• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

DDFE268B-0C6D-46A9-9011-D8D870B6955F.jpeg

Första dagen med Angels Share. Den är riktigt bra! Tycker den luktar bullar/bageri 😍

ED1287F4-3849-4BE5-9AE9-08C6D31CA237.jpeg

Nu ikväll testar jag denna i armvecket. Luktar väldigt gott och fräscht, men tyvärr ingen vidare performance. Går att få liknande för en billigare peng (med bättre performance...) Denna kostar typ 2500 om jag inte minns fel. Jag tycker den påminner mycket om TF Beau de Jour som då kanske är mer prisvärd.

Vad tycker ni om TF Tobacco Oud? Fick hem en dekant idag. Väldigt animalisk första minuten, men någon minut in så lugnar den ned sig och en sötma (boozy/tobak) framträder. Mer anpassad för uppklädda (kyliga) kvällar, skulle jag säga. Blir nästan lite sugen att köpa en liten flaska, innan den helt försvinner från hyllorna (är discontinued). Hur skulle ni jämföra den med Intense-varianten (ej provat den)? :)

Vad tycker ni om TF Tobacco Oud? Fick hem en dekant idag. Väldigt animalisk första minuten, men någon minut in så lugnar den ned sig och en sötma (boozy/tobak) framträder. Mer anpassad för uppklädda (kyliga) kvällar, skulle jag säga. Blir nästan lite sugen att köpa en liten flaska, innan den helt försvinner från hyllorna (är discontinued). Hur skulle ni jämföra den med Intense-varianten (ej provat den)? :)
30 ml på den hade varit fint, vad jag vet är minsta 50 ml på den. Jag tycker den är riktigt bra. Förstår inte varför jag aldrig köpt en flaska. Egentligen.

Senast ändrad:
DD: Dolce & Gabbana By For Men
5329406E-F3B9-45A9-A11E-6F680D8EA50D.jpeg

Ett fantastiskt trevligt tillskott som blindköptes för inte så länge sedan och rätt snabbt blev den första doft jag någonsin införskaffat back-up flaska av (den är minst sagt halvjobbig att få tag i så gäller att passa på när läge uppstår). Det här skulle kunna beskrivas som den aromatiska fougere genrens motsvarighet till Dior Homme eller La Nuit de L’Homme, man kanske inte gillar själva typen av doft men har svårt att se någon tycka att den inte luktar gott.

Ett nyårslöfte är att mer aktivt testa/använda upp samples & dekanter så kör denna på ena handen också idag,
4C8C5D1B-4ECB-44CC-A874-D63EFFB18C1D.jpeg

kvalitetsdoft (får känslan av bra råvaror) men nej, det här var inte för mig. Alldeles för tungt, blommigt (ros) söt. Denna kommer att få gå vidare.

Senast ändrad:

Finns den ens att köpa någonstans? Jag älskar ju tobaksdofter, alltså älskar jag denna. 8/10 på tobaksdoftsskalan :)

Ännu en flytt från Private till Signature.

Top Notes: seaweed, driftwood, oud, ambrette seeds, celery seeds, cardamom
Heart Notes: mugwort, juniper berries, myrtle, basil, crested lavender, lemon, tangerine
Base Notes: citric notes, mastic resin, incense, vetiver, vanilla
FFC96399-E410-4EFB-9FCF-5CFBB0A179A9.jpeg

Vad tycker ni om TF Tobacco Oud? Fick hem en dekant idag. Väldigt animalisk första minuten, men någon minut in så lugnar den ned sig och en sötma (boozy/tobak) framträder. Mer anpassad för uppklädda (kyliga) kvällar, skulle jag säga. Blir nästan lite sugen att köpa en liten flaska, innan den helt försvinner från hyllorna (är discontinued). Hur skulle ni jämföra den med Intense-varianten (ej provat den)?
Första minuterna doftar den helt fantastiskt. Påminner mig om hjortron. Liknar faktiskt öppningen i Amber absolute. Tobaksdoften är helt frånvarande (på mitt skinn i alla fall). I stället gör sig en doft av askfat/rökelse sig gällande. Gjorde misstaget att köpa en full flaska enbart på öppningen. Intensevarianten har jag inte provat.

Hur ser det ut med Louis Vuttions dofter? Inte sett någon diskussion här i alla fall. Testade de för ungefär ett år sen när jag väntade på min tur i butiken, har inget riktigt minne av vad jag tyckte...

Kollar intresset här först för mitt Amouage sample-kit innan jag lägger ut annons på K&S. Se bild för aktuell mängd kvar på respektive 🙂. Den doft jag använt mest är Reflection Man medans andra är inte använda alls eller endast provsprayade.
Följer med även ca 3ml av Journey och Epic Man. Allt har kostat mig närmare 1400kr och jag vill åtminstone ha 700kr + valfritt fraktsätt. (SÅLD)
22069353-BC3E-4085-A157-14911C8DEDD0.jpeg
539CEEF2-C8CE-4C2D-B140-5B067D362DDA.jpeg
D507FB2C-4EA9-49BD-8818-1EF9723E0B08.jpeg

Senast ändrad:
Tankar om Enigma vs Enigma Parfum Cologne? Har bara testat PC och det är snikvarianten, älskar kryddigheten. Hur stor är skillnaden?

Detta hittade jag på Postnord:

Import för brev- och logistiktjänster​

• Eftersom Storbritannien lämnat EU:s tullunion kan du inte längre ta emot varor tull- och/eller momsfritt från Storbritannien.
  • Detta medför att mottagaren kommer att behöva betala en avgift för införtullningen precis som från andra länder utanför EU.

Detta hittade jag på Postnord:

Import för brev- och logistiktjänster​

• Eftersom Storbritannien lämnat EU:s tullunion kan du inte längre ta emot varor tull- och/eller momsfritt från Storbritannien.
  • Detta medför att mottagaren kommer att behöva betala en avgift för införtullningen precis som från andra länder utanför EU.
Okej, då går UK bort.

Tillbaka
Topp