• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Lite nytt in att utforska 🙌. Kanske finns en blivande ”Layton” bland dessa 😎😉.

9F0A35BA-D9BA-4ACB-9BE9-EACE10C75066.jpeg

Nishane - Wulong Cha
Nishane - Vain & Naïve
Nishane - Fan Your Flames
Widian - Black V
By Killian - Angels Share
Nasomatto - Black Afgano
Nasomatto - Pardon
BOIS 1920 - Oltremare
BOIS 1920 - Classic 1920

B5970D7C-59EE-492A-B219-18BE13DE60D1.jpeg

Nishane - Musiqa Oud
Nishane - Afrika Olifant
Prada - L’Homme
Memo Paris - African Leather
Davidoff - Zino

Nishane - Wulong Cha
Nishane - Vain & Naïve
Widian - Black V
Nasomatto - Black Afgano
Nasomatto - Pardon
BOIS 1920 - Oltremare
BOIS 1920 - Classic 1920

Nishane - Musiqa Oud
Nishane - Afrika Olifant
Prada - L’Homme
Davidoff - Zino
Tar gränsen över minst fan your flames och black V om du vill låta dem gå vidare sen. :)

Grymt!!
Men åtminstone 10 stycken kanske? Om ”vanliga” Secret Santa 2020 skrapade ihop närmare 70 deltagare så borde vi lätt kunna skrapa ihop 10 tycker jag.

Kikade med Sprayparfums när min Angels’ share skickas och det är idag :)

tror de ev. hade skrivit fel på ”available from november 2nd” menade nog december?

Köpte blint en flaska Armaf - Club de Nuit Intense Man efter jag råkade komma in på parfymen via Fragrantica och sedan kollade in denna YT video
Håller absolut med snubben om att den definitivt är en ”bättre” Aventus klon eller vad man ska kalla det 😎.
2C439A20-7E80-4F49-8C9C-F5203D74C8DE.jpeg

Hur nära är den Aventus och hur lång är performance på den där? Tänkt beställa den flera gånger för att ha som komplement till riktiga Aventus.

Hur nära är den Aventus och hur lång är performance på den där? Tänkt beställa den flera gånger för att ha som komplement till riktiga Aventus.
Jag upplever den som mer nära Aventus än Nishane - Hacivat som också brukar jämföras. Performance vet jag ännu inte då jag inte hunnit utvärdera den. Tänkte ta några sprut sen kan jag sälja flaskan vidare. Skicka mig ett PM isåfall 🙂.

KS Secret Santa - Den väldoftande varianten

@JCE kom med den briljanta iden att parfymtråden borde givetvis köra sin egen väldoftande Secret Santa. Jag är inte sen på att ta upp den stafettpinnen.

Secret Santa behöver ingen närmare förklaring. Vi skickar en flaska, sampels, dekanter eller vad nu känner för till sin tilldelade tomtenisse. Det finns inga regler för vad man ska skicka men tänk på att skicka något som du själv skulle vilja ta emot. För att det ska bli kul behöver vi vara minst 10-12 personer.

Anmälan sker till mig via PM med namn och adress och när jag har svarat är anmälan bekräftad. Senast 10 december. Alla vet att Postnord är långsamma, därför är det bra om man förbereder sig så att man skicka i god tid innan jul. Vill man skicka spårbart är Skicka lätt bästa frakten. Boka frakten online, fyll i avsändare Tomten, adress Nordpolen och ett slumpvis utvalt postnummer och lämna in hos ett ombud. Annars fungerar frimärken lika bra.

God Jul!

Dagens roligaste. Min fru köpte Byredo - Space rage/TravX åt mig.
Hennes kompis hade sagt att den bygger på Pulp. Min fru antog då att den luktar pappersmassa (som ju luktar fjärt!). Hon var jävligt skeptisk till vad jag skulle med den jävla parfymen. HAHAHAHAHA :D

edp_trvx_1500x1680.jpg

Hennes kompis hade sagt att den bygger på Pulp. Min fru antog då att den luktar pappersmassa (som ju luktar fjärt!). Hon var jävligt skeptisk till vad jag skulle med den jävla parfymen. HAHAHAHAHA :D

edp_trvx_1500x1680.jpg
Vågar du dig på en kort recension? Jag väntar med spänning på mitt doftljus, vet inte vad jag ska förvänta mig...

edp_trvx_1500x1680.jpg
Haha! Hur är den? Fick inte tag på någon..

Dagens test:

Oud Maximus´19 av Bortnikoff.
Fick ett sample (jag har ju blindköpt '20).

oudmaximus.jpg

Den här öppnar med en tung barnyard:ig oud ackompanjerat av blomma och lätt citrus. Men för mig är allt utom oud i bakgrunden de första 10-12 minutrarna.
Den har väldigt lite gemensamt med Oud Monarch som är en mindre animalisk oud och sötare.

Nu efter 20 minuter har den mest barnyardiga delen lagt sig och nu träder mer ros fram. Dock inte alls som "oud satin mood" där rosen är i centrum. Här är rosen i bakgrunden av oud IMO. Något börjar framträda i bakgrunden. Jag tror det kan vara kryddnejlika. Väldigt lågmält dock, inte alls aggressivt. Något som påminner lätt om tjära finns där också.

Den är inte speciellt söt. Men bara på den här halvtimmen har den skickat mig på en doftresa utöver det vanliga.

Är den enkel? Nja, det vill jag inte påstå. Är den "mass pleasing"? Nej, inte det heller. Är den komplex? Oh ja. Är den väldigt speciell? Jajjemän. Gillar jag den? Ja jävlar ja!

Edit: snart en timme in och det barnyardiga har lagt sig mer och mer och lite sötma träder in. Nu är det ren magi. (Och inte alls så långt från monarch). Det här är wow! (Men inget för den som inte gillar oud!)

Senast ändrad:
Ni som har tagit emot leverans från Sprayparfums - var det leverans till närmaste postombud direkt eller ringde chauffören upp er och ville leverera direkt till dörren?

UPS kan vara så omständliga...

Jag fick det här mailet från Sprayparfums igår.
Dear Customer,

We really would like to thank you for your order made during our Black Friday period.

Our sales campaign has gone beyond our expectations, thank you!

Since we are a boutique, we take care of each order manually and properly. But of course, this takes some time.

Your order has been taken in charge and it’s now been processed. Some of the main houses are experiencing some delays in shipping orders, and we have to wait for them to dispatch your item. We are asking them to move as faster as they can.

We are expecting to ship most of the orders within Sunday, you will receive an automatic generated email as soon as your order will be dispatched. Furthermore, a UPS tracking link will be sent by the courier.

If you don’t receive any “order closed and dispatched” message, you’ll be contacted by our customer service in order to comunicate you an estimated date of arrival. This will be done each 4 days.

If you purchased more than 1 item in 1 order, we could ship a partial order with the available items. The missing article will be kept in charge and shipped as soon as available.

We really would like to thank you for your trust, we will try our best to satisfy your requests and help you in case you might have any question.

All the Best from Italy

Alessandro Castagno
Turin sales manager

Spray Parfums

Via Caprie 4 IT-10138 Torino
Ph. +390113113028
[email protected]
www.sprayparfums.com

Dagens doft: JPG Ultra male.

Hur upplever ni performance på denna?

Denna är PUIG (alltså senaste versionen). Tillverkad i juni 2018. Försöker komma underfund med hur många sprays som blir bra. Testade 4 sprays häromdagen, både jag och frugan tyckte det blev alldeles för mkt. Idag testar jag 2 sprays.

Går rykten om att den ska bli discontinued

20201203_082613.jpg

Senast ändrad:

Nishane - Wulong Cha
Nishane - Vain & Naïve
Widian - Black V
Nasomatto - Black Afgano
Nasomatto - Pardon
BOIS 1920 - Oltremare
BOIS 1920 - Classic 1920

Nishane - Musiqa Oud
Nishane - Afrika Olifant
Prada - L’Homme
Davidoff - Zino
Någon som vill byta/köpa följande 5ml splittar minus 2-3 sprays på vardera. Skicka mig ett PM 😊.

Nishane - Wulong Cha
Nishane - Vain & Naïve
Widian - Black V
MFK - Grand Soir
Nasomatto - Black Afgano
Nasomatto - Pardon

Om man loggar in på UPS så kan man välja att den ska levereras till närmaste "Access Point". Jag brukar föredra att paketet levereras till ombud eftersom det där med att få hemleveranser verkar funka sådär i Sverige.

Fungerade utan problem för mig.

Finns instruktioner i mailet från dem. Jag laddade ner appen.

Tillbaka
Topp