• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

099EE099-222F-4739-904E-B0EA9FF2F251.jpeg

Testad igenom massa oud samples, många av dom med helt enorm beastmode. Sitter som berget och topp- och hjärtnot i timmar. Oud for Greatness förvånade dock. Vet att den är hypad, men den var inte alls i min smak tyvärr.

De tunga ouderna från Roja Dove, Bortnikoff samt Areej le Dore har alla en söt, lite karamellig ton, lite åt gourmandhållet. Själv är jag överlag mer förtjust i torra dofter. Bortnikoff Oud Maximus Autumn-19 köpte jag 2 ml av, resten 1 ml. Verkar räcka till 6-8 doser i alla fall. I spray tagen ur varje utom den längst till höger.

Den längst till vänster är Roja Dove Aoud, följd av Bortnikoff Oud Monarch, Bortnikoff Oud Maximus Autumn-19, Areej Le Dore Agar de Noir, Areej Le Dore War & Peace II, LM Ambre Muscadin, Initio Oud For Greatness, PdM Layton Exclusif samt PdM Akaster. Notera färgen på de tunga ouderna, där gäller det att inte spraya på en vit skjortan minsann. Förenklat kan man säga att de fem till vänster är för dom av oss som nerdat ner sig rejält, medan dom till höger är aningen mer mainstream, men fina dofter likväl

Kommer lägga ut dessa till försäljning så ett fint tillfälle att prova "top of the line" dofter om du är nyfiken på oud.
IMG_1418.JPG

Senast ändrad:
Det där känns väldigt bekant...
Haha, ja...

Beställde ett stort Acqua di Parma -ljus för en slant...

Igår tipsades det om PdM Layton (inte provat PdM alls innan) i den här tråden så jag var såklart tvungen att beställa, och när jag tittar så finns det såklart Acqua di Parma -tändstickor som matchar ljuset, går på allt....... 50st för 179:- haha.

Nåväl, blir bra i nya badrummet...

Hämtade ut mitt paket från Sprayparfums nu och de hade visst lagt båda beställningarna i samma paket. Både Hacivat och Kilian GGGB kom fram safe and sound. :)

Fick hem alla samples förutom Kilians Angel's Share, men fick tre stycken extra från Astrophil & Stella (första gången jag hör om detta hus).

Hämtade ut mitt paket från Sprayparfums nu och de hade visst lagt båda beställningarna i samma paket. Både Hacivat och Kilian GGGB kom fram safe and sound. :)

Fick hem alla samples förutom Kilians Angel's Share, men fick tre stycken extra från Astrophil & Stella (första gången jag hör om detta hus).
Trevligt! Då kommer man själv inte få något sample av Angels Share, önskade denna.

Tillbaka
Topp