• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

CROE

Omega
2-Faktor
Får korrigera mig själv, beställde också 18:49 enligt sms bekräftelsen, e-post bekräftelsen kom några minuter senare ser jag nu.
Då kanske du hann knycka den sista några sekunder innan mig :p:p

Köper väldigt gärna en dekant på NPF, om nu någon lyckligt lottad lyckas få tag på en flaska. Testat FB-tråden ett par tillfällen utan lycka.
 

S.L

Vacheron
2-Faktor
Då kanske du hann knycka den sista några sekunder innan mig :p:p

Köper väldigt gärna en dekant på NPF, om nu någon lyckligt lottad lyckas få tag på en flaska. Testat FB-tråden ett par tillfällen utan lycka.
Fick precis leveransbekräftelse så ja, det måste ha handlat om sekunder. Jag har inte grejer själv men ska se om jag kan lösa en dekant åt dig iaf om du inte fixar på annat håll innan!
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Ok, då är min inköpslista för den närmaste tiden klar:

Bortnikoff - Oud Maximus (typ 4000 med frakt)
Bortnikoff - Oud monarch (typ 4000 med frakt)
Widian - London (Typ 2500 m frakt)
Widian - V (typ 2500 m frakt)
Xerjoff - Luxor (Strax under 3000)
Xerjoff - Alexandria II (strax under 3000)
Xerjoff - Richwood (cirka 3800)

Totalt: 22 800 SEK

Utöver det vill jag ha:

Sege Lutens - Chergui
Andy Tauer - L'air du désert marocain
Widian - IV
Penhaligon's - Mr Sam

Det är inte billigt detta ...
 

Derix

Patek
2-Faktor
Ok, då är min inköpslista för den närmaste tiden klar:

Bortnikoff - Oud Maximus (typ 4000 med frakt)
Bortnikoff - Oud monarch (typ 4000 med frakt)
Widian - London (Typ 2500 m frakt)
Widian - V (typ 2500 m frakt)
Xerjoff - Luxor (Strax under 3000)
Xerjoff - Alexandria II (strax under 3000)
Xerjoff - Richwood (cirka 3800)

Totalt: 22 800 SEK

Utöver det vill jag ha:

Sege Lutens - Chergui
Andy Tauer - L'air du désert marocain
Widian - IV
Penhaligon's - Mr Sam

Det är inte billigt detta ...
Jag minns att jag tittade in i denna tråden för några månader sedan och tyckte snabbt att ni är sjuka som spenderar så mycket pengar på parfym. "Tacka vet jag klockor, det är bra investeringar", tänkte jag naivt. Då var jag i princip OPG (?) med Ralph Lauren som gick hem hos både frugan och kontoret.

Sedan dess har det blivit några väl genomtänka inköp och en större del fullkomligt impulsaktiga inköp (tack tråden). Samlargenen i hjärnan ligger latent och bara väntar på ett intresse som man kan spendera pengar på :nailbiting:
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Jag minns att jag tittade in i denna tråden för några månader sedan och tyckte snabbt att ni är sjuka som spenderar så mycket pengar på parfym. "Tacka vet jag klockor, det är bra investeringar", tänkte jag naivt. Då var jag i princip OPG (?) med Ralph Lauren som gick hem hos både frugan och kontoret.

Sedan dess har det blivit några väl genomtänka inköp och en större del fullkomligt impulsaktiga inköp (tack tråden). Samlargenen i hjärnan ligger latent och bara väntar på ett intresse som man kan spendera pengar på :nailbiting:

Är helt med dig! Problemet är att jag har inget nöje/samlande som skänker mig mer "glädje" än detta. Jag ska köpa några nya klockor. Den närmast är det facila 3 års väntetid på. Ja eller 2,5 år kvar då. Sen har vi en rad klockor på odefinierat tid (3-5 år) och ytterligare ett par med 8-10 år. Min ADHD - hjärna klarar inte såna tidsperspektiv.
 

CROE

Omega
2-Faktor
Skicka ett PM, jag borde kunna lösa en 5a.
Skickar iväg ett PM! :)
Vad märkligt, jag beställde min NPF 19:03 och har precis fått info om att den är skickad.
Ytterst märkligt! Tog på faktura, kanske behandlades senare (?) :rolleyes:

--
Kvällens doft!
dd.jpg
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Är helt med dig! Problemet är att jag har inget nöje/samlande som skänker mig mer "glädje" än detta. Jag ska köpa några nya klockor. Den närmast är det facila 3 års väntetid på. Ja eller 2,5 år kvar då. Sen har vi en rad klockor på odefinierat tid (3-5 år) och ytterligare ett par med 8-10 år. Min ADHD - hjärna klarar inte såna tidsperspektiv.
You are amongst friends
 

dauit

Panerai
2-Faktor
Jag som beställde min flaska av Neroli Portofino Forte 20.03 fick nyss bekräftelse om att den kommer att levereras imorgon.
Stabilt priosystem
 

jamesfranco

Audemars
Friends Of KS
Ok, då är min inköpslista för den närmaste tiden klar:

Bortnikoff - Oud Maximus (typ 4000 med frakt)
Bortnikoff - Oud monarch (typ 4000 med frakt)
Widian - London (Typ 2500 m frakt)
Widian - V (typ 2500 m frakt)
Xerjoff - Luxor (Strax under 3000)
Xerjoff - Alexandria II (strax under 3000)
Xerjoff - Richwood (cirka 3800)

Totalt: 22 800 SEK

Utöver det vill jag ha:

Sege Lutens - Chergui
Andy Tauer - L'air du désert marocain
Widian - IV
Penhaligon's - Mr Sam

Det är inte billigt detta ...
Richwood är en av de bästa jag har, topp 5! 🖤
 

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Någon som testat Kilians nya - Angels' Share? Fick hem en dekant idag och testat den lite kort. Gillar den! Absolut ingen wow-känsla, men bra är den. Har dock blivit lite doftblind då jag testade lite väl för många olika dofter idag, så wow-känslan kanske kommer när jag fått tillfälle att testa den ensam. :)
 

Hitsville

Omega
2-Faktor
Någon som testat Kilians nya - Angels' Share? Fick hem en dekant idag och testat den lite kort. Gillar den! Absolut ingen wow-känsla, men bra är den. Har dock blivit lite doftblind då jag testade lite väl för många olika dofter idag, så wow-känslan kanske kommer när jag fått tillfälle att testa den ensam. :)

Den står på min att köpa lista. Fantastisk doft. Jag fick kanske 4h projektion och 10-11h på huden. Inget särskilt men spritigheten från cognacen är riktigt fin.

Har märkt hur jag mer och mer börjat gilla söta gourmanddofter.
 
Vad rekommenderar ni att testa från Frederic Malle? Musc Ravegeur var som sagt ingen höjdare. Provat den omtalade Portrait of a Lady som tyvärr inte heller passade mig.

Tänker mig något som inte är för smutsigt/svårburet och inte för mogen/äldre i doften. :)


Dom här två är bra.
Lättburna och doftar inte äldre herre. Tycker åtminstone jag.
 

Hitsville

Omega
2-Faktor
Den där låter rolig.
Är det nåt man bör prova med sample först eller är den ganska safe så det är värt att chansa med en flaska på en gång?

Jag gillar deras Dolce Aqua.

Definitivt sample först. Monstruös projektion om jag inte minns fel. Vet inte hur många skjortor jag fläckat ner med tanke på mängden parfymolja och att jag inte låtit den torka innan skjortan åker på.
 
Topp