• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Ni som har Encre Noire, hur är den egentligen? Tycker ni att den passar en 24-åring? Köpte blint men läser lite och många säger att den är väldigt svårburen.

Hittade en länk på Tullverket vad det innebär☹️

Ni som har Encre Noire, hur är den egentligen? Tycker ni att den passar en 24-åring? Köpte blint men läser lite och många säger att den är väldigt svårburen.
Jag tycker faktiskt den är rätt bra och inte så särskilt svårburen. Den har en liten örtig ton och kan initialt ge en lite ”bränd” lukt men är en perfekt utfyllnad i parfymskåpet, egen identitet och vettig effekt för en liten peng.

Du får väl recensera när du fått den...

• Like
Reactions: bvb
Får väl se i veckan :D i värsta fall bär jag den när jag vill ta avstånd från folk haha
Jag tycker den är väldigt lättburen, toppen kan sticka lite men lägger sig efter någon minut.

Den projicerar inte massor utan blir rätt hudnära ganska snabbt.
För mig är det en otroligt bra blandning av vetiver och trä. Defintivt inte något liemannen doftar eller något man ska dra sig för att testa.

Eftersom man kan hitta den för typ 2-3kr / CL så är den ett safe blindköp.

Detta hittade jag på Postnord:

Import för brev- och logistiktjänster​

• Eftersom Storbritannien lämnat EU:s tullunion kan du inte längre ta emot varor tull- och/eller momsfritt från Storbritannien.
  • Detta medför att mottagaren kommer att behöva betala en avgift för införtullningen precis som från andra länder utanför EU.
Okej, då går UK bort.
Ja, men tänk på att tullavgiften bara är 5%. Svensk moms är där i mot 25% som oxå läggs på. Men är det en vettig säljare ska de dra av den brittiska momsen på 20%(?) på sitt försäljningspris till dig. Så totalt sett ska det inte bli mer än ca 10% påslag mot deras listade pris.

Den är grym!
Sen är det svårt att svara på om den passar en 24-åring. Är det en 24-åring vars högsta dröm är att vara med i ”ex on the beach” och tatuera tårar under ögonen så är svaret nej. Är det en belevad 24-åring med någorlunda vettig svansföring så är svaret ja.

Jag upplever den inte alls som svårburen. Men det är inte heller en ”sättinvalfridesignerdoftvarsendasyfteärattpleasesåmångasommöjligt”.

Jag har Encre Sporten och Extremen. Köpte Sporten först och gillade den inte alls men blev van vid den under en vecka och beställde därefter Extremen. Har provat alla tre och gillar Extremen bäst av trion. Jag är glad att jag skaffat dessa två men de är kanske inte några crowd pleasers direkt😎

• Like
Vilken är er favorit ifrån Byredo? :) Gärna någon med bra longevity
Äger Oud Immortel, som jag tycker är rätt trevlig. Får en känsla av en mognare och mer spännande Aventus, med bränd citrus (tänk typ citron på grillen, hehe) över en smutsigare grund, åtminstone i öppningen. Performance är väl som sagt inte Byredos starka sida, men den är rätt potent vid applicering så jag är ganska försiktig med den.

DD 🤗 Leitton
E7F644F6-F751-4C75-90D8-1A353484F2A3.jpeg

Startade dagen med ett nyss inkommet blindbyte, Tom Fort Vert d’Encens.
648A7AD3-CC54-4AB7-B34A-362C82A29584.jpeg

Grön barrskog. Inte timmerupplag, inte nysågat trä eller pennvässarflis ala Gucci Pour Homme eller Bentley for men Absolute. Grön, färsk barrskog med röken från en utbrunnen lägereld som gör sig påmind till och från. Gillar den gröna barrskogskänslan men är lite osäker på vad jag tycker om just incense/rökelsenoten, the jury is still out on this one...

Kom iväg och tränade för första gången efter 2,5 veckas allmän man-flu och bytte till Nishane Saffran Colognise efter passet.
Tycker den är svår att beskriva men jag gillar den starkt iaf, riktigt skön doft.

Senast ändrad:
Luktade på Vert d'Encens några gånger i våras... väldigt trevlig tyckte jag. Påminner lite om Italian Cypress när den lagt sig lite (som jag äger och tycker är bättre) men man kan definitivt äga båda två. Vert d'Encens är ändå väldigt annorlunda, framför allt med rökelsenoten. Jag undrar om inte Vert d'Encens var någon slags ersättare till Italian Cypress som blev discontinued eller något sånt?

• Like
Reactions: S.L
Jahopp, då har man fått tag i en nästan full 150 ml flaska av Dior homme intense 2019 och en äldre version av Thierry Mugler Pure Malt :)

Provtestade även Dior homme Parfum, den va fan ingenting för mig haha och stinker fortfarande efter ett litet spray på armen.

Verkar vara skillnad (om inte min näsa lurar mig efter att ha sprayat typ 4 olika parfymer på armarna 😂) mellan min Dior homme intense från 2016 och den jag nu fick ifrån 2019. Den från 2019 påminneren del om vanliga Dior homme pga irisen.

Nyansen på vätskan är ljusare och irisnoten mer framträdande i 2019 batch. Den äldre är mycket mer choklad och vaniljig med mindre iris. Kan dock vara Parfumen från armen som lurar mig.

@Reverso du som har koll på Dior, har du någon uppfattning av de olika batcherna. Tycker min från 2016 luktar som den du fick av mig från 2008.
20210102_160445.jpg

Får skrubba av mig och prova 2019 versionen igen :)

Luktade på Vert d'Encens några gånger i våras... väldigt trevlig tyckte jag. Påminner lite om Italian Cypress när den lagt sig lite (som jag äger och tycker är bättre) men man kan definitivt äga båda två. Vert d'Encens är ändå väldigt annorlunda, framför allt med rökelsenoten. Jag undrar om inte Vert d'Encens var någon slags ersättare till Italian Cypress som blev discontinued eller något sånt?
Den blev bara bättre allteftersom men rökelsenoten gör nog att den hamnar på bytes/säljes listan iaf så skulle nån här vara intresserad så hör av er.

• Like
Jahopp, då har man fått tag i en nästan full 150 ml flaska av Dior homme intense 2019 och en äldre version av Thierry Mugler Pure Malt :)

Provtestade även Dior homme Parfum, den va fan ingenting för mig haha och stinker fortfarande efter ett litet spray på armen.

Verkar vara skillnad (om inte min näsa lurar mig efter att ha sprayat typ 4 olika parfymer på armarna 😂) mellan min Dior homme intense från 2016 och den jag nu fick ifrån 2019. Den från 2019 påminneren del om vanliga Dior homme pga irisen.

Nyansen på vätskan är ljusare och irisnoten mer framträdande i 2019 batch. Den äldre är mycket mer choklad och vaniljig med mindre iris. Kan dock vara Parfumen från armen som lurar mig.

@Reverso du som har koll på Dior, har du någon uppfattning av de olika batcherna. Tycker min från 2016 luktar som den du fick av mig från 2008.
20210102_160445.jpg

Får skrubba av mig och prova 2019 versionen igen :)

DHI 07-10 varianten som jag bytte till mig från dig, har ytterligare lite bättre performance och den luktar lite mer "bränd vaniljglass+smörkola" på ett positivt sätt. Lite rundare. Iaf enligt min amatörsnok.

Har även en DHI från 2015 och det är definitivt skillnad. Båda är fantastiska dock.

Vad jag läst mig till så är det samma recept/formula på DHI:

07-10, 11-14, 15-17, 18-19

Och på Dior homme:

05-10, 11-13, 14-16, 17-19

DHI 07-10 varianten som jag bytte till mig från dig, har ytterligare lite bättre performance och den luktar lite mer "bränd vaniljglass+smörkola" på ett positivt sätt. Lite rundare. Iaf enligt min amatörsnok.

Har även en DHI från 2015 och det är definitivt skillnad. Båda är fantastiska dock.

Vad jag läst mig till så är det samma recept/formula på DHI:

07-10, 11-14, 15-17, 18-19

Och på Dior homme:

05-10, 11-13, 14-16, 17-19
Så verkar finnas fyra recept/formulas? Alltså inte konstigt att jag känner skillnad mellan 2016 och 2019?

Det är inte inbillning : )
Vafan, faktiskt en besvikelse haha ändå bunkrar folk upp 2019 årsversionen 😂 2020 varianten måste va kass.

Den jag har från 2016 är fantastisk...

Har lite svårt för irisnoten i den från 2019 😂 Men ska prova den när parfumversionen inte ligger o stinker i bakgrunden hahah

Kan va så att det dyker upp en 150 ml flaska till salu grabbar

Tillbaka
Topp