• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

jamesfranco

Audemars
Friends Of KS
Naxos borde va högt upp.
Tack, får kolla upp den.
Dofter är ju så individuellt.
Jag gillar och har Fiero, Mefisto, Mefisto Gentiluomo, Uden Overdose (incoming), Alexandria II och Ivory Route.
Ja absolut! Jag och min sambo har delade åsikter om 85% haha.
Tack för tipsen, låter som att Uden Overdose, Mefisto Gentileuomo och Alexandria ll blir de tre första att kika på. (pga samma tips nedanför) :)
När du vill släppa Luxor står jag med öppna armar! 🙃

@sherwan är vår Xerjoff-expert!

Jag gillar:
Luxor
Uden Overdose
Nio
Kobe
Alexandria II

och från Casamorati:

Regio
Mefisto gentileuomo

Överlag är mitt intryck att de är väldigt välkomponerade finstämda dofter. Casamorati är ännu mer klassiska än de andra.
Haha absolut, noterar! 🙂
Den här tråden är väldigt trevlig! Många tips, bra stämning, favoriten under Lifestyle.
Tack alla!
 

S.L

Vacheron
2-Faktor
När du vill släppa Luxor står jag med öppna armar! 🙃

@sherwan är vår Xerjoff-expert!

Jag gillar:
Luxor
Uden Overdose
Nio
Kobe
Alexandria II

och från Casamorati:

Regio
Mefisto gentileuomo

Överlag är mitt intryck att de är väldigt välkomponerade finstämda dofter. Casamorati är ännu mer klassiska än de andra.
Länge sedan @sherwan hördes av i tråden? Hoppas allt är bra!
 

JCE

Cartier
Dagens unika doft🤔 (not).......men funkar vid nästan alla tillfällen.
F33BE8EF-EF48-4395-81D0-D8FC46FB7FB7.jpeg
 

Subby

Rolex
942310B1-2D7F-481F-983A-D37A911BC883.jpeg


Hittade en gammal bild på mina "semesterparfymer". Tyvärr tycker jag inte att någon av dom har jättebra performance, men gott luktar dom iaf.

Har ni någon semesterfavorit?
I år har jag kört optico.it från Optico Profumo som jag fått från Sniph, väldigt god var den men som de flesta andra citrusdofter var den inte särskilt långvarig.

08A5E044-4537-4144-9F1A-44BAE3AA624C.jpeg
 

S.L

Vacheron
2-Faktor

S.L

Vacheron
2-Faktor
Ge oss din snabb-recension.

Har den fortfarande på short-listen trots en relativ besvikelse vid test på papper...
Tycker den är svårförklarad. Faktiskt förvånad över att den har så höga betyg på Fragrantica, känns inte som en ”crowd pleaser” direkt.
Snäll oud doft. Träig (sandelträ), kryddig (kanel mm), lite blommor ffa lavendel tittar fram (men inte barbershop-igt alls). Den behöver absolut en stund på huden innan den kommer till sin rätt, ingen doft att köra näsan i direkt efter applikation tycker jag. Känns lite högtidlig, nästan så att jag känner att det är tveksamt att bära den en gråkall tisdag när jag jobbar hemifrån, den fnyser nog lite åt mig och hoppas på lite finare outings framöver. Med tanke på den känslan och prislappen borde jag kanske inte ha köpt den men när jag bär den så är det svårt att sluta sniffa efter den... Det är en högklassig doft rent kvalitetsmässigt tycker jag (både doft och performance) men jag förstår absolut om den lämnar vissa ganska oberörda.

Vad säger @Tjabo ? Han har garanterat använt denna längre än mig.
 

jamesfranco

Audemars
Friends Of KS
942310B1-2D7F-481F-983A-D37A911BC883.jpeg


Hittade en gammal bild på mina "semesterparfymer". Tyvärr tycker jag inte att någon av dom har jättebra performance, men gott luktar dom iaf.

Har ni någon semesterfavorit?
Jag kan tycka att det inte gör så mycket att det inte är superbra performance på en semesterparfym. Ofta duschar man innan man gör kvällen/middag/etc och vill förmodligen dofta något annat än det man tidigare haft på sig under dagen.

Neroli Portofino är jag nyfiken på! Ännu en.
 

Hitsville

Omega
2-Faktor
942310B1-2D7F-481F-983A-D37A911BC883.jpeg


Hittade en gammal bild på mina "semesterparfymer". Tyvärr tycker jag inte att någon av dom har jättebra performance, men gott luktar dom iaf.

Har ni någon semesterfavorit?

Niche

Nishane - Hacivat
Xerjoff - Nio

Designer

AdP - Fico di Amalfi
AdP - Colonia
Chanel Allure Home

På ska köpa-listan finns

The Fragrance Kitchen - Cosmos(köps förmodligen till våren)

Sen finns det ett gäng Xerjoff som är intressanta men inget som är prioriterat.
 
Köpte två rejäla flaskor med rakvatten på Gents i Helsingborg för ett tag sedan.

Pinaud Lime Sec 370 ml. En fin doft av lime. Perfekt för varma sommardagar. Sitter kvar i ca: 1,5 timme

Pinaud Clubman Cologne 473 ml.
En klassik barbershop med gröna toner och mossa.
Sitter kvar i ca: 3 timmar.

Mycket billiga och väl värda slantarna. Härligt ”riv” vid applicering och gör ett bra jobb.
 

Bilagor

  • F194D332-6782-4776-B8AA-A9C1BBF9ED8A.jpeg
    F194D332-6782-4776-B8AA-A9C1BBF9ED8A.jpeg
    328.8 KB · Visningar: 6

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Köpte två rejäla flaskor med rakvatten på Gents i Helsingborg för ett tag sedan.

Pinaud Lime Sec 370 ml. En fin doft av lime. Perfekt för varma sommardagar. Sitter kvar i ca: 1,5 timme

Pinaud Clubman Cologne 473 ml.
En klassik barbershop med gröna toner och mossa.
Sitter kvar i ca: 3 timmar.

Mycket billiga och väl värda slantarna. Härligt ”riv” vid applicering och gör ett bra jobb.

kul!
själv har jag helskägg och gillar skäggolja. Men alla är så jävla parfymerade vilket skär sig med min doft för dagen. Ska försöka hitta en med minimal eller ingen doft. Kör balm nu istället just av den anledningen.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
@eau.m.g påminde mig om allt jag köpt och bytt sista 4-5 månaderna. Det var fan galet mycket. Detta är bara flaskor:

Tom Ford - Noir
Tom Ford - Black Orchid
Tom Ford - Oud Wood
Tom Ford - Tobacco Vanilla
Initio - Rehab
Initio - Oud for Greatness
Nasomatto - Duro
Nasomatto - Pardon
Nasomatto- Baraonda x2
Nasomatto - Silver Musk
Orto Parisi - Stercus
Orto Parisi - Brutus
Orto Parisi - Megamare
Boadicea the Victorious - Blue saphire
The Fragrance Kitchen - Cosmos
MFK - Grand Soir
Xerjoff Casamorati - Regio
Widian - Liwa
Aaron Terence hughes - Violet Delirium
Aaron Terence Hughes - Santal Extreme
Aaron Terence Hughes - Arabica (10 ml)
Aaron Terence Hughes - Oud (10 ml)
Aaron Terence Hughes - Oxytocin (10 ml)

Utöver det en helt sinnessjukt lång lista dekanter på 5 och 10 ml.
 
Topp