Jag håller med
@Machiavelli angående ångesten över att ha så mycket parfym och känner inte igen mig i köphysterin som kan uppstå här ibland haha. Jag har haft många flaskor och har under dem senaste två åren kanske sålt av ca 20 flaskor (som har kommit och gått) men det är något med att ha
för många flaskor som stressar mig. Jag kan ju också bli typ helt besatt av en doft, läsa och titta på varenda recension som finns, men oftast nöjer jag mig med att beställa sample eller dekant. Jag har också varit bra på att låta samples/dekanter vandra vidare efter att jag är klar med dem och har sålt sådana för typ 1300-1400 kr under senaste halvåret.
Sen försöker jag bara köpa dofter som verkligen
knockar mig. Som jag bara måste ha! Senast köpte jag Grand Soir under jul och under Black Friday köpte jag en 100 ml Hacivat från Sprayparfums.
I dagsläget ser samlingen ut såhär (utöver alla samples/dekanter):
x Tobacco Vanille
x Rosendo Mateu no 5
x Grand Soir
x Creed Aventus
x Hacivat
x Italian Cypress
x FM French Lover
(Vågar man fråga om man saknar något? Haha........)
Har en discovery atomiser på 7,5 ml av Enigma Pour Homme Parfum som gör att jag verkligen blir sugen på en helflaska på 50 ml, men har svårt att ge 5000 kr för den just nu. Men lite längre fram hoppas jag. Just nu försöker jag njuta av mina 7,5 mls vid särskilda tillfällen. Tycker den är underbar. Sen har jag några som jag är lite sugen på just nu... Interlude Man, Alexandria II, Opus VI, Blanche och ett gäng till. Saknar min 75 ml flaska av Bois Du Portugal som jag sålde här på KS, sugen på att testa den igen. Men försöker hålla mig... vi får se hur det går.
Känner att jag är glad om jag kan hålla samlingen till ca 10 flaskor. Max 10 flaskor är kanske en bra regel för mig?
Edit --- men det är ju så jävla kul med parfym. Helvete...