• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Fyfan, har ni checkat stämningen i den andra secret santa? Den "vanliga" klockrelaterade som ligger i diskussiomsdelen? :eek:

Just for the record..jag blir glad om jag får 1 ml av något jag inte testat 😂 Min santa är safe!
Fyfan 🙈. Ingen rolig stämning i den tråden alltså. Trist att det ska behöva bli så på ett så härligt forum som detta. Nu är jag inte med i secret santa i år, men det känns som att det blir i denna tråden nästa år 😅👌🏼.

Blev förvånad igår när det stod ett paket utanför dörren utan att budbeee ens hört av sig. Det är alltid kul att öppna väldoftande paket men satan vad bra Xerjoff är på presentation 😃

IMG_20201218_082729.jpg
IMG_20201218_082836.jpg

Jag skulle vilja prova lite fler dofter från Creed och undrar om du eller någon du känner säljer 5ml splitt av följande dofter nedan. Skicka PM om du har det jag söker efter 🙌😊.

• Green Irish Tweed
• Virgin Island Water
• Silver Mountain Water
• Original Santal

Tack på förhand!

När veckan lider mot sitt slut står jag inte ut
Det ligger nåt och vänta’, en klapp från Secret Santa

2E34A4C2-196A-40DF-AB6B-0069660EF656.jpeg

Himlen är grå jag ser inte solen men min dag lyser upp med ett brev från nordpolen
Jag måste få stilla min nyfikenhet, jag måste få se vad som finns i mitt paket

1B4E43AF-AA12-4BEB-8EB9-1C4B572AB039.jpeg

Öppnar och ser vad jag får förnimma, min secret santa är en jäkel på att rimma
För innehållet jag säger STORT TACK till min santa som nog är parfymtrådens egen Harry Mack

DC846D5F-25C7-4442-96B5-EC95431955C0.jpeg

Mitt hem saknar faktiskt julgran men vad gör det nu när jag kan lukta Kurkdjian?
Nu tar jag en välbehövlig paus från pandemi och stressigt julkaos, jag säger det igen, tack så mycket Covid Claus!

Senast ändrad:
Fick min Spray Parfums leverans till sist så DD är äntligen ”The Blazing Mr. Sam” från Penhaligon’s.
83D2E201-3C87-4A6D-919C-A223E3C67E66.jpeg
B55B7B86-9B75-4FE0-ADE3-1EA0D5A96467.jpeg

Mycket välblandad, svårt att plocka några tydliga individuella noter. Öppnar fräscht men blir snabbt lite sötare. Amber/vanilj vibbar i drydown. Mycket behaglig, kan nog med säkerhet klassas som ”crowdpleaser”. Första intrycket är att den verkar ha rätt bra performance för en Penhaligon’s. Spontant ett mycket lyckat blindköp.

Alltså va i h-vete?
Jag fick en rent av bedrövlig parfym i min secret santa. Men den följde med ett oerhört bra rim så jag skrattade högt rakt ut. Bara garva ju?

😂
Hahaha helt galet...

Ska det va 100 % seriöst och bara fina grejer får man ju ha minimisumma och massa andra regler.

Att slå sönder julklappen och fota när man slänger den i papperskorgen för att därefter PM:a sin Santa och be honom radera sin adress då man har värdesaker hemma...ja vad ska man säga...vi ser olika på saker och ting här i världen 😂

Vadå, ska du inte slå sönder den med en hammare och sedan tjata om det i 10 inlägg?😂

Jag tänkte faktiskt fota och lägga upp men har haft en galen vecka. Dock tänkte jag snarare hylla rimmet. Ni får se sen, det var riktigt kul! (Avsändaren är mer än medveten om att parfymen suger).

Men den som får min present får inget rim men jävligt bra droppar 😬

Kan ha sagt det tidigare men jag tror att det kan vara så att klocksnacks parfymtråd är den trevligaste tråden på hela forumet.
Här är alla lika inför det faktum att vi är totalt reterderade som lägger summorna vi lägger på dofter som gemene man förmodligen skulle ta för insektsmedel, gödsel och mörk bråd död.

Tack för att ni bidrar med många skratt och för att ni hela tiden ser till så att jag gör ännu sämre privatekonomiska beslut.
Hoppas ni får en fantastisk jul hela bunten med många märkliga blickar från släkten som undrar om ni kan ha råkat trampa i något olämpligt eller om det kanske var så att oljebytet på bilen var tvunget att göras på vägen.

Jag kommer fortsätta att utmana de närmaste kära med dofter som påminner dem om barnalvedon, bargolv och tunnelbanehissar en söndag morgon.

Tack!

Sprayade på mig PDM Godolphin för några timmar sedan, helt ok men lite för rökig och för lite sötma för min smak. Doften ligger nära huden. Blir ingen full flaska.

Kunde därefter inte låta bli att testa Black Afgano av Nasomatto som jag fick av Santa. Vet fan inte vad jag tycker om den...tror jag gillar den! Känns unisex, söt och doften påminner mig på något vis om mandelmassa (?). Luktar bättre när man får wiffs av den jämfört med om man trycker in näsan i armvecket där man applicerat :D

Om parfymen:

"Parfymören bakom Nasomatto är Alessandro Gualtieri. Han har i Black Afgano skapat en fantastisk parfym som enligt honom själv ska dofta "Lyxprostitution och marknadens bästa Cannabis". Parfymen är menad att ge dig en känsla av mental frihet - aldrig mer ska du vara slav under dina egna tankar." 🤔🤔🤔

Nya helflaskor hägrar så behöver bättra på parfymbudgeten lite. Säljer därför dessa 4, tänker 350kr ink frakt i vanligt kuvert. Många verkar vara omtyckta i tråden, själv blev de en flaska av rehab för mig! :)

Kan tänka mig byta mot: Baraonda, hacivat, oud satin mood, bal d’afrique, unnamed, eller annat kul.

43E65E4F-D7B3-4604-B717-B1E14621BA18.jpeg

Tillbaka
Topp