• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Nytt in 🥳. Endast testat lite av Tobacco Vanille tidigare och det var för ett bra tag sen annars är Tuscan Leather och Ombre Leather blindköp. Får se hur länge de blir långvariga 😂.
E50FDD73-5FF4-485E-B441-E3A330A9ACA8.jpeg
 
Två frågor jag funderat på 😎.
1: Brukar du spara parfymboxen när du köpt en ny parfym eller slänger du den?
2: Är det viktigt att parfymboxen finns kvar om du köper eller byter till dig en parfym i andrahand?
 
Två frågor jag funderat på 😎.
1: Brukar du spara parfymboxen när du köpt en ny parfym eller slänger du den?
2: Är det viktigt att parfymboxen finns kvar om du köper eller byter till dig en parfym i andrahand?


1. Det gjorde jag inte innan men nuförtiden gör jag det för att jag har insett att folk bryr sig om man säljer vidare.

2. Inte superviktigt men helt klart ett plus. Mer för att det ger mig någon slags indikation om att parfymen eventuellt förvarats väl (kanske i lådan?) och att personen tog hand om den.
 
1. Ja. Mest för att en del vill ha ”full set” om/när det säljs vidare.
2. Nej
1. Det gjorde jag inte innan men nuförtiden gör jag det för att jag har insett att folk bryr sig om man säljer vidare.

2. Inte superviktigt men helt klart ett plus. Mer för att det ger mig någon slags indikation om att parfymen eventuellt förvarats väl (kanske i lådan?) och att personen tog hand om den.
Stort tack för eran åsikt 🙏😊. Givetvis är fler välkomna att svara.
 
KD: Bois 1920 - Oltremare

Hämtade ut mitt blindköp och måste givetvis se vad det går för. Öppningen är stark, alldeles för stark, och påminner om hårspray. Rabarber och citrus leder vägen framåt. Efter 10-15 min på huden lugnar den ner sig och blir trevlig. Te tillsammans med amber, patchouli, sandelträ, vit mysk(tror jag) och en halv frukt och grönt avdelning på Ica gör den till en trevlig, spännande och varm bekantskap.

Lättburen sommardoft. Ren utan att vara tvåltråkig(välblandade Blue de Chanel).

IMG_20210112_204301.jpg


 
Ja, hade varit supernöjd om man hittat en per säsong... Eller till och med om man hade en formell och en informell per säsong.
Men nu har jag ju 5st för 23 grader och sol och 5st för 22 grader och sol osv...

Önsketänkande 😆

Hade man velat skala ner kan man säkert hitta en top 5 och fylla alla behov men man lär ju tröttna tänker jag.
 
Önsketänkande 😆

Hade man velat skala ner kan man säkert hitta en top 5 och fylla alla behov men man lär ju tröttna tänker jag.
Med största sannolikhet ja... är för lätt att hitta nya dofter som man villhöver.
Kommer ihåg för ett par år sen när jag var tvungen att ta en hyrbil och den luktade gott invändigt... slutade med att jag stannade på Åhlens och hittade D&G - TheOne.
Har även frågat random folk på stan och nu när det finns en jävla massa youtube-kanaler som berättar om hur bra vissa parfymer är blir det ju inte lättare.
Men värst av alla är ni här inne på att trycka ner en i träsket 😂
 
Det här parfymintresset är intressant. Har gjort slut på 2 st flaskor Dior Homme under tiden jag inte alls varit intresserad. Nu när jag fått in den på nytt lägger man märke till så mycket mer.

Det finns sjukt mkt likheter mellan Dior homme och Dior homme intense. Jag har tidigare tänkt att det är två helt skilda dofter. Aldrig egentligen reflekterat över dry downen..aldrig lagt märke till att Dior homme har mycket av det som intense erbjuder. Att irisen tonas ned, att kakaon/kola framträder och att den är varm. Har alltid tänkt att Dior hommen är en freshie..typ en sommardoft.

Vilken guldklimp i dry downen alltså!
20210113_081410.jpg
 
Har jag uppfattat det rätt att denna nu har utgått ur Colonia-serien som EDC och numera finns i Signatures-serien som EDP? 😍
Ja, hela bruna Colonia serien har väl gått det ödet till mötes tror jag?
Vissa hävdar att dofterna är oförändrade och vissa hävdar att iaf några dofter ändrats efter de svarta/edp flaskornas införande. Många av de bruna flaskorna finns fortfarande kvar på marknaden ännu och ska jag nånsin börja med ”backup”-flaske konceptet så dkulle denna Colonia Leather ligga högt på priolistan! Just nu är den utlånad till @Tjabo som förhoppningsvis kan dela med sig av sina intryck? Till skillnad från många AdP dofter har denna en riktigt bra performance tex.
 
KD: Bois 1920 - Oltremare

Hämtade ut mitt blindköp och måste givetvis se vad det går för. Öppningen är stark, alldeles för stark, och påminner om hårspray. Rabarber och citrus leder vägen framåt. Efter 10-15 min på huden lugnar den ner sig och blir trevlig. Te tillsammans med amber, patchouli, sandelträ, vit mysk(tror jag) och en halv frukt och grönt avdelning på Ica gör den till en trevlig, spännande och varm bekantskap.

Lättburen sommardoft. Ren utan att vara tvåltråkig(välblandade Blue de Chanel).

IMG_20210112_204301.jpg


Flaskan ser verkligen annorlunda ut än de produktbilder jag sett?
 
Svar från Fragrancedirect ang paketet som aldrig kom:
E2DB0DCE-4205-40AB-8D58-B1B3C083978A.jpeg

Har sagt att jag vill ha det jag beställt trots att jag nu kommer åka på moms men bett att de talar om när de planerar att börja skicka utanför UK igen.
Inte imponerad.
 
Senast ändrad:
Flaskan ser verkligen annorlunda ut än de produktbilder jag sett?

Reagerade på det med. Finns en annan bild på fragrantica med guldig kork. Men den kommer från Boozt så äktheten känns inte tveksam. Missvisande produktbilder från Bois kanske? Sushi Imperiale som vi bytte(tror jag?)stämmer överens med bilderna hos Boozt. Relativemente Rosso som jag också äger stämmer överens med bilder från trovärdiga återförsäljare.

Skumt.. Har ingen aning vad det kan bero på.

Screenshot_20210113_131701_com.android.chrome.jpg
 
Svar från Fragrancedirect ang paketet som aldrig kom:
E2DB0DCE-4205-40AB-8D58-B1B3C083978A.jpeg

Har sagt att jag vill ha det jag beställt trots att jag nu kommer åka på moms men bett att de talar om när de planerar att börjanskicka utanför UK igen.
Inte imponerad.
Har läst att även ATH hade problem med DPD men de var snabba på att byta till DHL, det är lite konstigt att Fragrancedirect inte kan hitta en lösning..
 
  • Like
Reactions: S.L
Reagerade på det med. Finns en annan bild på fragrantica med guldig kork. Men den kommer från Boozt så äktheten känns inte tveksam. Missvisande produktbilder från Bois kanske? Sushi Imperiale som vi bytte(tror jag?)stämmer överens med bilderna hos Boozt. Relativemente Rosso som jag också äger stämmer överens med bilder från trovärdiga återförsäljare.

Skumt.. Har ingen aning vad det kan bero på.

Screenshot_20210113_131701_com.android.chrome.jpg
Också sett bilderna med guldkork men gissar att den kan ha ändrats då det är silver nu på deras egen hemsida men flaskan har alltid varit blå? Mysko?
Japp, SI bytet var med mig!
 
Också sett bilderna med guldkork men gissar att den kan ha ändrats då det är silver nu på deras egen hemsida men flaskan har alltid varit blå? Mysko?
Japp, SI bytet var med mig!

Så här ser det ut på Boozts hemsida när jag kollar, mycket konstigt? Köpte 50 ml om det spelar roll men det känns tveksamt att det spelar roll.

Screenshot_20210113_132549_com.android.chrome.jpg
 
Tillbaka
Topp