• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Det är fan segt. Beställde från Notino för första gången i lördags. Igår verkar paketet ha lämnats in och lämnat postcenter i Tjeckien. Visste inte ens att det skickades från utlandet när jag beställde haha
Jag har tre paket på g därifrån, ena har jag beställt i fredags men den är jag inte så bekymrad om, det är lite bråttom för mig då jag ska vara flytta om 2 veckor. Hoppas jag får paketen innan dess...

PS: Blir nog inte några fler beställningar från Notino för egen del..
 
Jag har tre paket på g därifrån, ena har jag beställt i fredags men den är jag inte så bekymrad om, det är lite bråttom för mig då jag ska vara flytta om 2 veckor. Hoppas jag får paketen innan dess...

PS: Blir nog inte några fler beställningar från Notino för egen del..
För min del har de skött sig bra än så länge... Sen är det väl lite si och så med leveranser som går mellan länder just nu.
Men är ju jobbigt när man inte får några uppdateringar kring vad som händer.

Har en till beställning på G in så får väl se hur det går med den.
 
  • Like
Reactions: bvb
Fick hemma detta monster igår, Bortnikoffs Oud Maximus🏋️
Ros, ros, ros, tempelblomma och urin🤔
Lite för mycket ros för min näsa min vilken doft. Har aldrig upplevt något lika vackert.

Stack iväg och handlade, när jag kom hem sprang min fru runt i lägenheten, jag frågade vad hon sysslade med. Någon luktar konstigt i lägenheten sa hon, det luktar stall, hästskit och tandkräm. Hon trodde det var hunden men då fick jag erkänna att det var Oud Maximus 😆
IMG_20210112_114635.jpg


Vill någon byta till sig den mot något annat skoj så skicka mig ett mess.

Det kommer definitivt bli mer dofter från Bortnikoff 😃
Oud och Ros är för min del de två mest utmanande noterna. ATHs Oud luktar stall på det sättet du beskriver denna.
 
Väntar fortfarande på min Colonia Mirra från Fragrancedirect som beställdes 21/12.
Jul/nyår, Brexit och pandemiflygstopp från UK verkar ha ”tagit” min beställning för gott... :bored:

Väntar på en FragranceX order sedan 17/12 också men från USA räknar jag med ca 2 månaders leveranstid numer (med USPS frakt).
 
Väntar fortfarande på min Colonia Mirra från Fragrancedirect som beställdes 21/12.
Jul/nyår, Brexit och pandemiflygstopp från UK verkar ha ”tagit” min beställning för gott... :bored:

Väntar på en FragranceX order sedan 17/12 också men från USA räknar jag med ca 2 månaders leveranstid numer (med USPS frakt).
Väntar själv beställning från UK från ATH, efter att ha varit i kontakt med honom skulle paketet från UK skickas till Norge först och sedan till Sverige i och med Covid-19. Har dock beräknad leveranstid till nu på torsdag men det märks om det kommer då eller inte 😊.
 
Fick hemma detta monster igår, Bortnikoffs Oud Maximus🏋️
Ros, ros, ros, tempelblomma och urin🤔
Lite för mycket ros för min näsa min vilken doft. Har aldrig upplevt något lika vackert.

Stack iväg och handlade, när jag kom hem sprang min fru runt i lägenheten, jag frågade vad hon sysslade med. Någon luktar konstigt i lägenheten sa hon, det luktar stall, hästskit och tandkräm. Hon trodde det var hunden men då fick jag erkänna att det var Oud Maximus 😆
IMG_20210112_114635.jpg


Vill någon byta till sig den mot något annat skoj så skicka mig ett mess.

Det kommer definitivt bli mer dofter från Bortnikoff 😃
Efter den beskrivningen så blev man ju väldigt sugen på ett byte :woot:
 
Senast ändrad:
Faktiskt. Det intressanta är att jag blindköpte TF Tuscan Leather och kräktes nästan av doften.. och sedan köpte du den av mig och gillade den 😍

Edit: På tal om läder, är det någon som har testat La Yuqawam Homme Rasasi?
Älskar Tuscan Leather, måste erkänna att det gjorde jag inte första dagen jag testade den men några dofter växer dag två.
Har också La Yuqawam Homme Rasasi, väldit lik TL, det som skiljer är att La Yuqawam har mer hallon i sig. Performance är den ett monster plus mycket billigare.
 
Älskar Tuscan Leather, måste erkänna att det gjorde jag inte första dagen jag testade den men några dofter växer dag två.
Har också La Yuqawam Homme Rasasi, väldit lik TL, det som skiljer är att La Yuqawam har mer hallon i sig. Performance är den ett monster plus mycket billigare.
Får hem min TF TL idag så ska bli spännande att jämföra med La Yuqawam Homme Rasasi 🙌😊
 
Älskar Tuscan Leather, måste erkänna att det gjorde jag inte första dagen jag testade den men några dofter växer dag två.
Har också La Yuqawam Homme Rasasi, väldit lik TL, det som skiljer är att La Yuqawam har mer hallon i sig. Performance är den ett monster plus mycket billigare.
Kan hända att jag förhastade mig. Tog ett sprut, kräktes (okej, bara nästan), la ut den på köp&sälj.
 
Även PDM Godolphin ligger nära Tuscan Leather, dock dyrare, vilket för mig inte är motiverat. Godolphin är fruktigare och har något nedtonat läder, men de två är såpass lika att jag inte känner behovet att ha full flaska av båda. Skillnaderna framträdde först riktigt tydligt när jag köpte en dekant av Tuscan leather intense.
 
Bra val att gå på 100ml direkt, jag förbannar mitt tidigare beslut om 50ml... Den är grym!
Ska kanske erkänna att det ”bara” är 40ml kvar av ursprungliga 100. Köpte av TT på Fb då han hade två flaskor. Har lite ångest över att ha så mkt parfym men så lite tid att använda allt på. Känns som att jag har parfym till år 2042 om jag använder normal dos varje dag :)
Edit: de finns de nog flera i tråden som är ”värre” och har parfym till 2072 :)
 
  • Like
Reactions: bvb
Ska kanske erkänna att det ”bara” är 40ml kvar av ursprungliga 100. Köpte av TT på Fb då han hade två flaskor. Har lite ångest över att ha så mkt parfym men så lite tid att använda allt på. Känns som att jag har parfym till år 2042 om jag använder normal dos varje dag :)
Edit: de finns de nog flera i tråden som är ”värre” och har parfym till 2072 :)
Haha ja det är väl en fantastisk idioti det här... Men skoj är det :)
Gjorde någon enklare överslagsräkning att om jag kör 4 sprays om dagen så har jag väl iaf parfym de närmsta 20 åren.
Väntar fortfarande på den dagen då man hittar en doft som man är så pass nöjd med att allt annat känns överflödigt.
 
Haha ja det är väl en fantastisk idioti det här... Men skoj är det :)
Gjorde någon enklare överslagsräkning att om jag kör 4 sprays om dagen så har jag väl iaf parfym de närmsta 20 åren.
Väntar fortfarande på den dagen då man hittar en doft som man är så pass nöjd med att allt annat känns överflödigt.
Kommer man någonsin hitta den som gör allt annat överflödigt, precis som en exitklocka?
Svårigheten med parfym kontra klockor är ju att hitta något som passar alla tillfällen, tycker jag.
 
Kommer man någonsin hitta den som gör allt annat överflödigt, precis som en exitklocka?
Svårigheten med parfym kontra klockor är ju att hitta något som passar alla tillfällen, tycker jag.
Ja, hade varit supernöjd om man hittat en per säsong... Eller till och med om man hade en formell och en informell per säsong.
Men nu har jag ju 5st för 23 grader och sol och 5st för 22 grader och sol osv...
 
  • Like
Reactions: Jox
Väntar fortfarande på min Colonia Mirra från Fragrancedirect som beställdes 21/12.
Jul/nyår, Brexit och pandemiflygstopp från UK verkar ha ”tagit” min beställning för gott... :bored:

Väntar på en FragranceX order sedan 17/12 också men från USA räknar jag med ca 2 månaders leveranstid numer (med USPS frakt).
Kan nog glömma den där Colonia Mirra tror jag...
516F712D-BAB9-444D-A7A6-C53D2EA80AAF.jpeg
 
  • Sad
Reactions: bvb
Senaste kompletteringen till samlingen: Nishane - Hacivat. En solklar 10 poängare för mig, kanske inte i snö och minusgrader, men så småningom :)

Jag tycker faktiskt den fungerar utmärkt även när det är kallare väder för den är så pass "tung" och det träiga gör bara att det funkar, enligt mig. Säker på att fler håller med. Så testa!

Fick din Rehab-dekant idag, ska bli kul att testa snart. Luktade på sprayern bara och känner att det finns potential. :)
 
Jag håller med @Machiavelli angående ångesten över att ha så mycket parfym och känner inte igen mig i köphysterin som kan uppstå här ibland haha. Jag har haft många flaskor och har under dem senaste två åren kanske sålt av ca 20 flaskor (som har kommit och gått) men det är något med att ha för många flaskor som stressar mig. Jag kan ju också bli typ helt besatt av en doft, läsa och titta på varenda recension som finns, men oftast nöjer jag mig med att beställa sample eller dekant. Jag har också varit bra på att låta samples/dekanter vandra vidare efter att jag är klar med dem och har sålt sådana för typ 1300-1400 kr under senaste halvåret.

Sen försöker jag bara köpa dofter som verkligen knockar mig. Som jag bara måste ha! Senast köpte jag Grand Soir under jul och under Black Friday köpte jag en 100 ml Hacivat från Sprayparfums.

I dagsläget ser samlingen ut såhär (utöver alla samples/dekanter):

x Tobacco Vanille
x Rosendo Mateu no 5
x Grand Soir
x Creed Aventus
x Hacivat
x Italian Cypress
x FM French Lover

(Vågar man fråga om man saknar något? Haha........)

Har en discovery atomiser på 7,5 ml av Enigma Pour Homme Parfum som gör att jag verkligen blir sugen på en helflaska på 50 ml, men har svårt att ge 5000 kr för den just nu. Men lite längre fram hoppas jag. Just nu försöker jag njuta av mina 7,5 mls vid särskilda tillfällen. Tycker den är underbar. Sen har jag några som jag är lite sugen på just nu... Interlude Man, Alexandria II, Opus VI, Blanche och ett gäng till. Saknar min 75 ml flaska av Bois Du Portugal som jag sålde här på KS, sugen på att testa den igen. Men försöker hålla mig... vi får se hur det går. :)

Känner att jag är glad om jag kan hålla samlingen till ca 10 flaskor. Max 10 flaskor är kanske en bra regel för mig?

Edit --- men det är ju så jävla kul med parfym. Helvete...
 
Senast ändrad:
Jag tycker faktiskt den fungerar utmärkt även när det är kallare väder för den är så pass "tung" och det träiga gör bara att det funkar, enligt mig. Säker på att fler håller med. Så testa!

Fick din Rehab-dekant idag, ska bli kul att testa snart. Luktade på sprayern bara och känner att det finns potential. :)
Ja den funkar nog året runt! Testa Rehab, riktigt bra! :)
 
Jag håller med @Machiavelli angående ångesten över att ha så mycket parfym och känner inte igen mig i köphysterin som kan uppstå här ibland haha. Jag har haft många flaskor och har under dem senaste två åren kanske sålt av ca 20 flaskor (som har kommit och gått) men det är något med att ha för många flaskor som stressar mig. Jag kan ju också bli typ helt besatt av en doft, läsa och titta på varenda recension som finns, men oftast nöjer jag mig med att beställa sample eller dekant. Jag har också varit bra på att låta samples/dekanter vandra vidare efter att jag är klar med dem och har sålt sådana för typ 1300-1400 kr under senaste halvåret.

Sen försöker jag bara köpa dofter som verkligen knockar mig. Som jag bara måste ha! Senast köpte jag Grand Soir under jul och under Black Friday köpte jag en 100 ml Hacivat från Sprayparfums.

I dagsläget ser samlingen ut såhär (utöver alla samples/dekanter):

x Tobacco Vanille
x Rosendo Mateu no 5
x Grand Soir
x Creed Aventus
x Hacivat
x Italian Cypress
x FM French Lover

(Vågar man fråga om man saknar något? Haha........)

Har en discovery atomiser på 7,5 ml av Enigma Pour Homme Parfum som gör att jag verkligen blir sugen på en helflaska på 50 ml, men har svårt att ge 5000 kr för den just nu. Men lite längre fram hoppas jag. Just nu försöker jag njuta av mina 7,5 mls vid särskilda tillfällen. Tycker den är underbar. Sen har jag några som jag är lite sugen på just nu... Interlude Man, Alexandria II, Opus VI, Blanche och ett gäng till. Saknar min 75 ml flaska av Bois Du Portugal som jag sålde här på KS, sugen på att testa den igen. Men försöker hålla mig... vi får se hur det går. :)

Känner att jag är glad om jag kan hålla samlingen till ca 10 flaskor. Max 10 flaskor är kanske en bra regel för mig?

Edit --- men det är ju så jävla kul med parfym. Helvete...
Jag kör den också året runt och närsomhelst på dygnet... väldigt allround :)
 
Tillbaka
Topp