. Ingen aning om det är bra pris ska tilläggas.
 

S.L

Vacheron
2-Faktor
DD: Xerjoff Shooting Stars - Uden Overdose
933BB664-CB9B-4B04-8736-D36E468A64DA.jpeg

Träig och kryddig citrus som funkar året runt skulle jag säga. Har haft denna sample liggande ett tag och triggades av @Tjabo att testa den idag. Den ger mig en påtaglig och angenäm doft-deja vu fast jag kan inte riktigt komma på vad det är den påminner mig om. Hursomhelst är den kalasbra och adderas till inköpslistan. . . :banghead:
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
DD: Xerjoff Shooting Stars - Uden Overdose
933BB664-CB9B-4B04-8736-D36E468A64DA.jpeg

Träig och kryddig citrus som funkar året runt skulle jag säga. Har haft denna sample liggande ett tag och triggades av @Tjabo att testa den idag. Den ger mig en påtaglig och angenäm doft-deja vu fast jag kan inte riktigt komma på vad det är den påminner mig om. Hursomhelst är den kalasbra och adderas till inköpslistan. . . :banghead:

Ni som testat både denna och ’vanliga’ hur skulle ni säga att de skiljer?

Jag har bara provat den vanliga och, mja, för mig finns det mer intressanta dofter än den...
 
Vad märkligt, jag tycker det är bra performance (på mig). Undrar om den har fått ändrat recept eller nåt, då min är ett par år gammal.

Edit: min ska vara tillverkad i juli 2015
Min ligger och väntar hos ombudet nu. Jag provade NE på Sephora förra veckan, satt kvar på handryggen efter två handtvättningar, om än svagt. Tror inte Sephora lyckas ha en testflaska från 2015 kvar.
 

livinl0ud

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Vad märkligt, jag tycker det är bra performance (på mig). Undrar om den har fått ändrat recept eller nåt, då min är ett par år gammal.

Edit: min ska vara tillverkad i juli 2015
Vet tyvärr inte från vilket årtal/batch min Noir Extreme är men utan att överdriva är performance kass 😔. Skulle dock ej förvåna mig om den är nyare än 2015 och säkerligen annan formula/recept.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Ni som testat både denna och ’vanliga’ hur skulle ni säga att de skiljer?

Jag har bara provat den vanliga och, mja, för mig finns det mer intressanta dofter än den...

Jag tyckte den vanliga var bra men inget jag skulle betala Xerjoff-priser för. Overdose däremot var en helt annan liga. Inte mörkare eller manligare utan mer ”in your face”. Men DNA:t från orginalet finns där tydligt så det bör man gilla.

Dock en ganska ”enkel” doft att gilla så inget överdrivet komplext alls.
 
Beställde precis hem lite krimskrams från Le Labo och slängde med en Tonka 25 sample.

Någon som testat Le Labo? Jag har Santal 33 sedan tidigare vilken är en favorit!
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Beställde precis hem lite krimskrams från Le Labo och slängde med en Tonka 25 sample.

Någon som testat Le Labo? Jag har Santal 33 sedan tidigare vilken är en favorit!

Santal 33 var den som fick mitt parfymintresse att kicka igång. Av helt fel anledning förvisso. Min kompis har koll på allt som är trendigt och 2012-2013 brydde jag mig om sånt trams. Men det var där det började.

Jag har ”vuxit” från märket lite i och med att mitt intresse vuxit (lite på samma vis som med Creed). Priserna är skyhöga och jag tycker inte alltid att de levererar performance därefter. Deras vetiver är magiskt fin men dör kanonfort tex.

Med det sagt så kommer jag alltid ha santal 33 i samlingen av nostalgiska och doftmässiga skäl. Den är riktigt bra! (Även avseende performance).
 

jamesfranco

Audemars
Friends Of KS
Jag tyckte den vanliga var bra men inget jag skulle betala Xerjoff-priser för. Overdose däremot var en helt annan liga. Inte mörkare eller manligare utan mer ”in your face”. Men DNA:t från orginalet finns där tydligt så det bör man gilla.

Dock en ganska ”enkel” doft att gilla så inget överdrivet komplext alls.
Är ganska ny på Xerjoff, har luxor och richwood. Vad har jag missat? Förrutom uden.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Är ganska ny på Xerjoff, har luxor och richwood. Vad har jag missat? Förrutom uden.

När du vill släppa Luxor står jag med öppna armar! 🙃

@sherwan är vår Xerjoff-expert!

Jag gillar:
Luxor
Uden Overdose
Nio
Kobe
Alexandria II

och från Casamorati:

Regio
Mefisto gentileuomo

Överlag är mitt intryck att de är väldigt välkomponerade finstämda dofter. Casamorati är ännu mer klassiska än de andra.
 
Topp