• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Testar Imaginary Authors - Memoirs of a trespasser idag efter att generöst ha fått ta över @JCE samples.

Gillar namnet på huset och doften. Tycker de är kul när de finns något ”bakom” doften och något unikt.
Till själva doften - Vanilj och myrra är tydligt framträdande i min näsa. En bra och ganska diskret doft. Lite svårt att bestämma mig vad jag tycker, helt okej hittills blir mitt första intryck. Har även Bulls blood och O, unknown att testa!

någon som testat detta hus? :)

Kör Amouage - Epic man idag igen, alltid lika givet när man själv börjar uppskatta en doft och frågar frugan vad hon tycker "Mjäh, du har många som är bättre"...
Snart blir det stall oud så att hon verkligen får något att bita i.

Någon som testat Hollister SO CAL?
Blev nyfiken då jag kollade en av mina favorit youtube reviewers video. Verkar som att den bara säljs hos Hollister i deras butiker. De lär spraya kläderna med denna doft........länge sedan jag var in i deras affär. Jag har börjat gilla kokosnoter i dofterna speciellt nu när man inte kan njuta av Pinacolada och solkräm under 🏝
E77E713A-C8FC-42F5-8929-96BAED06696F.jpeg

Senast ändrad:
Intressanta doftnoter, hur är den?

Damn - kände inte till! Verkar sjukt spännande, att den jämförs med BdP triggar ju nyfikenheten dessutom.

Är också nyfiken på intryck!
Den är rakt av kanonbra.
1E44128B-B2DC-4EFE-9E11-F2529ED658B5.gif

Jag förstår att den liknas och jämförs med BdP. Nu har jag ju tämligen begränsad erfarenhet hittills av BdP så ta mitt omdöme med lite salt. Jag skulle säga att de huserar i samma genre/doftprofil (kalla det maskulin klassisk/old school/woody orientals eller vad ni vill) men ändå är hyfsat olika. BdP är kanske lite mer högljudd ”titta på mig!”, allmänt yvigare och har lite mer hår på bröstet. NYI känns lite elegantare, stramare och mer välblandad, inte lika kantig som BdP. Båda tycker jag dock har samma flexibilitet och funkar såväl till jeans/casual såväl som till betydligt mer formellt och uppklätt. Båda har bra öppningar och ännu bättre drydowns. Jag har svårt att se att man gillar den ena men inte den andra likväl som jag inte tycker att den ena skulle ersätta den andra. Rekommenderas varmt och NYI kan fås i 30ml flaska för 590kr i svensk webshop:

Denna var riktigt trevlig. Den har börjat bli väldigt hudnära redan, vilket är det negativa med denna. I drydown så är det liknande vetiver som i african leather, men den kommer senare i drydown och är lite snällare, men den känns igen. En lättare parfym än african leather men med liknande drydown.

• Like
Reactions: S.L
Den är rakt av kanonbra.
1E44128B-B2DC-4EFE-9E11-F2529ED658B5.gif

Jag förstår att den liknas och jämförs med BdP. Nu har jag ju tämligen begränsad erfarenhet hittills av BdP så ta mitt omdöme med lite salt. Jag skulle säga att de huserar i samma genre/doftprofil (kalla det maskulin klassisk/old school/woody orientals eller vad ni vill) men ändå är hyfsat olika. BdP är kanske lite mer högljudd ”titta på mig!”, allmänt yvigare och har lite mer hår på bröstet. NYI känns lite elegantare, stramare och mer välblandad, inte lika kantig som BdP. Båda tycker jag dock har samma flexibilitet och funkar såväl till jeans/casual såväl som till betydligt mer formellt och uppklätt. Båda har bra öppningar och ännu bättre drydowns. Jag har svårt att se att man gillar den ena men inte den andra likväl som jag inte tycker att den ena skulle ersätta den andra. Rekommenderas varmt och NYI kan fås i 30ml flaska för 590kr i svensk webshop:

Tack! För bra input och för tips av leverantör - skall läsa på lite, har ju funderat på att lösa en flarra BdP men detta kan ju vara ett alternativ!

...ska ju inte blindköpa mer, å andra sidan ’tjänade’ man ju dessa pengar på BoutiqueIdeals rea tidigare i veckan... :p

Inte här heller.

hade även en kundkorg hos Notino med lite reaprylar. Skulle kolla om de sänkt priserna ytterligare innan beställning, men såg att rean var slut och att de höjt istället. Testade att gå vidare med min korg som bibehöll reapriserna och det gick igenom!
Så, kolla alltid varorna i er korg hos Notino då de kommer att ha det pris de hade när ni lade dem där, inte det dagsaktuella. Varken prishöjningar eller prissänkningar får genomslag utan man måste ta bort en vara och lägga till den för att ’ändra pris’

tre nya blindköp till bra pris
D2450510-94F2-4F78-A6B2-926D0C1DB364.png

Var det någon annan som beställde Epic Man från Notino när det var KS hype om prissättningen på den? :)
Tänker om specialpriset var för att boxen eller ngt annat var bristande... för ibland har de ju rea på returer och liknande.

Min box såg ut såhär nämligen
Batchkoden bortskuren.
Har ett pågående ärende nu så får se vad de säger, inte för att jag själv bryr mig nämnvärt men om den får vandra vidare finns det ju andra som bryr sig.

D5DCB475-DF58-45E5-978F-9219B66B2B6F.jpeg

Var det någon annan som beställde Epic Man från Notino när det var KS hype om prissättningen på den? :)
Tänker om specialpriset var för att boxen eller ngt annat var bristande... för ibland har de ju rea på returer och liknande.

Batchkoden bortskuren.
Har ett pågående ärende nu så får se vad de säger, inte för att jag själv bryr mig nämnvärt men om den får vandra vidare finns det ju andra som bryr sig.

gav 1344:- 23/1. Har batchkod och allt, inga flaws eller annat tråkigt

Inte här heller.

hade även en kundkorg hos Notino med lite reaprylar. Skulle kolla om de sänkt priserna ytterligare innan beställning, men såg att rean var slut och att de höjt istället. Testade att gå vidare med min korg som bibehöll reapriserna och det gick igenom!
Så, kolla alltid varorna i er korg hos Notino då de kommer att ha det pris de hade när ni lade dem där, inte det dagsaktuella. Varken prishöjningar eller prissänkningar får genomslag utan man måste ta bort en vara och lägga till den för att ’ändra pris’

tre nya blindköp till bra pris
D2450510-94F2-4F78-A6B2-926D0C1DB364.png
Märkte också att priserna inte ändrades i kundkorgen... :)

Batchkoden bortskuren.

Jag kan ha sett en som postade om samma sak på Facebook. Om det inte var du?

Made In Oman iaf, vet inte om den är något bättre. Men folk verkar säga det.

Batchkoden bortskuren.

Blev lite nyfiken och hittade detta:

Haha ironiskt när det varit en del snack om Aventus i tråden senaste dagarna att sambon överraskar mig med en flaska på min 34års dag 🙌🥳. Jag är dock jävligt nyfiken på hur och varför hon valde just Aventus av alla dofter som finns att köpa. Ska försöka luska fram ett svar från henne och återkomma 😊. Är dock oerhört glad över presenten och sommardoften för 2021 är fixad 🙏.
Sambon tyckte också jag skulle ha mina splittar mer organiserade så blev även två ställ 😎. DD är givetvis Creed - Aventus trots att det är off season.
84F60E35-C0F3-494F-884A-C52427209D6B.jpeg
61FA534C-CAB5-4D3F-A9FF-09C6B02B3D65.jpeg
CB73EBA2-2A5D-44A0-99B3-D96A6D9ED759.jpeg

Haha ironiskt när det varit en del snack om Aventus i tråden senaste dagarna att sambon överraskar mig med en flaska på min 34års dag 🙌🥳. Jag är dock jävligt nyfiken på hur och varför hon valde just Aventus av alla dofter som finns att köpa. Ska försöka luska fram ett svar från henne och återkomma 😊. Är dock oerhört glad över presenten och sommardoften för 2021 är fixad 🙏.
Sambon tyckte också jag skulle ha mina splittar mer organiserade så blev även två ställ 😎. DD är givetvis Creed - Aventus trots att det är off season.
84F60E35-C0F3-494F-884A-C52427209D6B.jpeg
61FA534C-CAB5-4D3F-A9FF-09C6B02B3D65.jpeg
CB73EBA2-2A5D-44A0-99B3-D96A6D9ED759.jpeg
Mycket skit sägs om Aventus, men brukar blåsa kallt på toppen sägs det.
Jag tycker fortfarande det är en kanondoft som inte har någon off-season :)
Visst den är inget performance-monster men för mig räcker det gott och väl med vad den presterar.

Om min fruga skulle köpa en doft åt mig skulle hon antagligen hamnat där också efter att ha frågat något butiksbiträde.
Men din kanske är mer insatt än så :)

Tillbaka
Topp