Det är ju precis detta som är så sjukt med en hobby som doftsamlandet. Snöar man in på oud och börjar utforska, så går det rakt utför.
![Banghead :banghead: :banghead:](/styles/baisik/xenforo/smilies/banghead.png)
TF Oud Wood - klassisk inkörsport, och innan man vet ordet av så riskerar man sitta där komplett OCD. Efter att ha provat en massa Xerjoff, PdM och en massa annat, så upplevde jag att man ofta (inte alltid dock) får vad man betalar för. Om man sen inte vill gå runt och lukta mögelost, så faller många oud-sorter bort från urvalet. Karamelldoftande och sockersöta oud-dofter är inte heller något jag pallar gå runt med, så vips har man ännu mindre kvar att välja på. Men - jag ska inte "mansplaina" här. Med tanke på hur sjukt mycket pengar jag slängt på blind buys, så känns dessa 50 ml som bland dom mest säkra inköpen jag gjort. LV Nuit de Feu och Ombre Nomade, kanske även Nouveau Monde känns för mig som stabila oud:er. Gillar även Oud Palao, men den är jag förbjuden att använda hemma om frugan är i huset någon gång under samma dygn. Ska tillägga att jag tydligen enligt min fru inte har något emot att lukta stall eller häst konstigt nog.
Samtidigt så är detta ett duktigt skönt forum att hänga på, där man kan känna att man inte är ensam i sin besatthet haha.