• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

jamesfranco

Audemars
Friends Of KS
Dagens: Paco Rabanne One Million Privé
0D883D66-4BFB-4D34-A7D6-DD32C7F6550F.jpeg


Känner fortfarande inga lukter efter min lilla Covid-19 period så passar på att förbruka lite av denna då den vanligtvis inte används så ofta.

Körde ”vanliga” one million för många år sen, det är nog den parfym jag fått mest kommentarer från....
 

bleppo

Omega
2-Faktor
Har sagt det en gång tidigare och kommer säkert säga det igen, sjukt roligt innehåll i den här tråden. Massor av roliga dofter som recenseras och diskuteras... nästan bara positivt att hänga här!

Det negativa är att jag hatar er helhjärtat för att ni skapat ett monster... jag gick från att så sent som förra julen tro att jag hittat min enda parfym jag behöver, the one EDP. Den är förvisso fortfarande supertrevlig osv... men sedan dess har jag köpt Layton, Oud for Greatness, Elisiyum, Aventus, Millesime Imperial, Hacivat, Bleu de Chanel & Chanel allure Homme, Tom Ford Noir Extreme & BdJ, Mugler pure malt & pure havane, Prada L’homme, AdP Colonia Club, Byredo Super Cedar... utan er hade jag haft mer pengar kvar och förmodligen varit nöjd med min handfull av dofter. Tack 😂
Nu ska jag kolla vart jag kan köpa Uden Overdose.
 

Hitsville

Omega
2-Faktor
Har sagt det en gång tidigare och kommer säkert säga det igen, sjukt roligt innehåll i den här tråden. Massor av roliga dofter som recenseras och diskuteras... nästan bara positivt att hänga här!

Det negativa är att jag hatar er helhjärtat för att ni skapat ett monster... jag gick från att så sent som förra julen tro att jag hittat min enda parfym jag behöver, the one EDP. Den är förvisso fortfarande supertrevlig osv... men sedan dess har jag köpt Layton, Oud for Greatness, Elisiyum, Aventus, Millesime Imperial, Hacivat, Bleu de Chanel & Chanel allure Homme, Tom Ford Noir Extreme & BdJ, Mugler pure malt & pure havane, Prada L’homme, AdP Colonia Club, Byredo Super Cedar... utan er hade jag haft mer pengar kvar och förmodligen varit nöjd med min handfull av dofter. Tack 😂
Nu ska jag kolla vart jag kan köpa Uden Overdose.

Haha relaterar starkt.

Min lista är inte lika lång men det har blivit mycket som jag aldrig trodde att jag skulle köpa. Tyckte att en Tom Ford var riktigt dyra innan.

Synd bara att det måste sparas till bröllop nu så inköpen blir färre. Brände igenom det kontot bra efter att det blev uppskjutet. Ironin är att vi förmodligen ändå inte kan ha det som vi(läs hon) vill nästa sommar :woot:
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Hur är denna? :) Är likheterna med Xerjoff Naxos stora? Gillade Naxos första gången jag doftade på den, men tyvärr är det något med honungen som förstör doften för mig.

Har tyvärr ingen erfarenhet av Xerjoff Naxos så jag kan inte säga nåt om eventuella likheten.

Söt är den och en hel del honung. Honungen stör mig inte då jag inte tycker den är så dominerande. Men aningen mindre söt skulle inte skada om jag fick ändra på nåt.


Det verkar som att ATH fick krypa till korset.


Missade det där, "inte tillgänglig" längre.
Edit: nu var den ute igen. Han läser upp sitt statement robotliknande och utstuderat pliktskyldigast😄
 
Senast ändrad:

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Dagens doft.....kanske......men äger inte flaskan🤭
D84309A6-2CB9-4FE2-8FBA-3BB6AA464D95.jpeg
Mmm Gwyneth :heart:

Hur är denna? :) Är likheterna med Xerjoff Naxos stora? Gillade Naxos första gången jag doftade på den, men tyvärr är det något med honungen som förstör doften för mig.
Nu frågade du inte mig men jag tar mig friheten att svara då jag har dekanter/samples av båda:

B2B - mkt honung, lite vanilj, lik TF TV.
Naxos - smält smör med underton av blomma i början å sedan luktar det som ett gott Gewurztraminer.

Jag föredrar Naxos framför B2B om jag bara får välja en av dessa två.
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Mmm Gwyneth :heart:


Nu frågade du inte mig men jag tar mig friheten att svara då jag har dekanter/samples av båda:

B2B - mkt honung, lite vanilj, lik TF TV.
Naxos - smält smör med underton av blomma i början å sedan luktar det som ett gott Gewurztraminer.

Jag föredrar Naxos framför B2B om jag bara får välja en av dessa två.


Din beskrivning av Naxos gör mig nyfiken på den. Låter bra.
 

-SC-

Omega
Pledge Member
89F0749E-826C-48A9-B50D-C3BC28D430C2.jpeg


Äntligen!
Var precis och hämtade ut denna
Det är den äldre, spansktillverkade versionen som jag har letat efter ett tag. Efter att produktionen flyttades till L'Oreal i Frankrike blev den enligt många väldigt mycket sämre.

Betalade egentligen lite överpris om man ska jämföra med vad den kostar i butik i Sverige, men då får man ju den nya sämre versionen ;)
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Skulle behöva lite tips, och hoppas på KS doftmästare!:)

Använder just nu TF Tobacco Vanilla som jag verkligen gillar.
Den sitter ok på mig, men jag skulle vilja hitta något liknande som håller längre, men inte luktar starkare initialt.
Är det överhuvudtaget möjligt, eller blir doften alltid starkare initialt om den skall hålla längre på kroppen?

Hoppas på bra tips...så hit me!:)
 
Skulle behöva lite tips, och hoppas på KS doftmästare!:)

Använder just nu TF Tobacco Vanilla som jag verkligen gillar.
Den sitter ok på mig, men jag skulle vilja hitta något liknande som håller längre, men inte luktar starkare initialt.
Är det överhuvudtaget möjligt, eller blir doften alltid starkare initialt om den skall hålla längre på kroppen?

Hoppas på bra tips...så hit me!:)
Tycker definitivt du ska testa Naxos! Fantastisk drydown och jag tycker iaf att den är subtilare än TF i början!
 

livinl0ud

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Lyko har 20% på en del från Tom Ford.
 

16610

Patek
2-Faktor
Skulle behöva lite tips, och hoppas på KS doftmästare!:)

Använder just nu TF Tobacco Vanilla som jag verkligen gillar.
Den sitter ok på mig, men jag skulle vilja hitta något liknande som håller längre, men inte luktar starkare initialt.
Är det överhuvudtaget möjligt, eller blir doften alltid starkare initialt om den skall hålla längre på kroppen?

Hoppas på bra tips...så hit me!:)
Har inte hunnit testa fullt ut än, men oud for greatness sitter kvar efter jag tvättat med tvål och vatten... den verkar vara redigt bra drag i.. kan vara ett tips.. men TF tv är ruggigt bra asså!
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Topp