DD är en kvadrupel!
FM
vetiver extraordinarie - framförallt vad namnet antyder, vetiver. Påminner om en fräschare encre noire. Betydligt finare också. På alla sätt en bättre doft, men motiverar ändå inte prisskillnaden i min bok.
FM Music for a While - väldigt söt och fruktig, och en stark släng av lavendel. Lite senare träder patchouli in. För min näsa något för söt.
Båda dessa tvättades dock bort när en leverans kom med nedan:
PR Arso - doftar precis som den heter! Bränt trä, den mest realistiska noten jag testat av just detta. Doftar brasa med ett spray, tar man mer är nog risken att associera mer med skogsbrand! Riktigt trevlig doft om än linjär och relativt simpel. Feel good doft som påminner en del om interlude i karaktären, dock utan oregano och myrra etc. Gillar! Kommer bäras mer för att utvärdera vidare.
Amaroud Oud Tabac - två favoritnoter kombinerade! Dock också väldigt mycket torkad frukt. Boozigheten inte lika framträdande som i TF TO, samt denna lite sötare. Kanske att man kan säga att detta är en kombo av TV och TO från TF..? Kommer testa denna vs Tom Ford Tobacco Oud på varsin arm någon dag framåt, någon annan som gjort det och har en klar favorit?