• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Okej, har jag gjort bort mig? Beställde som sagt Tuscan Leather.. i blindo. Och så läser man ett sånt här omdöme:

”The first half hour on the skin smells like a British Rail Gents toilet in the 1980’s - cigarettes dropped in urinals (I’m not kidding(. Then it settles down to an ashtray - one which you placed in the sink under a dripping tap after a a particularly heavy night on the Scotch. You walk in to the kitchen the next morning and are greeted with this nasal delight. Honestly it doesn’t smell good at any stage. And they want $250 to smell like this? Outrage.”

:rolleyes:

Inte helt missvisande beskrivning. Med en touch av hallon.

Äger en flaska.

Tveksam blind buy doft.

Blindköpte naturligtvis min.

Gillar den ändå!
 

S.L

Vacheron
2-Faktor
Okej, har jag gjort bort mig? Beställde som sagt Tuscan Leather.. i blindo. Och så läser man ett sånt här omdöme:

”The first half hour on the skin smells like a British Rail Gents toilet in the 1980’s - cigarettes dropped in urinals (I’m not kidding(. Then it settles down to an ashtray - one which you placed in the sink under a dripping tap after a a particularly heavy night on the Scotch. You walk in to the kitchen the next morning and are greeted with this nasal delight. Honestly it doesn’t smell good at any stage. And they want $250 to smell like this? Outrage.”

:rolleyes:
Äh, den är bra.
Läste också det där men innan jag beställde min på Tallink-rean. Hade testat den en gång innan iofsig. Finns så jäkla mycket olika åsikter om nästan alla dofter, bla 84 pers på Fragrantica som tycker att den är ”very weak” och 220 pers som tycker att sillage är ”intimate”...
 

bleppo

Omega
2-Faktor
BAFCBFD1-9364-41C5-B530-9450E469F43F.jpeg

Fan detta jävla forum alltså. Köpte NPF nu jag med, 1500kr för något jag aldrig ens har luktat på.

Dock har jag vanliga Neroli Portofino som jag gillar skarpt, detta ska ju vara liknande men med mycket bättre performance, och det är just performance jag är besviken på när det kommer till den vanliga.
Haha alltid glad att kunna hjälpa till 😂

åkte dit på någon annans tips om Initio Rehab igår så det var kul att kunna återgälda det.
 

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Vad rekommenderar ni att testa från Frederic Malle? Musc Ravegeur var som sagt ingen höjdare. Provat den omtalade Portrait of a Lady som tyvärr inte heller passade mig.

Tänker mig något som inte är för smutsigt/svårburet och inte för mogen/äldre i doften. :)
 

Hitsville

Omega
2-Faktor
Mer om denna och Floraiku rent generellt tack, är grymt nyfiken!

Jag vet inte jättemycket om Floraiku. Enligt Gents hemsida är det skaparna bakom Memo Paris som ligger bakom linjen.

One Umbrella For Two är den enda jag testat hittills. Egentligen älskar jag inte söta dofter, den här luktar midsommartårta som jag så fint fick det beskrivet för mig, men den är riktigt fin. Svarta vinbär, grönt te och cederträ.

Många dofter verkar vara grönt te baserade så det kan vara en dealbreaker.
Flaskorna är helt magiska.

Jag har en skvätt(1,5 ml kanske) kvar i ett sample om du är nyfiken.
 
  • Like
Reactions: S.L

otisred

Omega
Äntligen tillbaka in i värmen (KS...) efter att ha lyckats låsa ut mig själv i över en vecka. :banghead:

Men håller med @bleppo gällande Hacivat. Skulle ta två spray häromdagen, varav en spray blev lite dålig, så jag sprayade en till. Och fy fan. 2-3 spray på halsen gjorde att jag hostade i flera minuter. Och detta var från en dekant.

Vi pratade ju lite om Hacivat vs Aventus för någon månad sen. Köpte en dekant av Hacivat för två veckor sedan för att testa igen och har ändrat mig helt gällande den. Fy fan vad bra den är. Blir att sälja av alla dekanter och samples här hemma för att köpa en flaska av den.

Däremot ett dilemma.... 50 ml flaskan är så mycket snyggare men 100 ml... 😄 men dealen som brukar finnas på sprayparfums är för bra för att köra på en 50 ml.
 

livinl0ud

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Äntligen tillbaka in i värmen (KS...) efter att ha lyckats låsa ut mig själv i över en vecka. :banghead:

Men håller med @bleppo gällande Hacivat. Skulle ta två spray häromdagen, varav en spray blev lite dålig, så jag sprayade en till. Och fy fan. 2-3 spray på halsen gjorde att jag hostade i flera minuter. Och detta var från en dekant.

Vi pratade ju lite om Hacivat vs Aventus för någon månad sen. Köpte en dekant av Hacivat för två veckor sedan för att testa igen och har ändrat mig helt gällande den. Fy fan vad bra den är. Blir att sälja av alla dekanter och samples här hemma för att köpa en flaska av den.

Däremot ett dilemma.... 50 ml flaskan är så mycket snyggare men 100 ml... 😄 men dealen som brukar finnas på sprayparfums är för bra för att köra på en 50 ml.

Haha välkommen tillbaka 👏🥳😎.

Är det sånt tryck i Hacivat alltså?

Nu ser jag ännu mer fram emot att prova den, förhoppningsvis klickar vi så den får bli min vår/sommarparfym 2021 😊.

Är https://www.sprayparfums.com/en/ legit att beställa ifrån alltså?
 

bleppo

Omega
2-Faktor
Haha välkommen tillbaka 👏🥳😎.

Är det sånt tryck i Hacivat alltså?

Nu ser jag ännu mer fram emot att prova den, förhoppningsvis klickar vi så den får bli min vår/sommarparfym 2021 😊.

Är https://www.sprayparfums.com/en/ legit att beställa ifrån alltså?
Haha ja, minst sagt bra drag. Jag testade den innan kontoret första gången... Rookie mistake, slutade med att jag fick handtvåla bort så mycket jag kunde på toaletten när jag väl kom till kontoret.

Sprayparfums är inte bara legit, de har dessutom en sjukt snygg leverans där de skickar med flera tester av andra bra dofter.
 

otisred

Omega
Ja, det är väldigt bra tryck i Hacivat!

Däremot kan jag uppleva den som liiiite syntetisk i jämförelse med Aventus t.ex men fortfarande extremt bra. Jag försöker ju hålla min samling nere och inte köpa en parfym om jag verkligen inte blir golvad och Hacivat känns som ett måste just nu. :) Jag gillade den från första sniffen men var ändå tvungen att testa den några gånger innan jag gillade den så pass mycket som jag gör nu.

Sprayparfums brukar väl ha 20-25% på Nishane och då blir det en väldigt bra deal!
 

livinl0ud

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Haha ja, minst sagt bra drag. Jag testade den innan kontoret första gången... Rookie mistake, slutade med att jag fick handtvåla bort så mycket jag kunde på toaletten när jag väl kom till kontoret.

Sprayparfums är inte bara legit, de har dessutom en sjukt snygg leverans där de skickar med flera tester av andra bra dofter.
Haha tack ännu en gång för förvarningen 😉😎.

Kommer definitivt spana in Sprayparfums utbud 🙌.


Spray är helt legit och supertrevliga att ha att göra med!

Stort tack för åsikt 😊.


Ja, det är väldigt bra tryck i Hacivat!

Däremot kan jag uppleva den som liiiite syntetisk i jämförelse med Aventus t.ex men fortfarande extremt bra. Jag försöker ju hålla min samling nere och inte köpa en parfym om jag verkligen inte blir golvad och Hacivat känns som ett måste just nu. :) Jag gillade den från första sniffen men var ändå tvungen att testa den några gånger innan jag gillade den så pass mycket som jag gör nu.

Sprayparfums brukar väl ha 20-25% på Nishane och då blir det en väldigt bra deal!
Då ska jag absolut vara försiktig med den, brukar vanligtvis ta 3-4 sprays 😊.

Jag resonerar detsamma vid köp av en hel flaska av någon parfym. Ska kännas 100% rätt och ska gärna klicka med den direkt 😉.

Brukar Sprayparfums köra 20-25% rabatt på Nishane och andra märken eller? Då ska jag inte förhasta mig och beställa något ännu.
 

bleppo

Omega
2-Faktor
Haha tack ännu en gång för förvarningen 😉😎.

Kommer definitivt spana in Sprayparfums utbud 🙌.




Stort tack för åsikt 😊.



Då ska jag absolut vara försiktig med den, brukar vanligtvis ta 3-4 sprays 😊.

Jag resonerar detsamma vid köp av en hel flaska av någon parfym. Ska kännas 100% rätt och ska gärna klicka med den direkt 😉.

Brukar Sprayparfums köra 20-25% rabatt på Nishane och andra märken eller? Då ska jag inte förhasta mig och beställa något ännu.
Ja de brukar köra 20% rätt ofta på Nishane
 

CROE

Omega
2-Faktor
”Du har beställt vår sista Neroli Portofino Forte, EdP 50ml men tyvärr saknas den på lagret och vi kan därav inte skicka den.”

Attans! Beställde 18:49...
 

S.L

Vacheron
2-Faktor
”Du har beställt vår sista Neroli Portofino Forte, EdP 50ml men tyvärr saknas den på lagret och vi kan därav inte skicka den.”

Attans! Beställde 18:49...
Då borde jag bli utan också skulle jag tro (beställde 18:53), inte fått nåt sånt mail dock och minns att lagerstatus var 2st precis innan jag beställde.
 

Derix

Patek
2-Faktor
Då borde jag bli utan också skulle jag tro (beställde 18:53), inte fått nåt sånt mail dock och minns att lagerstatus var 2st precis innan jag beställde.
När jag beställde min Tuscan Leather så stod det 1st så därför skyndade jag mig (FOMO är skrämmande bra försäljningsknep). Efter min beställning så stod det fortfarande 1st kvar..
 

S.L

Vacheron
2-Faktor
Då borde jag bli utan också skulle jag tro (beställde 18:53), inte fått nåt sånt mail dock och minns att lagerstatus var 2st precis innan jag beställde.
Får korrigera mig själv, beställde också 18:49 enligt sms bekräftelsen, e-post bekräftelsen kom några minuter senare ser jag nu.
 
Topp