• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

-SC-

Omega
Pledge Member
Då var den framme! :)
8FE58711-E015-4901-B43C-D6CBE90E361C.jpeg
 

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Den står på min att köpa lista. Fantastisk doft. Jag fick kanske 4h projektion och 10-11h på huden. Inget särskilt men spritigheten från cognacen är riktigt fin.

Har märkt hur jag mer och mer börjat gilla söta gourmanddofter.
Bär den idag. Riktigt fin doft. Kommer nog bli en flaska. :) För övrigt måste jag tillägga att självaste flaskan är ju riktigt snygg, speciellt den större karaffen.
Påminner denna om Kilian Black Phantom? Tyckte inte den gjorde sig så bra på mig.
När jag beställde var preliminär leveransdag idag. Kollar jag i Postnords app står det inget mer än att de fått förhandsinformation om leveransen... :/
 
Bär den idag. Riktigt fin doft. Kommer nog bli en flaska. :) För övrigt måste jag tillägga att självaste flaskan är ju riktigt snygg, speciellt den större karaffen.

Påminner denna om Kilian Black Phantom? Tyckte inte den gjorde sig så bra på mig.

När jag beställde var preliminär leveransdag idag. Kollar jag i Postnords app står det inget mer än att de fått förhandsinformation om leveransen... :/
Jag vet tyvärr inte. Har inte provat Kilian Black Phantom.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Ok, då är min inköpslista för den närmaste tiden klar:

Bortnikoff - Oud Maximus (typ 4000 med frakt)
Bortnikoff - Oud monarch (typ 4000 med frakt)
Widian - London (Typ 2500 m frakt)
Widian - V (typ 2500 m frakt)
Xerjoff - Luxor (Strax under 3000)
Xerjoff - Alexandria II (strax under 3000)
Xerjoff - Richwood (cirka 3800)

Totalt: 22 800 SEK

Utöver det vill jag ha:

Sege Lutens - Chergui
Andy Tauer - L'air du désert marocain
Widian - IV
Penhaligon's - Mr Sam

Det är inte billigt detta ...
Två dofter avklarade:
  • Alexandria II (tack @S.L )
  • oud monarch (dock bara en femma för det facila priset om 320 sek)
 

bleppo

Omega
2-Faktor
Fick hem den här idag...

2C13B05B-41C9-43CB-9ABA-775D3C76D52D.jpeg

Svårt att sätta fingret på vad det är.
Men öppningen luktar för mig som en blandning av Le Male och trolldeg.
Konstigt nog var det trolldeg jag förknippade Layton med från början också, skulle kunna vara något med Lavendeln som är stark i öppningen möjligtvis. Jag har hört mycket snack om Spicebomb, utgår från att det är originalet för jag hittar ingen likhet med extreme.

Är inte helt såld på en gång, så lär fortsätta ge den lite tid.
 

Richard1987

Panerai
Idag kör jag M N. Så jävla fin doft och leder till en nostalgitripp varje gång jag sprutar den, vet fortfarande inte varför den påminner om barndomen.

Fräsch, läder, tobak, citrus, "kryddor" (om det nu är en not), lavendel, söt, halvvarm.
20201114_095527.jpg


1605345145036.png
 
Senast ändrad:

dauit

Panerai
2-Faktor
Det här är nästan lika spännande som när ni beställde från Silja Line, nu har parfymen iaf hämtats från parfym.se
 

Bilagor

  • 9A05A170-6B45-4847-8594-FF02E1D3CEA9.jpeg
    9A05A170-6B45-4847-8594-FF02E1D3CEA9.jpeg
    63.8 KB · Visningar: 3

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Det här är nästan lika spännande som när ni beställde från Silja Line, nu har parfymen iaf hämtats från parfym.se
Fortfarande ingen uppdatering här. Valde PostNord som leveransalternativ. Jag beställde väldigt tidigt också (runt 16-tiden). :confused:

Förresten, förutom Angels' Share fick jag hem dekanter på Back to Black och Straight to Heaven också. Straight to Heaven var faktiskt bra. Jag gillar inte när smutsig patchouli är för framträdande, men patchoulin i denna lägger sig ändå relativt snabbt. Känner en ganska "boozy" drydown därefter. Back to Black var dock inte så superspeciellt. Den är absolut bra, men tycker den blir lite för sur på mig.
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Hojta till om du inte gillar den, och vill skicka vidare :) Har endel att byta med om intresse finns! Såg ATHs review igår och blev nyfiken!
Vad tyckte du? Jag tycker den är så jävla bra!! Så det är top 1 på inköpslistan. Påminner mycket om Red Tobacco tycker jag, men bättre.
 

livinl0ud

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Någon här som sitter på en 5/10ml splitt av PdM - Carlisle som vill sälja eller kanske byta mot någon annan doft 😊? Dra ett PM vetja 🥳.
 

Angeli

Rolex
2-Faktor
Är det någon som vet vart kan jag beställa doft prov på Ermenegildo Zegna dofter, som Italian Bergamot och Florentine Iris?
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Ni som fått Neroli Forte, har ni testat? En av mina sommarfavoriter ... men knappast på en regnig höstdag. :) Men sen så älskar jag doften av neroli också.
 
Topp