• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Yes. Jag fegade lite, var inte riktigt intresserad av alla. Än så länge hög kvalitet. Testar lite försiktigt båda på var arm. Cognac cafe än så länge ganska söt, jag känner mest av mandel, hade hoppats på mer kaffe. Tycker inte kaffe kommer fram alls.

victorian tobacco är spännande. Den har mest djup av de två. Framförallt den som jag tycker är intressant. Började spritigt och grönt men nu börjar den gå ner i mer trä och tobak.
Från PN i facebook gruppen? Beställde 3ml av alla 7, tyckte det var lika bra när man fick chansen att sampla dem. Ska ju vara hög kvalité på dem och bra parfymörer bakokm oxå... ska bli spännande. Har du hunnit prova?
Gjorde likadant, tog en av varje av PN men lite mer av Victorian Tobacco då den lockar mest!

Blir faktiskt min första Roja att testa. Är väldigt nyfiken. Det goda jag har hört är att den har en "cola-vibe", men samtidigt fick jag höra från andra håll att den luktar "gubbe" i drydownen, samt har en "urinnot". 😂
Blir spännande att höra om den, jag köpte en Elysium tidigare som är rätt hypad men tyckte att den var en jävla röra till doft.

Blir spännande att höra om den, jag köpte en Elysium tidigare som är rätt hypad men tyckte att den var en jävla röra till doft.
Funderade på att testa den också, men tänkte vänta till våren då jag hörde att den var lite mer av "freshie-typ".

Har nästintill slutat beställa dofter. Känns som att det inte finns något som kommer ge den där wow-effekten. Har blivit lite kräsen och vill ha något som verkligen fångar en. Beställde inte ens Angels' Share (skrev tidigare att jag skulle beställa en flaska) då jag, efter ha testat dekanten några gånger, tyckte att den var ganska så "meh".

• Like
Reactions: bvb
Funderade på att testa den också, men tänkte vänta till våren då jag hörde att den var lite mer av "freshie-typ".

Har nästintill slutat beställa dofter. Känns som att det inte finns något som kommer ge den där wow-effekten. Har blivit lite kräsen och vill ha något som verkligen fångar en. Beställde inte ens Angels' Share (skrev tidigare att jag skulle beställa en flaska) då jag, efter ha testat dekanten några gånger, tyckte att den var ganska så "meh".
Jag köpte den och ångrar mig. Hittar inte något särskilt i den som lockar till användande.

Nytt in från galleria parfums
7BD3C503-052F-47D0-A1E8-C3DA3154105B.jpeg
Jag körde ett ytterst försiktigt sprut av vardera. Nu några timmar senare har de lagt sig och är hudnära, men känns fortfarande av. Bör därför vara ganska potenta dessa.

Någon som har testat nya Chanel - Le Lion? Helt otrolig, hög vill ha faktor efter redan 5 min på armen. Amber, läder, rökelse, ladanum, patchouli och sandelträ. Inget banbrytande men mjukt och elegant precis som Chanels dna.

Har inte testat, men är sjukt sugen. Här finns stor risk för blind buy. Överlag tyckte jag tyvärr att Chanelbutiken hade dåligt utbud i butiken när jag var där för någon vecka sedan, så gissar att dom inte får in den på ett bra tag. Såg Smelling Great Fragrance Reviews inlägg på Youtube om den igår, verkar lovande. Min favorit på Youtube är annars "U Smells Good" som är den recensent som jag tror har en doftpalett som mest är någorlunda lik min egen.

Som vanligt - när jag legat och slösurfat så slutar det med lite inköp i nattmörkret. Blev att jag beställde hem lite samples, samt påfyllning av Frederic Malles The Night. Efter Le Lion, snöade jag in på Amouage Interlude Black Iris, och hoppas att oreganodoften tonats ner rejält och har en sample på väg hem. Några Creed som jag är sen på bollen på (Tabarone Millesime och Millesime Imperial), samt en Tauer Oud. Dessa blir förhoppningsvis årets sista inköp.

Någon här som testat Amouage Interlude Black Iris redan? (Edit. Såg att @Tjabo kört en sample)

Senast ändrad:
  • Like
Reactions: bvb
Har inte testat, men är sjukt sugen. Här finns stor risk för blind buy. Överlag tyckte jag tyvärr att Chanelbutiken hade dåligt utbud i butiken när jag var där för någon vecka sedan, så gissar att dom inte får in den på ett bra tag. Såg Smelling Great Fragrance Reviews inlägg på Youtube om den igår, verkar lovande. Min favorit på Youtube är annars "U Smells Good" som är den recensent som jag tror har en doftpalett som mest är någorlunda lik min egen.

Som vanligt - när jag legat och slösurfat så slutar det med lite inköp i nattmörkret. Blev att jag beställde hem lite samples, samt påfyllning av Frederic Malles The Night. Efter Le Lion, snöade jag in på Amouage Interlude Black Iris, och hoppas att oreganodoften tonats ner rejält och har en sample på väg hem. Några Creed som jag är sen på bollen på (Tabarone Millesime och Millesime Imperial), samt en Tauer Oud. Dessa blir förhoppningsvis årets sista inköp.

Någon här som testat Amouage Interlude Black Iris redan? (Edit. Såg att @Tjabo kört en sample)
Älskar min Creed MI.
var tvungen att köpa hyllade Armaf CDN Milestone också som är klonen, bedrövlig sörja.

MI får ofta ta emot mycket skit för att den projicerar dåligt och inte sitter i som en Orto Parisi... jag tycker det är lite charmen med den.
Det är en sån där doft som inte behöver skrika, den är vad den är och gör det mästerligt.

Blir faktiskt min första Roja att testa. Är väldigt nyfiken. Det goda jag har hört är att den har en "cola-vibe", men samtidigt fick jag höra från andra håll att den luktar "gubbe" i drydownen, samt har en "urinnot". 😂

Jag uppfattade cola-viben men inte som särskilt stark. Tycker varken den är gubbig eller urinig men vi uppfattar saker olika. Kanske åldern spelar roll också. Den är kryddig på ett sätt som jag är svag för.

Jag uppfattade cola-viben men inte som särskilt stark. Tycker varken den är gubbig eller urinig men vi uppfattar saker olika. Kanske åldern spelar roll också. Den är kryddig på ett sätt som jag är svag för.
Förhoppningsvis får jag den redan imorgon! Får se vad jag tycker då. Kanske inte så illa ifall jag skulle ogilla den, med tanke på priset. 😂

Le Lion kom bara häromdagen, borde finnas att få tag på. Annars finns den online i både stor och liten flaska. Är helt lyrisk. Vanilj, bergamott och citron för att tona ner lädret och allt trä. Utan att den blir för vaniljig, rökigheten sitter kvar i många timmar. Jag har bara ett sprut på handleden men det känns som att den projicerar bra och hållbarheten ska inte vara något bekymmer.

En klar favorit som ligger högst upp på att köpa-listan. Årets bästa släpp!?

Inte parfym men fick med ett sample av nedanstående när jag köpte parfymsample för nån vecka sedan. Idag hade dem typ halva priset med kod saffronleather149 i sin julkalender :) Fin och behaglig doft!

Klickade hem en flaska tillsammans med sample av PDM Godolphin man..
Screenshot_20201215-221023_Chrome.jpg

Haha, jag ville faktiskt testa parfymen, men den var slut hos min "kran". Ifall jag gillar PC:n så kommer jag absolut testa parfymen också - då kan det bli farligt... 😅

Parfymen är förmodligen dunder.. Tänker inte ens testa för att leva ovetandes :bawling: Har läst att PC ska vara lite lättare och mer ''wearable'' men personligen har jag inget problem med lite svårare dofter. Det är bara intressant och roligt.

Parfymen är förmodligen dunder.. Tänker inte ens testa för att leva ovetandes :bawling: Har läst att PC ska vara lite lättare och mer ''wearable'' men personligen har jag inget problem med lite svårare dofter. Det är bara intressant och roligt.
Personligen försöker jag hålla mig till dofter som i alla fall lutar åt crowdpleaser-hållet. Sedan så är det just det där med åldern, vill inte ha något för "moget" när man ändå är i yngre 20-årsåldern. Verkar vara lite svårt att hitta något från Roja när man googlar runt. Vill inte heller beställa ett stort antal dekanter då Roja i små mängder t.o.m. kostar en slant.

Finns det något annat märke i paritet med Roja som har något som jag kan gilla? Fragrance du Bois? Verkar dock som att de har mycket oud. Har lite svårt för oud.

Personligen försöker jag hålla mig till dofter som i alla fall lutar åt crowdpleaser-hållet. Sedan så är det just det där med åldern, vill inte ha något för "moget" när man ändå är i yngre 20-årsåldern. Verkar vara lite svårt att hitta något från Roja när man googlar runt. Vill inte heller beställa ett stort antal dekanter då Roja i små mängder t.o.m. kostar en slant.

Finns det något annat märke i paritet med Roja som har något som jag kan gilla? Fragrance du Bois? Verkar dock som att de har mycket oud. Har lite svårt för oud.

Förr köpte jag ofta 5/10ml dekanter men numera blir det alltid 2-3ml om det är möjligt. Blir dyrt i längden och jag behöver inte 5/10ml för att veta om det är värt en flaska eller inte.

Amouage?

Förr köpte jag ofta 5/10ml dekanter men numera blir det alltid 2-3ml om det är möjligt. Blir dyrt i längden och jag behöver inte 5/10ml för att veta om det är värt en flaska eller inte.

Amouage?
Jag satsar också på mindre dekanter. Gillar jag den så köper jag gärna en helflaska. Gillar jag inte den kommer dekanten bara ligga där.

Har Reflection från Amouage. Resten av deras dofter är väl tunga och relativt svårburna? Enclave lät intressant, men ej fått tillfälle att testa den.

DD:
292F03D0-AB70-40E2-9568-E075F63A3889.jpeg

Episkt bra.
“New York’s exquisite balance between resinous orange, powdery vanilla, and salubrious woods shimmers from moment to moment, always comfortable but never slack, always present but never loud. It is one of the greatest masculines ever, and probably the one I would save if the house burned down.” (Luca Turin)

Tillbaka
Topp