• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Vafan, faktiskt en besvikelse haha ändå bunkrar folk upp 2019 årsversionen 😂 2020 varianten måste va kass.

Den jag har från 2016 är fantastisk...

Har lite svårt för irisnoten i den från 2019 😂 Men ska prova den när parfumversionen inte ligger o stinker i bakgrunden hahah

Kan va så att det dyker upp en 150 ml flaska till salu grabbar

Hojta om du behöver en Dior homme : )
 
Fick ett fantastiskt bra tips genom ATH (parfymören på youtube) om ni vill få bort parfym från huden:
Gnugga in matolja, applicera tvål, skölj av.


Funkade förvånansvärt bra! :eek:
Jag har aldrig hamnat i den situationen att jag behöver få bort parfym 🤔

Edit: Möjligtvis en gång när jag julhandlat parfym till min kära fru och jag doftade damparfym resten av dagen..

Edit 2: Nu lät det som om jag testspayade dem på mig själv. Det gjorde jag inte 😁
 
Jag har aldrig hamnat i den situationen att jag behöver få bort parfym 🤔

Edit: Möjligtvis en gång när jag julhandlat parfym till min kära fru och jag doftade damparfym resten av dagen..

Edit 2: Nu lät det som om jag testspayade dem på mig själv. Det gjorde jag inte 😁
Hahah har flera ggr velat få bort parfymer...särskilt vid test av nicheparfymer som luktar gamla cigg och rutten ananas...som den där widian V eller vad den hette tex😂😂
 
Hahah har flera ggr velat få bort parfymer...särskilt vid test av nicheparfymer som luktar gamla cigg och rutten ananas...som den där widian V eller vad den hette tex😂😂
Jag hade behövt det tricket när jag testade Aqua Di Parma Oud, den funkade inte alls på mig och höll sig kvar alldeles för länge. Vet inte hur många ggr jag skrubbade utan att det hjälpte... synd, gillade doften på sticka
 
Senast ändrad:
Dagens 🙂
D8B38D8D-B58E-4C74-9E6F-3778F9AC88E8.jpeg
 
En av de absolut bästa parfymerna som jag använt och fortfarande använder är Nasomatto Pardon.

Varar länge och behövs inte mer än en, två tryck.

IMG_3427.jpg


Topnoter: Magnolia

Hjärtnoter: osötad choklad, tonkaböner och kanel

Basnoter: Sandelträ
 
Är det någon här som har testat Mochino Toy Boy? Den verkar spännande! Inte så fasligt dyr heller, 443kr för 100ml.
moschino-toy-boy-eau-de-parfum-for-man_.jpg
Jag äger en flaska. Jag gillar den. Den är udda, men på ett bra sätt. Ingenting för den som inte gillar ros och fruktighet i ett. Ibland upplever jag en fermenterad doft, ungefär som väldigt övermogen frukt, men på ett behagligt vis.

För att vara en designerdoft är den helt klart originell. Skulle klassificera denna som en unisex-doft.

Bra projektion och hållbarhet.
 
En av de absolut bästa parfymerna som jag använt och fortfarande använder är Nasomatto Pardon.

Varar länge och behövs inte mer än en, två tryck.

IMG_3427.jpg


Topnoter: Magnolia

Hjärtnoter: osötad choklad, tonkaböner och kanel

Basnoter: Sandelträ

Är enig med hyllningen, men hur vet du doftpyramiden? Gualtieri släpper aldrig ens noterna till sina alster än mindre är han en fan av doftpyramider.

Dessutom är jag rätt säker på att det är patchouli och oud i den. Men det är min gissning.

:)
 
Är enig med hyllningen, men hur vet du doftpyramiden? Gualtieri släpper aldrig ens noterna till sina alster än mindre är han en fan av doftpyramider.

Dessutom är jag rätt säker på att det är patchouli och oud i den. Men det är min gissning.

:)
Nu sätter du mig verkligen på pottkanten när du är legitimerat källkritisk haha :)

Min otroliga begåvning och förmåga av att "Googla", fick mig att på något sätt landa på någon av följande sidor:

Dock att vara källkritisk till sidan och informationen ligger utanför min begåvning......
 
Nu sätter du mig verkligen på pottkanten när du är legitimerat källkritisk haha :)

Min otroliga begåvning och förmåga av att "Googla", fick mig att på något sätt landa på någon av följande sidor:

Dock att vara källkritisk till sidan och informationen ligger utanför min begåvning......

Hehe, basenotes e bra generellt sett. Men just Gualtieri är svår pga att han vägrar släppa noterna till sina parfymer. Han är dessutom onekligen en rätt eh, speciell karaktär. Finns en dokumentär om honom / framtagningen av hans parfym ”Blamage” som är sevärd om man vill förstå precis hur galen karln är.

Bland annat ber han fotografen/filmaren lukta på en vätska på ett bord. Fotografen frågar vad det är och Gualtieri svarar utan att blinka: ”det är min spe..a” 😳

Om du inte redan testat så gå lös på Baraonda och Duro också. Ruskigt bra skit!
 
Hehe, basenotes e bra generellt sett. Men just Gualtieri är svår pga att han vägrar släppa noterna till sina parfymer. Han är dessutom onekligen en rätt eh, speciell karaktär. Finns en dokumentär om honom / framtagningen av hans parfym ”Blamage” som är sevärd om man vill förstå precis hur galen karln är.

Bland annat ber han fotografen/filmaren lukta på en vätska på ett bord. Fotografen frågar vad det är och Gualtieri svarar utan att blinka: ”det är min spe..a” 😳

Om du inte redan testat så gå lös på Baraonda och Duro också. Ruskigt bra skit!
Suveränt haha! Vet du om någon av de större streamingtjänsterna har dokumentären, hade varit intressant att kolla på.



Har du möjligtvis någon erfarenhet av ”Black Afgano”? Var nämligen jäkligt nära på att beställa den över nätet utan att ha luktat på den. Vet att parfymlukt är väldigt subjektivt om vad man tycker, men tänkte att om du nu vet att jag gillar ”Pardonen” så kanske du kunde göra en bedömning utifrån det :)



Nästa inköp blir annars ”Xerjoff Zafar”, drar mig dock lite då flaskan kostar över 3000:- och vet inte om jag är där riktigt än vad gäller köp av parfym.....
 
Suveränt haha! Vet du om någon av de större streamingtjänsterna har dokumentären, hade varit intressant att kolla på.



Har du möjligtvis någon erfarenhet av ”Black Afgano”? Var nämligen jäkligt nära på att beställa den över nätet utan att ha luktat på den. Vet att parfymlukt är väldigt subjektivt om vad man tycker, men tänkte att om du nu vet att jag gillar ”Pardonen” så kanske du kunde göra en bedömning utifrån det :)



Nästa inköp blir annars ”Xerjoff Zafar”, drar mig dock lite då flaskan kostar över 3000:- och vet inte om jag är där riktigt än vad gäller köp av parfym.....
Jag gillar Pardon och BA, blindköpte båda.
Och trots allt som vad lutherska samvete må försöka intala dig, du är nog redan där vad gäller köp av parfym...
 
Jag gillar Pardon och BA, blindköpte båda.
Och trots allt som vad lutherska samvete må försöka intala dig, du är nog redan där vad gäller köp av parfym...
Suck...du har nog rätt. Det är som vanligt när man budgeterar sina inköp och fast bestämt sig för att maxgränsen är X men ändå slutar det med att man sitter och scrollar över gränsen varenda j*vla gång.

Coronan och internethandeln har fått min annars någorlunda ekonomiska återhållsamhet att krackelera fullständigt.
 
Suck...du har nog rätt. Det är som vanligt när man budgeterar sina inköp och fast bestämt sig för att maxgränsen är X men ändå slutar det med att man sitter och scrollar över gränsen varenda j*vla gång.

Coronan och internethandeln har fått min annars någorlunda ekonomiska återhållsamhet att krackelera fullständigt.
Personbästa är till för att putsas, progress!
Förstår dig precis (det gör nog väldigt många i denna tråd...) men jag tror iofsig att bara insikten om ens beteende samt förmågan att ventilera den så här oftast betyder att man har tillräcklig koll på läget.
 
Personbästa är till för att putsas, progress!
Förstår dig precis (det gör nog väldigt många i denna tråd...) men jag tror iofsig att bara insikten om ens beteende samt förmågan att ventilera den så här oftast betyder att man har tillräcklig koll på läget.
Du har helt rätt. Det värsta som kan hända är att man får jobba lite mer och hårdare, vilket nu efter allt jul/nyårsfirande med familjen
kan upplevas som en belöning.
 
Efter allt snack om Baraonda måste jag också testa, har någon ett sample/dekant ni tröttnat på hojta till i PM, har ett gäng olika dekanter att byta med!

söker även en kork till Initio rehab - om någons flaska börjar ta slut köper jag gärna korken! :)
 
Nu har jag gjort det igen (blindköpt dyr parfym):

Jag fastnar ju på olika hus. Nu senast är det Bortnikoff. Och denna är från just det huset.


804019.jpg


Denna köpte jag dock begagnat lyckligtvis så lite billigare. Nu är det ”bara” Musk khabib jag tycker mig sakna från Bort.

Nästa hus att balla ur på är Slumberhouse!
 
Nu har jag gjort det igen (blindköpt dyr parfym):

Jag fastnar ju på olika hus. Nu senast är det Bortnikoff. Och denna är från just det huset.


804019.jpg


Denna köpte jag dock begagnat lyckligtvis så lite billigare. Nu är det ”bara” Musk khabib jag tycker mig sakna från Bort.

Nästa hus att balla ur på är Slumberhouse!

Tog du den på FB? Kul nytillskott! Vilken är bäst?😊
 
Tog du den på FB? Kul nytillskott! Vilken är bäst?😊

Oj, bra fråga.
Tror det ser ut såhär:

1. Oud Monarch
2. Oud Sinharaja
3. Oud Maximus ’20 (kan va 2a också).
4. Vetiver Nocturne absolu’ 20
5. Symphonie d’ Neroli

Av de jag har hemma. Men Musk Khabib är lätt topp 3. Men den har jag bara som sample och jag har lite svårt med idén att ett djur ska ha dött för att jag ska dofta gott.

Edit: har två sample sets också utöver ovan men jag har inte med de i denna lista.
 
Oj, bra fråga.
Tror det ser ut såhär:

1. Oud Monarch
2. Oud Sinharaja
3. Oud Maximus ’20 (kan va 2a också).
4. Vetiver Nocturne absolu’ 20
5. Symphonie d’ Neroli

Av de jag har hemma. Men Musk Khabib är lätt topp 3. Men den har jag bara som sample och jag har lite svårt med idén att ett djur ska ha dött för att jag ska dofta gott.

Edit: har två sample sets också utöver ovan men jag har inte med de i denna lista.

Oud Monarch såg synnerligen trevlig ut, tills jag såg ros i notuppbyggnaden. Är den påtaglig?

Måste läsa på lite om Botnikoff 😊
 
Tillbaka
Topp