• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Nu jag nämnt här tidigare att jag inte är så mycket för oud, men jag blev lite nyfiken på Roja Aoud samt Amber Aoud. Tydligen ska de inte vara alls så "oudiga" av sig. Vad säger ni? :)

DD27BB5E-1BAD-413E-A87B-508B80BFD221.jpeg

DD-
Denna är bra tycker jag! Mandel, sötma, vanilj och lite spritighet. I noterna nämns kaffe vilket jag tyvärr inte snappar upp. Med lite mer kaffe och Cognac accord som också ska finnas i så hade denna varit riktigt trevlig.
normalt brukar jag inte alls luta åt denna typ av parfym, men denna är trevlig.
E30959C9-0F5F-47E5-AFAC-76EB3BDA5D4D.jpeg

Den är bland det bästa jag har testat.
köpte en 5ml men det kommer garanterat bli en flaska framöver.
Ångrar att jag inte slog till när det va rea.
Orkar du inte ligga ute med pengar så tar jag gärna över ordern ;)
Du kan få köpa min till det pris jag betalade för den under rean.
Den är endast testad.

Nu jag nämnt här tidigare att jag inte är så mycket för oud, men jag blev lite nyfiken på Roja Aoud samt Amber Aoud. Tydligen ska de inte vara alls så "oudiga" av sig. Vad säger ni? :)

Har Roja Aoud hemma som sample. Oud är min favorit-not. Allt från lena oud:er från Thai till barnyardiga hindu-ouds.
Roja Aoud doftar absolut oud. Ingen toppkvalitet á la Ensar och Bortnikoff men absolut oud. Dock är den rätt snäll för att vara en oud.

Kolla in candy aoud och sweetie aoud annars om du vill ha väldigt fina. Även Saudi arabia. Den sista ffa.

Kan säga att Enigma blir bättre ju mer man provar den. Kanske var lite förhastad med mitt omdöme igår. Hoppas jag inte fastnar för långt ned i träsket när jag börjar utforska Aoud-serien...

Funderar på att slå till på PdM Carlisle (efter att ha testat min 5ml från @livinl0ud. Btw, är din Carlisle en ny batch eller en äldre?)

Har en 30% kod på sprayparfums så skulle då få den för strax under 2k (125ml), vilket är billigare än boozt som har 30% (2221kr) på deras pris.

Men jag har ju köpstopp...

Funderar på att slå till på PdM Carlisle (efter att ha testat min 5ml från @livinl0ud. Btw, är din Carlisle en ny batch eller en äldre?)

Har en 30% kod på sprayparfums så skulle då få den för strax under 2k (125ml), vilket är billigare än boozt som har 30% (2221kr) på deras pris.

Men jag har ju köpstopp...
Återkommer med batch ikväll när jag är hemma från jobbet 😊👍.

Ingen som sitter på en Creed flaska av något slag (testa mig vilken du har så får vi utvärdera via PM) och vill byta mot Creed aventus cologne (ca 80ml kvar) ? 😀
32BF5344-BA55-44A2-9AC7-7170A157E6C5.jpeg

Intressanta byten är tex:
Creed Aventus
Creed original santal

Senast ändrad:
Har Roja Aoud hemma som sample. Oud är min favorit-not. Allt från lena oud:er från Thai till barnyardiga hindu-ouds.
Roja Aoud doftar absolut oud. Ingen toppkvalitet á la Ensar och Bortnikoff men absolut oud. Dock är den rätt snäll för att vara en oud.
Kanhända därför jag gillar den då. I nuläget kanske den doft jag valt om jag bara fick ha en enda och ingen mer. Något murken nyhuggen ved i solsken. Kan det bli bättre...
Men imorgon kan det ha ändrat sig förstås:rolleyes:

Vad skulle ni experter rekomendera för byredo parfym om den ska vara fräsch/lätt att tycka om/ inte för ”tung”/ hyffsad projection/vardagsdoft/mer åt det manligare hållet? 😀 Alla tips är välkomna.

Kanhända därför jag gillar den då. I nuläget kanske den doft jag valt om jag bara fick ha en enda och ingen mer. Något murken nyhuggen ved i solsken. Kan det bli bättre...
Men imorgon kan det ha ändrat sig förstås:rolleyes:

Haha ja mina preferenser ändras jämnt!
kanske ska tillägga att jag gillar Roja Aoud! Lät nästan negativ i mitt tidigare inlägg men jag har massa oud-dofter som jag gillar som inte är topptopp-oud.

Blev två dekanter - Roja Sweetie Aoud samt Amber Aoud. Får se vad jag tycker. Har en väldigt stark känsla av att vilja prova Elysium Parfum också, men alla kommentarer om ”hur tråkig den är” håller mig tillbaka...

Fyfan, har ni checkat stämningen i den andra secret santa? Den "vanliga" klockrelaterade som ligger i diskussiomsdelen? :eek:

Just for the record..jag blir glad om jag får 1 ml av något jag inte testat 😂 Min santa är safe!

Tillbaka
Topp