• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Snyggt!

Men sånt där måste ni tipsa om innan Haha!
Får lite dåligt samvete nu men trodde länge att de skulle backa ordern (även efter bekräftels) alt kräva mig på mer pengar (priset i GBP var som sagt tre gånger högre). Sen blev det julstök och jag tänkte inte så mycket mer på det. Och än törs jag nog inte helt ropa hej även fast det ser bra ut.

Får lite dåligt samvete nu men trodde länge att de skulle backa ordern (även efter bekräftels) alt kräva mig på mer pengar (priset i GBP var som sagt tre gånger högre). Sen blev det julstök och jag tänkte inte så mycket mer på det. Och än törs jag nog inte helt ropa hej även fast det ser bra ut.

Haha det är ingen fara! Fullt upp med annat här också under dessa dagar... :)

Hoppas du får paketet. :)

• Like
Reactions: S.L
Själv beställde jag en flaska Grand Soir igår. Blivit helt förälskad i den. Så varm och mjuk. Amber, vanilj, tonka bean, benzion, labdanum. Alla dessa noter som brukar vara basen i många parfymer och ligga i bakgrunden tar man här istället fram dem och lägger dem längst fram. Så fin.

Trodde jag var på väg att göra ett kap innan Brexit men så visar det sig att de inte kan skicka utomlands för tillfället pga kaoset vid gränserna🥴
39F7EF91-7BF1-46AC-8939-9A6BC2BCE268.jpeg
Den är riktigt bra, vilket fynd!

Själv beställde jag en flaska Grand Soir igår. Blivit helt förälskad i den. Så varm och mjuk. Amber, vanilj, tonka bean, benzion, labdanum. Alla dessa noter som brukar vara basen i många parfymer och ligga i bakgrunden tar man här istället fram dem och lägger dem längst fram. Så fin.
Gillar också Grand Soir riktigt mkt, hade den haft lite bättre performance hade den fått 10/10. Har bara testat den och Aqua Unversalis från MFK men hört mkt gott om Oud Satin Mood och Baccarat Rouge, Någon som testat? :)

Helt olika noter i dessa så den verkar vara en egen doft snarare än en flanker?
Nåväl, båda måste provas nu iaf så att själen kan få ro...

Jo det ska vara en flanker enligt Tom själv ...
This is a 2007 limited edition fragrance. According to Tom Ford, this edition is more intensive and powerful than the original one. It is available in Tom Ford boutiques and exclusive stores

• Like
Reactions: S.L
Gillar också Grand Soir riktigt mkt, hade den haft lite bättre performance hade den fått 10/10. Har bara testat den och Aqua Unversalis från MFK men hört mkt gott om Oud Satin Mood och Baccarat Rouge, Någon som testat? :)

Har en 10a av oud satin mood och har skrivit en recension av den i den här tråden. Min favorit i den serien är kort och gott ”oud” (extrait). Den doftar dock inte särskilt mycket oud. Den är ruskigt välbalanserad.

Sen är Amyris riktigt jäkla bra! (Extrait)

Du kanske har bättre tur med den, men baserat på min erfarenhet skulle jag inte ens råda att testa en dekant av den. Det är tveklöst den TF jag haft sämst performance med.
inga dofter verkar hålla längre på mig än på andra så fokuserar nog på att hitta några droppar av Extreme flankern då, @Tjabo tyckte ju den var ok och vi brukar ha hyfsat liknande smak.

• Like
Reactions: bvb
Laborerar lite idag...
Hermetica Source 1 som bas, Armani Code över
Blev riktigt bra, Code öppnades upp och fick en citrus topp den saknade innan. Får se hur länge det varar

Vaknade också med lite köpsug på en ny doft, köpte förra veckan en flaska Guerlain L’homme Ideal men lite småsugen på en Ultra Male, värt ett blindköp? :)

Vaknade också med lite köpsug på en ny doft, köpte förra veckan en flaska Guerlain L’homme Ideal men lite småsugen på en Ultra Male, värt ett blindköp? :)
Den är fin men väldigt söt :)
Jag har en nästan full 125 ml som jag hade kunnat tänka mig byta bort om du har något kul bytesalternativ?

Har hört att vissa fått dålig performance på nyare batches, vet dock inte om det stämmer.

Min är från 2018 och tycker mer än 3 sprays blir alldeles för mkt

Fick dessa i julklapp. Spännande dofter. Den i mitten luktar som gästtoan på krogen.
Men de andra två tyckte jag ändå funkade fint.
Gypsy water hade en trevlig ton av cederträ och bal d’afrique en något söt doft av äpplen.

Någon som har erfarenheter av Byredo generellt?

6994C98B-7BEB-453A-A4B5-A1F028B8C73F.jpeg

Tillbaka
Topp