• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Jag hoppas på riktig i de flesta, möjligtvis att acqua di parman är syntetisk? haha


Nu är jag på jakt efter en muskig parfym, har ni några tips för en musk-letare?

98% av allt som kallas oud i parfymer är i bästa fall syntetisk. Xerjoff, Mona di Orio och vissa Ajmal har helt ok oud i sina (dock långt från toppklass). MFK påstår sig använda oud, jag tycker den doftar syntetiskt. Roja likaså. (Kan vara en blandning iofs).

TF mfl är helt öppna med att de kör syntet.

Vill du ha real deal snackar vi Ensar och Bortnikoff.
 
Musc Ravageur är en av de i särklass vidrigaste parfymer jag någonsin provat.
Köpte en liten flaska på COW och gjorde många försök men det slutade alltid med att jag var tvungen att skrubba bort skiten. Vissa säger att det är en fin drydown men så långt hann jag aldrig.
Haha, låter som en riktig vattendelare! Vad var det som var så hemskt med doften?
 
Tack för svar! Hoppas den når fram imorgon. Postnord är ju som de är... 😅

Skulle ni säga att det är en doft som passar oss som är lite yngre (20-25)? Läst en del på Reddit/Basenotes att den inte är superovanlig bland yngre användare. Lavendel kan dock ibland luta åt det ”äldre” hållet. :)
Kan själv inte urskilja lavendel bland de olika noterna. I min näsa så får jag något animalisk i början som vandrar vidare i något som blir en lång dry-down av mysig vanilj/musk. Känns mer klassisk än modern. Säkert något yngre kan gilla men jag tror det mer handlar om vad man som person är ute efter.
 
Tack för svar! Hoppas den når fram imorgon. Postnord är ju som de är... 😅

Skulle ni säga att det är en doft som passar oss som är lite yngre (20-25)? Läst en del på Reddit/Basenotes att den inte är superovanlig bland yngre användare. Lavendel kan dock ibland luta åt det ”äldre” hållet. :)

Känner noll lavendel. Visste inte ens att den innehöll det innan du skrev det.. Tror nog att huruvida man gillar den eller ogillar beror på egen smak före ålder.

Den verkar vara en vattendelare, vilket alltid är intressant.
 
Känner noll lavendel. Visste inte ens att den innehöll det innan du skrev det.. Tror nog att huruvida man gillar den eller ogillar beror på egen smak före ålder.

Den verkar vara en vattendelare, vilket alltid är intressant.
Får se vad jag tycker om den. Har jag tur så blir det av redan imorgon. :)

Just det med åldern tänker jag främst att den inte ska verka helt ”off” för min bekantskapskrets. Skulle jag t.ex. bära Polo Green skulle mer eller mindre varenda kotte kring mig (inklusive jag själv) tycka att jag osar ”gubbe”.
 
Väldigt svårt att inte köpa till med ett sådant här pris, årets kap från boozt?

1605040789774.png
 
Väldigt svårt att inte köpa till med ett sådant här pris, årets kap från boozt?

1605040789774.png
För den som har is i magen kan man vänta ytterligare någon dag då dom ofta lägger till en rabattkod på typ 10% mer efter några dagar. Inte alltid dock ;)

edit: Lägg till rabattkoden "11-11" för ytterligare 11% rabatt ;) Priset blir då 1661kr

edit: det hade du visst redan gjort, my bad!
 
Kör dekant på Nishane Sultan Vetiver idag.
Testade en spray på armen för någon vecka sedan och blev imponerad. Kör den fullt ut idag och wow, den är underbar på alla sätt. Rockar röven av alla andra vetiver baserade dofter jag hittills testat. Mjuk, lite söt, gräsigt (såklart), lite neroli i bakgrunden. Vet att läder finns i doftnoterna och att det nämns ibland på Fragrantica och i YT reviews men jag hittar inget läder. Majestätisk doft med matchande kvalité och performance, vetiver på en helt ny nivå, rekommenderas verkligen! (TT på FB har dekanter)
 
parfym.se kör rabattkod wow40 på Tom Ford... har tyvärr ganska begränsat sortiment men t.ex. Tuscan Leather finns.
Blev en flaska Neroli Portofino Forte. Min flaska med vanliga NP är nästan slut, så tänkte ändå köpa en ny när värmen återvänder. Varit sugen tidigare på att köpa NPF, men tyckt att priset inte riktigt är rättfärdigat. För drygt 1500kr kan jag dock inte säga nej. :)

Synd att de inte hade Ombre Leather, skulle slagit till på en flaska av den också.
 
Blev en flaska Neroli Portofino Forte. Min flaska med vanliga NP är nästan slut, så tänkte ändå köpa en ny när värmen återvänder. Varit sugen tidigare på att köpa NPF, men tyckt att priset inte riktigt är rättfärdigat. För drygt 1500kr kan jag dock inte säga nej. :)

Synd att de inte hade Ombre Leather, skulle slagit till på en flaska av den också.

Varit helt med dig. Fick också tag på forte och den är ljusår före den vanliga i prestanda.
 
Blev en flaska Neroli Portofino Forte. Min flaska med vanliga NP är nästan slut, så tänkte ändå köpa en ny när värmen återvänder. Varit sugen tidigare på att köpa NPF, men tyckt att priset inte riktigt är rättfärdigat. För drygt 1500kr kan jag dock inte säga nej. :)

Synd att de inte hade Ombre Leather, skulle slagit till på en flaska av den också.
Köpte den jag med, kanonpris!
 
Jäklar, 40%. Undrar om det är en utförsäljning och att dom ska sluta sälja TF?
Synd att Tobacco Vanille inte fanns i lager just nu:(
 
Blev en flaska Neroli Portofino Forte. Min flaska med vanliga NP är nästan slut, så tänkte ändå köpa en ny när värmen återvänder. Varit sugen tidigare på att köpa NPF, men tyckt att priset inte riktigt är rättfärdigat. För drygt 1500kr kan jag dock inte säga nej. :)

Synd att de inte hade Ombre Leather, skulle slagit till på en flaska av den också.
Blev en flaska NPF här också! Endast testat vanliga, som uppskattades. Inte lyckats få dekant av Forte, men chansar med blindbuy :greedy:
 
BAFCBFD1-9364-41C5-B530-9450E469F43F.jpeg

Fan detta jävla forum alltså. Köpte NPF nu jag med, 1500kr för något jag aldrig ens har luktat på.

Dock har jag vanliga Neroli Portofino som jag gillar skarpt, detta ska ju vara liknande men med mycket bättre performance, och det är just performance jag är besviken på när det kommer till den vanliga.
 
Testade Floraiku - One Umbrella For Two förra helgen och först förstod jag inte alls grejen med den. Testade igen dagen efter och insåg herregud vad bra den är.

Nu har jag en flaska på väg.. Tyvärr utan den magiska korken men en helt ny kostar 3300 kr..
Mer om denna och Floraiku rent generellt tack, är grymt nyfiken!
 
Okej, har jag gjort bort mig? Beställde som sagt Tuscan Leather.. i blindo. Och så läser man ett sånt här omdöme:

”The first half hour on the skin smells like a British Rail Gents toilet in the 1980’s - cigarettes dropped in urinals (I’m not kidding(. Then it settles down to an ashtray - one which you placed in the sink under a dripping tap after a a particularly heavy night on the Scotch. You walk in to the kitchen the next morning and are greeted with this nasal delight. Honestly it doesn’t smell good at any stage. And they want $250 to smell like this? Outrage.”

:rolleyes:
 
Tillbaka
Topp