• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Idag dök denna upp! Parfymbudgeten kommer tyvärr nog hamna längre ner på prio listan då nytt boende är inhandlat och nya möbler och inredning ska köpas. Mer tid spenderas i stora inredningstråden nu - En annan ”hobby” som inte direkt är billig:angel:

desto större anledning att njuta av detta paket :)
F9B69283-4C75-4B17-8AAA-00C5D049B26F.jpeg

Obegriplig logik. Nytt boende = mer plats för parfymer. Signade nytt boende i fredags, ska bli skönt med mer utrymme för de viktiga sakerna i livet. 🧐

Kul att du gillar den! Om flaskan luktar märkligt kan det bero på att den legat i en påse med 5 andra samples där någon av dem läckt lite. Skön cocktail av diverse Kurkdijan. Dock ingen Nasomato. :)
Tycker efter applicering att den fortfarande är väldigt lik black afgano :D

Kollade fragantica och verkar vara fler som gör den liknelsen...

Fin doft!

Haha ironiskt när det varit en del snack om Aventus i tråden senaste dagarna att sambon överraskar mig med en flaska på min 34års dag 🙌🥳. Jag är dock jävligt nyfiken på hur och varför hon valde just Aventus av alla dofter som finns att köpa. Ska försöka luska fram ett svar från henne och återkomma 😊. Är dock oerhört glad över presenten och sommardoften för 2021 är fixad 🙏.
Sambon tyckte också jag skulle ha mina splittar mer organiserade så blev även två ställ 😎. DD är givetvis Creed - Aventus trots att det är off season.
84F60E35-C0F3-494F-884A-C52427209D6B.jpeg
61FA534C-CAB5-4D3F-A9FF-09C6B02B3D65.jpeg
CB73EBA2-2A5D-44A0-99B3-D96A6D9ED759.jpeg

Stort Grattis! Bra val av födelsedag 🥳

Själv fyller man 30 idag och hon har tydligen lyssnat på en del av parfympratet!

IMG_20210203_172101.jpg

@S.L
Om du inte redan har införskaffat denna:

Hehe, tipsade om just den i förrgår!
8F445E84-ECD6-47D4-B026-B85D42AC4C02.jpeg

Den är väldigt fin. Mörk, elegant pch vacker doft. Håller länge. Niche doft känsla (fånigt uttryck men tror ni förstår vad jag menar) till designerpris.
Fick hem den, Pulse Of The Night och Ambre Noir förra månaden, tre fantastiska dofter till fyndpriser, rekommenderar alla helhjärtat.

Senast ändrad:
Hehe, tipsade om just den i förrgår!
8F445E84-ECD6-47D4-B026-B85D42AC4C02.jpeg

Den är väldigt fin. Mörk, elegant pch vacker doft. Håller länge. Niche doft känsla (fånigt uttryck men tror ni förstår vad jag menar) till designerpris.
Fick hem den, Pulse Of The Night och Ambre Noir förra månade, tre fantastiska dofter till fyndpriser, rekommenderar alla helhjärtat.
Ja, men dåså! :)

Ja, det gör jag. Även om jag finner den lite speciell. Jag har nog Puls of The Night som favorit, inte provat Noir Argent, som också ska vara trevlig.
Absolut inte någon grab n’ go doft och jag kommer aldrig komma nära att göra slut på min flaska men jag är glad att jag har den.
Noir Argent är fin, har bara en liten dekant dock och är ett tag sedan jag testade den så kan inte ge en bra beskrivning annat än att jag blev imponerad av den också. Har du testat Noir Ambré?

Absolut inte någon grab n’ go doft och jag kommer aldrig komma nära att göra slut på min flaska men jag är glad att jag har den.
Noir Argent är fin, har bara en liten dekant dock och är ett tag sedan jag testade den så kan inte ge en bra beskrivning annat än att jag blev imponerad av den också. Har du testat Noir Ambré?
Ja, äger den, men är faktiskt inte mycket för den idag. Det är en fin doft, men jag vet inte om den riktigt passar mig.

Jag kan ibland få intrycket av lite bränd plast av AN. Får du det med?

Senast ändrad:
Ett litet kvällstest, 1888 från Xerjoff som jag så fint fick med i ett byte med @S.L (stort tack). Det har ju surrats en del om den här i tråden så blev genast nyfiken.

Förstår Rootbeer liknelsen men jag får också en ganska god mängd av Asien i huvudet, är någon rökelse som jag stött på när man rest runt. Den är absolut inte på något sätt otrevlig men är definitivt inte ngt jag kommer bära till vardags.

Frugans första kommentar var ”du luktar som det gör inne på Indiska-butikerna”

Misstänker att det vi båda känner är Ylang-ylang.

Ja, äger den, men är faktiskt inte mycket för den idag. Det är en fin doft, men jag vet inte om den riktigt passar mig.

Jag kan ibland få intrycket av lite bränd plast av AN. Får du det med?
Det gamla ”det är inte dig fådet är fel på, det är jag”-teoremet är väldigt applicerbart på dofter, kan också uppskatta många för vad dom är men på mig så passar dom inte av något skäl. Har läst flera som fått den känslan/intrycket och jag förstår vilken not/känsla som avses tror jag men det blir aldrig negativt för mig, mysig bränd plast isf. 😁

Ett litet kvällstest, 1888 från Xerjoff som jag så fint fick med i ett byte med @S.L (stort tack). Det har ju surrats en del om den här i tråden så blev genast nyfiken.

Förstår Rootbeer liknelsen men jag får också en ganska god mängd av Asien i huvudet, är någon rökelse som jag stött på när man rest runt. Den är absolut inte på något sätt otrevlig men är definitivt inte ngt jag kommer bära till vardags.

Frugans första kommentar var ”du luktar som det gör inne på Indiska-butikerna”

Misstänker att det vi båda känner är Ylang-ylang.
Den kopplingen har aldrig slagit mig men jag har nog kanske aldrig satt min fot i en Indiska butik heller 😁 (finns de kvar förresten?).
Tack för smidigt byte!

Den kopplingen har aldrig slagit mig men jag har nog kanske aldrig satt min fot i en Indiska butik heller 😁 (finns de kvar förresten?).
Tack för smidigt byte!
Ytterst oklart om de finns kvar eller vad det egentligen doftar därinne... men är det något hon har koll på är det inredningsbutiker så tänker inte påstå att hon har fel :)

Tillbaka
Topp